wie nog meer begonnen met iui ??meerling of niet?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by soraya24, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Ik hoop ook zeker dat IUI de uitkomst is voor jullie, zou erg mooi zijn.
    Het is mij in ieder geval 100% meegevallen. Ik zag in het begin erg tegen het spuiten op en de echo's etc. Maar het is goed te doen.
    Vrijwel geen last van de hormonen gelukkig!
    Dit is nu weer de 1e IUI na mijn miskraam en nu vind ik het wel een beetje zwaar... maar we gaan vol goede moed door! Ik weet dat het kan nu en daar hou ik me dan maar aan vast.

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Dankjewel!
    Wat rot dat je 2 keer een mk hebt gehad, en ook zo laat nog:( bah.
    Je weet inderdaad in ieder geval dat het kan, fijn dat jullie toch door mogen gaan met IUI!
    Ik snap dat je het erg zwaar vind. Je had natuurlijk niet verwacht zo snel weer IUI te moeten doen:( Sterkte! Ik hoop dat deze IUI gelijk raak is:)

Blij te horen dat jij het ook mee vind vallen, dat hoor ik veel. Toch kijk ik tegen het spuiten op, ik ben daar ontzettend bang voor. Gelukkig gaat mijn vriend waarschijnlijk de spuiten zetten:)

3. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Ja een miskraam is geen pretje en zeker een late miskraam niet (zacht uitgedrukt). Dat hakt er behoorlijk in kan ik je vertellen en ik hoop het nooit weer mee te maken.
    De teller staat weer op 0 voor IUI, zo werkt dat na een miskraam, dus we kunnen nog even door gelukkig, mocht deze poging niet raak zijn ;).

In het begin is het allemaal nieuw en spannend, maar dat went snel! Het spuiten is de eerste keer heel erg gek en gaat tegen je gevoel in, maar nu steek ik hem er zo in hoor haha, geen probleem. Maar als je vriend het gaat doen, is dat natuurlijk helemaal fijn. Ik vond het zelf fijner om het zelf te doen, ik heb mijn kerel namelijk niet altijd in de buurt ;).

4. sita90

sita90 Niet meer actief

Ja, vreselijk. Ik heb dan een vmk en een mk met 5,5 weken gehad en dat vond ik al vreselijk moeilijk. Vooral die laatste vmk, omdat het zo lang heeft geduurd voor ik überhaupt weer zwanger raakten.
    Hoe langer je zwanger was hoe moeilijker het mij lijkt:( verschrikkelijk!

Mooi dat de teller dan weer op 0 staat! Dus weer 6 pogingen!:)
    Wat je zegt ja, het gaat tegen je gevoel in. Maarja, mensen met diabetes moeten het ook en het is voor een goed doel!
    Ik heb mijn vriend meestal wel altijd in de buurt, dat scheelt. Ik wil sowieso dat hij het de eerste keren doet, omdat ik al zowat flauw val als er een naald in de buurt kom. Dus eerst maar eens wennen;)

5. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Och jij dus ook al.. zoveel mensen maken het mee, het is niet eerlijk!
    Ik heb het zelf ook al eens met 5 weken gehad... maar nu was het wel anders hoor, die met 5 weken was ook al niet leuk, omdat je het zo graag wilt, maar bij de andere heb ik echt al een klein mensje op de echo gezien en een kloppend hartje... dus dan is het ineens allemaal heel echt en je gaat er na een kloppend hartje ook niet meer vanuit dat het mis kan gaan, de kans is immers erg klein dan... maar goed... ik probeer het achter me te laten en vooruit te kijken. Ik ben altijd erg positief ingesteld en dat sleept je er wel doorheen!

Ik mag zo weer spuiten :D! Morgen weer een meting.. ben erg benieuwd. Alles went inderdaad, maar als je al bijna flauw valt als er een naald in de buurt komt hahaha, hopelijk raak je er snel aan gewend! En is het in de eerste rondje meteen raak!

6. sita90

sita90 Niet meer actief

Kan me voorstellen ja! Als je het hartje al hebt zien kloppen, wat moeilijk zeg!:(:(
    Fijn als je zo positief ingesteld bent! Dat ben ik ook wel, soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Maar vaak als ik ongesteld word denk ik diezelfde dag nog; nieuwe ronde nieuwe kansen, het lukt echt wel een keer. Ik ben immers twee keer spontaan zwanger geweest.

Ik ben benieuwd naar je meting!
    Hahaha ja erg he, ik heb nu al vaker moeten prikken maar het blijft zo eng. Terwijl mijn hoofd en mijn keel op dat moment pijnlijker zijn dan die spuit door het druk maken. Het gaat echt vanzelf.
    Hoop ook dat de eerste ronde raak is, maar ik ga er niet teveel van uit:)... Ik spring iig een gat in de lucht als ik zwanger raak via IUI, dan is het hele IVF-PGD gebeuren niet meer nodig.

Oja, ik moet trouwens waarschijnlijk maandag bloed prikken voor het PGD onderzoek. En dan heb ik ook een gesprek in het ziekenhuis over de IUI. Dat word wat!

7. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Daarom, zo sta ik er ook in, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Laat 2014 dan maar ons jaar worden!! Ik teken ervoor!! :D

Waarschijnlijk morgen laatste FM en dan van het weekend IUI en dan weer 2 weekjes wachten... dat is altijd het ergste van alles, die 2 weken haha!

IVF-PGD? Okay, dat is heftig zeg! Nou hopelijk is dat niet nodig inderdaad en lukt het gewoon met IUI. Ik weet niet wat er precies aan de hand is en of je dat wilt vertellen. Hoeft uiteraard niet hoor :D!

8. sita90

sita90 Niet meer actief

Spannend van het weekend dan, ik zal voor je duimen:D
    Euh, ik teken er ook voor hoor:D

Ik ben draagster van een chromosoom translocatie.
    Translocatie - Wikipedia
    Ik heb dus een gebalanceerde translocatie, er is verder niets met mij aan de hand. Maar ik heb dus hele grote kans op miskramen. Dit verklaard waarschijnlijk die twee miskramen van mij. Maar die translocatie heeft niets te maken met het niet zwanger worden. Vandaar waarschijnlijk eerst IUI.
    Wij hebben eigenlijk dubbel pech, want als het zwanger worden gewoon zou lukken hadden wij hoogstwaarschijnlijk echt wel een keer een goede zwangerschap en een gezond kindje gehad. Zoals mijn zus inmiddels.

Ik wil alle kansen optimaal benutten! Dus de testen gaan klaargemaakt worden voor de PGD, en intussen als het gesprek de 27e goed verloopt snel beginnen met IUI:) Ik hoop dus dat de PGD straks niet meer nodig is!

9. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    In 2011 bij Iui 6 (3 follikels) zwanger van een tweeling!
    Nu inmiddels in de ww van Iui 4

10. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd! tweeliing terwijl er maar 1 follikel zat das wel hel bijzonder of niet? en je bedoelt 12e dag naar inseminatie?
    ik gister me eerste behandeling gehad dus nu wachtn wanneer we kunnen testen wel spannend

11. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Ik had daar nog nooooit eerder van gehoord.

Maar ik heb begrepen dat in een follikel ook twee eicellen kunnen zitten. ook nog een mogelijkheid.

12. meissie1984

meissie1984 Actief lid

Apr 9, 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de 12de dag naar de inseminatie heb ik positief getest.

was idd wel een schock een tweeling,eerst wel even wennen toen we het hoorden,maar zijn er nu al helemaal aan gewent.
    ineens van 2 naar 4 kinderen.

13. sita90

sita90 Niet meer actief

Daar had ik dus nog nooit van gehoord:p...

14. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Okay, ik snap hem!
    Heel goed dat je alle kansen optimaal wil benutten, gelijk heb je!
    Hopelijk krijg je maandag groen licht, en dat het met IUI gaat lukken, ik ga voor je duimen!

Ik heb vandaag weer een FM gehad... we gaan de goede kant op! 2 mooie follikels, vandaag nog 1 x gonal-f, morgen pregnyl en maandag de IUI... :)

15. sita90

sita90 Niet meer actief

Dankjewel, ik hoop ook dat IUI gaat lukken:p en dat we snel kunnen beginnen.

Wat goed, 2 follikels! Het begint al spannend te worden:D
    Ik hoorde trouwens dat de pregnyl spuit pijnlijker is dan de gonal-f, klopt dit???

16. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Ja erg blij met 2 follikels... beter dan 1 iig :)! Net iets meer kans naar mijn idee.
    Klopt, de pregnyl spuit voel je wel, gonal-f voel je in principe niks van en daarvan spuit je ook minder als het goed is. Denk dat het voornamelijk aan de hoeveelheid vloeistof ligt, van de naald voel je niks. Maar het is goed te doen hoor gelukkig, je hoeft nergens bang voor te zijn. Vind de pregnyl altijd wel een gedoe, dat zit in ampullen die je zelf moet mengen, is wel even een secuur klusje.

17. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    su6 lelie zou voor je duimen voor mij is het nu afwachtentot ik mag testen. en idd positief blijven denken!!!

18. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo su6 met alles,wij zijn begonnen dan deze maand eerszte iui behandeling en idd bij mij deed de pregnyl erg zeer de dagelijkse hormoon prikken niet maar pregnyl wel helaas 3 dagen last van gehad:( maar dat hebben we er wel voor over:).

19. soraya24

soraya24 Actief lid

Jan 22, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd secuur klusje .. ik vond hem wel erg zeer doen :S:S

20. sabinebobby

Mar 13, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Ik schuif mij ook bij jullie aan :)
    Ik heb vrijdag de 17e mij eerste iui gehad nu zit ik in de wachtweken moet zeggen dat het me best heel zwaar valt :(
    Mijn man is verminderd vruchtbaar vorige iui kon helaas niet doorgaan door te laag Aantal spermacellen. Wij proberen al sinds 2005 kinderen te krijgen helaas nooit gelukt dit is na al die jaren de eerste vruchtbaarheids behandeling die we doen
    Ik moet zeggen dat ik sinds een dag menstruatiepijn lijk te hebben :( vooral in mijn
    Onderrug nou ja heb dus niet veel hoop :x

Share This Page