lekker is dat het dat het oplucht!! Ik moest vorige week weer bij de bedrijfsarts wezen en voelde me niet begrepen ook maakte hij ervan dat het geen bekkeninstabiliteit is (waar mijn fysio boos om is omdat ze niet begrijpt hoe hij dat heeft beoordeeld) op me werk zelf collega's dan voel ik me wel begrepen ! gelukkig maar !!
He ladies, Hier ook bekkeninstabiliteit. Ben nu bijna 25 weken en heb ongeveer vanaf week 19 echt klachten. Ik dacht eerst dat het gewoon rugklachten waren, maar twijfelde toen ik de symptomen van bekkeninstabiliteit las. Iedere week gaat het iets slechter ondanks dat ik nu bij een bekkenfysio loop en alle adviezen ter harte neem. Afgelopen weken ben ik niet veel meer op mijn werk geweest. Vorige week nog 1 dag, vandaag maar een halve dag. Nu net thuis gekomen omdat ik niet meer wist hoe ik achter m'n bureau moest zitten. Ik heb een kantoorbaan (in de zorg), maar zelfs dat is te zwaar. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik 1 uur reistijd heb naar mijn werk en dan kom ik al gebroken aan op mijn werk. Verder nog zeker 10 min. lopen van auto naar werkplek en in mijn tempo duurt het 2x zo lang. Vooral naar collega's vind ik het moeilijk. Ze zien dat ik moeilijk loop, maar denken dat ik gewoon effe moet door zetten. Leidinggevende heeft meer begrip, maar is er de komende weken niet i.v.m. vakantie en cursus. De arbo zegt dat ik met mijn leidinggegevende een oplossing moet zoeken, door deels thuis te werken o.i.d. Geestelijk vind ik het idd ook moeilijker om het te accepteren dan de lichamelijke pijn. Ik heb een zoontje van 13 maanden, die nu net een beetje begint te lopen. Dat maakt het ook niet makkelijker, want die is erg ondeugend. Maar gelukkig wel ons zonnetje in huis Groetjes, Daantje
Hier ook bekkeninstabiliteit klachten al vanaf 9 weken zwangerschap begon het, vreselijk was dat zeg. Toen al naar de fysio gegaan en daar telkens 2x per week geweest.. niets hielp.. tot ik volledig de ziektewet inging (ervoor werkte ik 50% en 25%) en toen ging het ineens gewoon beter! Zwaardere huishoudelijke klussen doe ik ook niet meer, komen regelmatig wat mensen helpen! Vooral nu ik haast niet meer loop (alleen kleine stukjes in huis) en buk scheelt dat enorm voor mij. Als ik dat eerder had geweten..
Hier is het ook allemaal nog wel vol te houden maar moet er ook heel veel voor laten . Autorijden behalve kleine stukjes gaat niet meer. Rusten doe ik heel veel, en als ik het niet doe heb ik de volgende dag de hele dag harde buiken en kom ik mezelf tegen. Werken doe ik sinds 5 weken helemaal niet meer daardoor gaat het nu wel wat beter. Sinds viorige week doe ik nu 1 keer in de week zwemmen en dat is lekker zeg. gewoon een half uurtje rustig dobberen en wat zwemmen heerlijk
heey meiden hier heb ik me sinds gister ook volledig ziek gemeld mede ook door harde buiken gister was het niet meer om uit te houden ik ga nu echt aan mezelf en de kleine denken ik heb me goeie en slechte dagen en ik heb me slechte dagen als ik werk kan dan aan het eind van de dag niet meer lopen en heb dan ontzettende harde buiken het is moeilijk maar het is beter zo
Hey dames, ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.. ik ben namelijk bang dat ik ook last heb van bekkeninstabiliteit. Als ik heb gezeten en ik wil overeind komen dan voel ik een zere pijn tussen mijn benen... De pijn bevind zich ongeveer bij mijn buitenste schaamlippen.. en aan de onderkant van mijn billen, bij dat bot waar daar zit... (sorry voor de details) Ook voel ik diezelfde pijn wanneer ik lig te slapen in bed en mij wil omdraaien om van mijn ene zij naar de andere.. Wat denken jullie??
Het zou kunnen. Zeker de pijn bij het omdraaien is voor mij een alarmsignaal. Maar als je het zeker wilt weten (en daar tips en evt. behandeling voor krijgen) zou ik me even melden bij een fysio, cesartherapeut of bekkentherapeut!
Ik moet morgen naar de Arbo-arts want ik lig momenteel al de hele dag helemaal plat omdat ik nu dus echt niets meer kan! maar het is toch van de zotte dat ik liggend op de achterbank naar de arts moet... kunnen deze mensen niet thuis komen of met je fyso bellen? Loop ook 2/3 keer per week bij een bekkenfysio... maar ben ontzettend bang voor het gesprek morgen omdat hij de vorige keer zo'n eikel was! Ik kan gewoon niet meer en moet nog zolang! duimen voor morgen en suc6 allemaal
jessy ik heb ook een eikel hoor ik bleef onveranderd 25% ziek en heb me dus volledig ziek gemeld en als ik er weer heen moet gaat mijn man mee laat me niet weer onder de tafel praten
Sorry dames, Even een ego berichtje! Heb sinds vandaag zo'n last van de bekkeninstabiliteit dat ik helaas aan bed gekluisterd ben. Ben zo bang dat ik nu tot het eind aan bed gekluisterd zit! Heb zo'n giga pijn dat ik met mezelf geen raad weet! Ik kan er amper uit om naar de wc te gaan. Dat is echt een grote strijd met mezelf. Baal er zo van.... Liefs Marleen Hoop dat het met jullie allemaal beter gaat dan hier. Want dit is echt niet leuk meer.
hallo dames, ik heb ook bekkenklachten vanaf week 8 van de zwangerschap, ben nu 17 weken , de klachten worden steeds erger en ik heb me op advies van de verloskundige 2 wkn geleden ziek gemeld (dit was in combinatie met het afwachten van een vlokkentest na een kans van 1op 150 op down syndroom, dit was uiteindelijk helmaal goed) ben vorige week gebeld door uwv en ze meldde me ziek tot 5jan dan zou ze terug bellen . Graag wilde ik een paar uurtjes werken om te kijken hoe het gaat en ben dan ook gisteren weer voor een paar uurtjes begonnen na overleg met werkgever. (van hem hoefde het niet, moet eerst aan mijzelf denken) nu blijf ik bij uwv ziek gemeld maar " werk" wel een paar uurtjes. hoe deden jullie dat en hoe en waarom kwamen jullie in contact met de arboarts?
@ dagdromertje mijn manager die maakte een afspraak bij de bedrijfarts ik ga er vanuit dat hij het nu weer doet
Hoe zijn de klachten bij jullie begonnen ? Ik heb sinds een week last van mijn stuitje zeker als ik aan het werk ben geweest. Is dit herkenbaar???
@ lin bij mij is het niet begonnen bij me stuitje meer lager en bij me bil en straalt zo uit naar me lies en benen
Hallo daar ben ik weer Ik heb de afgelopen week in een flinke dip gezeten! Kan bijna niets meer heb veel en erge pijn en voelde me zo eenzaam! Nu ben ik weer wat vrolijker en gaat het wat beter, maar bij mij begon de pijn ook in mijn bil uitstralend naar mijn lies en benen succes allemaal
Hier begon het ook in mijn bil! Inmiddels is het echt overal pijnlijk.. Ik las hierboven iets over aan bed gekluisterd zijn.. maar dat is eigenlijk echt slecht...! Die tip kreeg ik in het begin, en kreeg alleen maar meer last! Nu loop ik bij een bekkenfysio en zei zegt ook dat de hele dag liggen niet goed is!! Hier gaat het het beste als ik afwissel. 10-15 minuutjes wandelen, dan weer 10 minuten zitten, 5 minuten staan, 10 minuten zitten, half uurtje liggen en ga zo maar door. De hele dag zitten of liggen, dan krijg ik alleen maar meer pijn. (en natuurlijk ook als ik de hele dag sta of loop maar dat is logisch!) Gelukkig word ik wel goed serieus genomen door de arboarts, ben volledig arbeidsongeschikt verklaard vorige week. Maar als ik de therapeut moet geloven heb ik het ookw el aardig extreem. (en ik dacht nog wel dat het allemaal wel mee viel.... ga altijd veelste lang door, maar nu is het tijd voor rust!!!)
duchess: klopt wat je zegt. Maar ik kan er gewoon niet uit. Dus heb geen keus! Ik ben dan ook al vanaf week 18 volledig thuis en heb ook de extreemste vorm van bekkeninstabiliteit. Ik moet er ook vanuit gaan dat ik zelfs een keizersnede krijg omdat dit beter voor mijn herstel is dan met deze extreme bekkeninstabiliteit een gewone bevalling te doorstaan.
Oh joh, je maakt me een beetje bang. Ik heb ook al vanaf 12 weken ofzo last en werk dus ook eigenlijk de hele zwangerschap al niet meer. Gelukkig ben ik nu wel van het 'gezeur' af van het UWV enzo... voelde me daar niet prettig bij en bleef daardoor telkens maar proberen en doen! Volgens de therapeut heb ik ook een erg extreme vorm.... maar volgens haar hoeft het niet erger te worden, als ik netjes mijn oefeningen doe en naar mijn lichaam luister, en mijn bekkenband gebruik bij huishoudelijke klusjes en traplopen&winkelen. Maar word toch bang van jou verhaal. Krijg jij geen therapie dat helpt? Dat is echt iets waar ik zoo bang voor ben, dat het alsmaar erger gaat worden... Ik merk dat mijn knieën en enkels ook al veel instabieler beginnen te worden.. Pff wat een gedoe allemaal.. Hoop dat het voor jou toch nog een beetje mee valt Marleentje..
duchess: ik krijg vanaf week 12 elke week fysio speciaal door een bekkenfysiotherapeut. Maar helaas word het steeds erger. Dit is ook onverklaarbaar! Het heeft een tijdje stil gestaan en nu word het weer erger ondaks de therapie en oefeningen. Dit hoeft zeker niet bij iedereen het geval te zijn. Trek betijds aan de bel als je meer klachjten krijgt! En neem je rust! Ik hoop niet dat ik je bang gemaakt hebt want dat is niet mijn bedoeling maar dit is mijn ervaring! Ik hoop dat de kleine niet al te lang meer op zich laat wachten zodat de pijn minder word. Maar waarschijnlijk krijg ik dus een keizersnede wete het 8 dec zeker dan krijg ik een bekkenonderzoek bij de gyn en hoor ik hoe verder. Maar de vk zegt dat ik er sterk rekening mee moet houden dat het daar op uitdraait!