ik ben net voor het eerst bij de fysio geweest maar zij zei dat het geen bekkeninstabiliteit meer wordt genoemd maar bekkenpijn of bekkenpijn syndroom. vaker gehoord of niet? heb oefeningen mee gekregen en een boek erover dus heb nog wat te lezen!
Heb ik ook niet gehoord, ik heb wel gehoord dat vaak wel te snel de naam bekkeninstabiliteit wordt gegeven terwijl het eigenlijk bekkenpijn is. Miss dat je fysio dat bedoeld? Welk boek heb je, bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap toevallig? Als het dat boek is heb je er wel veel aan in elk geval.
Ja, wel gehoord, maar wat maakt het uit welke naam het beestje heeft. Bekkenpijn, bekkeninstabiliteit; je hebt idd chronische bekkeninstabiliteit (door trauma -ongeluk of tijdens bevalling-) of de hormonale bekkeninstabiliteit; dat is de bekkeninstabiliteit waar zwangeren mee kampen. Doordat veel vrouwen het verwarren met de chronische bekkeninstabiliteit en dus bang zijn voor de eventuele gevolgen na de bevalling, wordt het tegenwoordig bekkenpijn of bekkenklachten genoemd. Maar de symptomen veranderen er niet door, de behandeling ook niet. Ik begrijp niet waarom de therapeuten het uberhaupt opnoemen. Daardoor lijkt het alsof je klachten niet serieus genomen worden. Al noemen ze het Eendenwaggel; je hebt PIJN en daar moeten ze (en jij) mee aan de slag...toch? En dan maakt het niet uit hoe het genoemd wordt. gr. Chantal gr. Chantal
ik heb inderdaad het boek; bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap meekregen. het maakt mij ook niet uit hoe het genoemd word, met 11 weken zwangerschap begon het al . ik vroeg het me gewoon af. ik vertelde het op mijn werk vandaag en toen zeiden ze van bekkenpijn? net zoiets als gewoon kniepijn? ja dat bedoel ik natuurlijk dan weer niet. word gelijk niet serieus genomen. hun nemen het misschien niet serieus maar de fysio wel. ik mag nog maar halve dagen werken dus dat moet ik ook gaan oplossen met mn werk.. dat boek is zeker handig! groetjes
wij zijn gisteren terug gekomen van ons weekendje weg. was erg gezellig, maar o zo vermoeiend voor me. we zijn in limburg geweest en wat we dus niet van te voren wisten was dat het park in de heuvels was gebouwd. je raad het al.... wij zaten onderaan een heuvel op een autovrij park. ik ben dus 4dagen lang 1x per dag naar boven en 1x per dag naar beneden gegaan en dat was eigenlijk teveel. ben nu weer lekker thuis aan het bijkomen en merk dat als ik mn normale dingetjes maar doe en genoeg rust neem dat het te doen is. vandaag ook de arbo weer gesproken en die vrouw vond het toch wel een beetje raar dat ik helemaal gestopt was met werken. zij had ineens ook de instelling dat het niet uitmaakt of je thuis pijn hebt of op je werk. heb haar dus heel duidelijk gemaakt dat ik niet meer ga werken (zou nog 4weken moeten) en dat mn leidinggevende daar 100% achter staat. liefs doris
@Tally72 en debbrunschot het gaat een ziekmelding worden ben ik bang. kreeg vandaag het rooster voor volgende week en de week erna. ik werk altijd woensdag donderdag en vrijdag. dus ik dacht das lekker deze week 2 dgn en volgende week ook. hebben ze me ook ingepland op maandag dus ik belde en zei tegen me baas waarom moet ik werken maandag want ik heb gezegd dat ik niet meer extra wilde werken ivm mijn bekkeninstabiliteit. zegt ze ja maar in principe werk je alsnog maar 3 dgn alleen die maandag krijg je als extra uren uitbetaald omdat het volgens het systeem wel een extra dag is maar je werkt er maar 3 omdat we donderdag dicht zijn. ik heb aangegeven dat ik het er niet mee eens was en daar moet ik het maar mee doen. is dit nou onvoorstelbaar of niet. echt van de gekken is dit. wat moet ik hier nu mee. word het dan echt ziek melden en wachten tot de oproep komt van de bedrijfsarts
snap niet dat er zoveel onbegrip is. ik kan wel janken denk steeds ga eens opzoeken wat het is voor je je mond open doet alsof ik me aanstel straks durf ik niks meer te zeggen
mijn baas wil me niet eens naar de bedrijfarts laten gaan. ik kan er gewoon echt niet bij met mijn hoofd. en dan maar zeggen we zijn zo goed voor onze werknemers ja dag niet dus. ze vergeten wel dat je met een leeftijd van 0-4 jaar werkt en dat tillen en bukken onvermijdelijk is maar wel me collega naar huis sturen die een spier verrekt in de rug en niet mag tillen en bukken. ben gewoon heel boos en verdrietig nu. de tranen staan in mijn ogen
meid meld je ziek zo ga je niet alleen lichamelijk er aan onder door maar ook gestresst en stres is nu echt niet goed voor je neem voor jezelf gewoon even rust ga desnoods even langs je HA en vertel je verhaal dat je dit gewoon niet meer trekt ! heb ik ook gedaan en de Ha staat echt wel achter je mocht je werkgever dan moeilijk doen kan je zeggen dat je HA heeft gezegd dat je het even rust moet nemen
Dat is een goed idee trotsemama.. Ik zou ook naar de HA gaan claudiona. Donderdag ochtend gelijk bellen en dan je werk bellen , moet naar de dokter ben ziek vandaag.
ga inderdaad donderdag gelijk bellen misschien dat hij wel luisterd want ik wil er zijn voor mijn gezin. mijn dochtertje snapt gelukkig een hoop en wil niet eens meer opgetilt worden omdat ik het niet mag doen. wat een schatje zo klein en van me kleine meid wel begrip
Hallo allemaal! Zit hier met verbazing sommige verhalen te lezen... Jeetje wat doen sommige werkgevers achterlijk zeg Ongelooflijk, die mensen weten toch echt niet waar ze het over hebben?? @ claudianoa: Ik zou me in jouw situatie ook ziekmelden!! Wat is dat nou, het lijkt wel of ze het er om doen! Denk aan jezelf hoor! @ dorisn: Rare instelling van die arboarts... Nee, fijn met pijn op het werk zitten en dan ook nog verwachten dat je gewoon normaal presteert en je werk doet En voor die 4 weken... Aangezien je leidinggevende compleet achter je staat begrijp ik eigenlijk al helemaal niet waarom ze nog moeilijk doet... Hier ook weer wat ontwikkelingen, of eigenlijk niet... Gister opnieuw naar de fysio geweest. Helaas was er geen verbetering, de situatie leek eerder verslechtert. De ontsteking in de gewrichten zit er nog steeds en is zeker nog niet afgenomen. Ze adviseerde me om nog rustiger aan te doen (terwijl ik al een week helemaal niets heb gedaan ) en eigenlijk wilde ze dat ik zelfs met krukken ging lopen omdat het lopen me niet echt gemakkelijk af gaat. Ik wil dit liever nog even afhouden en heb nu een bekkenband van haar gehad. Deze moet wat verlichting geven. 'sochtends kreeg ik telefoon van mijn werk, of ik toevallig een halve dag kon komen werken ivm onderbezetting Heb direct verteld dat het absoluut nog niet beter gaat en dat ik eerst langs de fysio ging. 'smiddags gebeld en verteld dat ik nog een periode rust zal moeten nemen, ze leken niet blij maar begrepen het wel. Ik moest zelf ook nog maar even naar mijn werk bellen om eea toe te lichten. Ook dit gedaan en daar leek de boodschap ook wel duidelijk. Hopelijk gaat het snel wat beter allemaal... De muren komen nu al op me af! Gelukkig komt mijn moeder bijna iedere dag even op de koffie om me gezelschap te houden
Ik zou me, als ik jou was, 50% ziekmelden; dus, dan werk je nog maar halve dagen, of de helft van de dagen (= 1,5 dag) Wat betreft die donderdag (hemelvaart neem ik aan) zou ik je CAO erop nalezen. Het is meer waarschijnlijk dat ze uit je verlofmandje gehaald worden. Zo werkt het tegenwoordig in de zorg. Maar ze mogen je niet zomaar op een andere dag indelen zonder overleg. Dat is gewoon ronduit onbeschoft. Jammer dat je leidinggevende er zo mee omgaat. Het kan zo anders... Ik zou het dus niet pikken, maar eerst goed uitzoeken waar je recht op hebt alvorens je gaat spuwen. En..als ze die 50% niet pikt, dan maar volledig en wachten op de ARBO oproep. gr. Chantal
@ claudianoa: je kunt zelf ook contact opnemen met de bedrijfsarts, je werkgever mag dat niet weigeren. Als je er gelijk bij zegt dat je werkgever je niet wil doorsturen sta je denk ik ook sterker. Veel succes ermee! @ marcha: die krukken zou ik wel doen hoor, al is het maar om 'rechter' te lopen, je waggeld veel minder met krukken. Het is even wennen maar helpt wel (bij mij in elk geval). Fijn dat er bijna elke dag wel iemand langs komt. Ik zou wel in de gaten houden dat je het zegt als je er geen zin in hebt. Bij mij kwamen er in het begin ook heel veel mensen en ik durfde toen niet goed te gaan liggen of blijven zitten waardoor ik daarna weer veel meer pijn kreeg. @ werken op het kinderdagverblijf: wat stom dat ze daar niet wat meer begrip hebben! Mijn zusje en een vriendin werken ook alletwee op een kinderdagverblijf en daar hoor ik steeds hele positieve verhalen over. Ze moeten zelf vragen om een andere dag te werken met dagen zoals vandaag en volgende week donderdag. Zoals ik kan oordelen is het soms best zwaar werk. Raar dat die bazen dat zelf niet inzien hoor!
ik heb de huisarts vanochtend gebeld maar denk niet dat ik er wat mee opschiet. de assistent vond het maar een beetje raar dat ik een afspraak wilde maken om die redenen en zei al wil best de afspraak maken maar ik denk dat de huisarts er ook erg weinig mee kan doen en u niet kan helpen.
Claudianoa; De huisarts is er ook voor om te signaleren hoe je psychisch hierop reageert. Als blijkt dat je zo gestressed ben van de pijn en dit niet meer kan combineren met werk en gezin, is hij degene die je verder kan helpen/door kan sturen, of kan zeggen; stop of minder met werken. Zeker in een gesprek met de ARBO kan de arbo-arts evt (met toestemming) gegevens opvragen bij de huisarts en die kan dan ook zien dat je daar geweest ben. Ik heb zelf een hele fijne huisarts, die heel erg belangstellend is, ook als ik voor de kids kom. Hij informeerde toendertijd dus ook hoe het met me ging. Na de bevalling heeft hij overleg gehad met de verloskundige en thuiszorg aangevraagd. Zonder dat wij daar om gevraagd hadden; hij (en de vk) zagen gewoon dat het zo niet ging, en dat mijn man alles moest opvangen inclusief een fulltime baan. Ook toen ik mijn 3e miskraam had gehad en ik kwam voor mijn dochtertje, vroeg hij hoe het met MIJ ging. Ik nog een beetje laconiek van "goed hoor". Nee, zei hij; écht, want 3 miskramen hakken er wel in hoor, hoe gaat het écht met je! Nu ging het echt wel redelijk, naar omstandigheden zeg maar, maar het was fijn om te weten dat hij wel openstond voor een gesprek. Jammer dat die assistent jou het gevoel gaf dat je een raar verzoek hebt... Ik hoop dat je huisarts er beter mee omgaat. Ben benieuwd, vertel je het wel? gr. Chantal