Duikend het water in???

Discussion in 'Gezondheid' started by Stippeltje, Jun 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik vraag me iets af: Mag je als je zwanger bent gewoon duikend het water in?
    Of moet je perse keurig van het trapje af?
    Ik vraag me af wat er kan gebeuren als je van de kant afduikt, of je kindje er iets van merkt.
    Ook ben ik benieuwd of het misschien wel niet meer zo comfortabel voor je zelf is, maar ik durf het niet uit te proberen :D
    Is er misschien iemand die dit weet??

Thanks!! :)

2. noppie

noppie Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    2,026
    0
    0
    utrecht
    Ik heb echt geen idee? Volgens mij kan het geen kwaad? Ik heb tijdens mijn vorige zw wel in het water liggende zo'n grote duik-cirkel achterover gemaakt, en dat was echt behoorlijk onplezierig voor mezelf....

3. Christy79

Christy79 Actief lid

Jul 14, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hahaha, toen wij een paar weken geleden in het zwembad waren met onze kleine man, vroeg ik me hetzelfde af... Heb het toen wel gedaan omdat het volgens mij toch niet echt kwaad kan... Maar ik voelde me er niet echt happy bij ;)

4. Bij het zwangerschapszwemmen wordt steeds gezegd dat je toch echt braaf via het trapje in en uit moet... weet eigenlijk niet eens precies met welke reden dat is.
    Wij waren afgelopen week op vakantie, en daar in het zwembad ben ik toch ook nog wel gewoon in het water gesprongen en van de glijbaan gegaan met m'n zoontje.

Ik zou gokken dat het misschien voor je banden niet goed is, ik kan me voorstellen dat vanwege je compleet verschillende gewichtseigenschappen in water en in de lucht het best een klap is voor je banden als je in het water springt, zeker als er al een flinke buik aan hangt.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je zwanger bent kun je in principe alles doen wat voor jou goed voelt.. en dus als duiken goed voelt, gewoon doen.

6. MissT

MissT Niet meer actief

Dat vroeg ik mij ook af ja....
    Of indd van de glijbaan of dat nog mag ;) (vind het stiekem nog wel leuk altijd, hihi)..

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,007
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben altijd een fanatieke zwemmer geweest en kan prima duiken, maar ik geloof dat ik er nu niet echt meer de behoefte aan zou hebben. Ik denk dat ik er inmiddels via het trapje in en uit zou gaan.
    Geen idee of het kwaad kan hoor, maar het lijkt met gewoon niet lekker meer.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik spring nu nog wel rustig in het water... , maar echt duiken doe ik niet meer.
    Als je vlak duikt zou ik denken dat het voor je banden inderdaad niet zo lekker kan zijn.
    En als je diep duikt, dan -heb ik horen zeggen- dat je bloeddruk kan gaan schommelen even. Geen probleem in principe, maar als die nu al anders is dan anders kun je je even niet zo prettig voelen.
    Maar ik weet het eigenlijk ook allemaal niet.

Eigenlijk moest ik gisteren 'pop-duiken' - op 4.20 meter diepte een pop van de bodem halen. Maar ik heb het niet gedaan...
    Ik wist eigenlijk niet of het van me verwacht werd, maar heb maar gedaan of dat niet zie was.
    Het duiken in het (koude) water zag ik niet zo zitten en ook het zwemmen naar de bodem niet - ook omdat schoolslag niet zo lekker gaat vanwege m'n bekken. En dan mogelijk een bloeddruk daling ofzo. Nee, ik vond het gewoon eng ;) .
    Ik ben benieuwd of ik er nog wat van hoor...

Maar of er écht richtlijnen voor zijn, wat wel en niet mag, weet ik dus (als zwemonderwijzer) ook niet eens....

Share This Page