wie nog meer bekkeninstabiliteit?

Discussion in 'Gezondheid' started by Trotsemama1, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

Voor een poos terug heb ik hier de vraag gesteld of jullie ook last hadden van je stuitje. Ondertussen heb ik diverse handvaten van de fysio gekregen en zo is het redelijk te hebben maar goed prettig is het niet. Ik zit voor 50 % in de ziektewet. Met name alleen voor de avonddiensten en de nachtdiensten die red ik niet. Ik werk ook in de zorg en de avond en de nacht is erg zwaar bij ons.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    heb gisteren weer gewerkt, maar wat viel dat ff tegen zeg.
    het lopen is erg vermoeiend, maar als ik een tijdje gezeten heb is het nog moeilijker om weer op gang te komen.
    bukken lukt bijna niet meer zonder pijn en zware dingen tillen hoef ik al niet eens meer te proberen.

gelukkig houden mn collega`s er wel rekening mee en als ik vraag of ze iets voor me willen doen helpen ze ook.
    vind het alleen zo vervelend om steeds vaker hulp te moeten vragen.

ik heb een min-max contract (minimaal 13uur, maximaal 30uur per week) en nu had mn leidinggevende het plan om me tegen het einde meer uren te geven zodat ik een hoog gemiddelde heb ivm verlof.
    heel lief bedoelt, maar ik ga dat niet redden.
    ik kan nu eigenlijk al geen hele dagen meer werken dus het maximaal aantal uren gaat bij lange na niet lukken.
    dan maar wat minder loon tijdens mn verlof.

tis weer een heel verhaal, maar moest het ff kwijt.

moet vrijdag weer werken en zie er een beetje tegenop.

liefs doris

3. foekie83

foekie83 Actief lid

Oct 25, 2009
    312
    0
    0
    Hoi meiden breek ff in, zit sinds vandaag thuis met bekkeninstabiliteit me linker kant stat veel hoger als rechts , rechts zit muurvast en links klapt te ver door dus te los, ben werkzaam in de catering, het ging niet meer , wat staat me nu te wachten? Het CWI belt me maandelijks op hoe het ervoor staat me manger is zelf
    met het idiee om te stoppen ik kon gewoon niet meer wekelijks krijg ik fisjo , vind het fijn om hier mee te kune kletsen als dat mag

4. foekie83

foekie83 Actief lid

Oct 25, 2009
    312
    0
    0
    Dit is mijn 2de zwangerschap en 2de keer bekkeninstabiliteit eerste was rond de zestien weken deze meteen , heb wat terug
    gelezen maar wat een hoop herkenning zeg!

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

foekie kom er bij
    balen is dat he als je niet meer kunt werken
    ik zit al weer een maand thuis
    niet alleen vanwege bekkeninstabiliteit maar ook bloedverlies
    met mijn bekkeninstabiliteit gaat het opzich wel nu ik thuis zit voel het wel maar niet dat ik bijna niet meer kan lopen
    maar neem jezelf in acht daar kom je het verst mee

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hoi, hoi

Ik ben voor de 2e keer zwanger en net als bij de 1e is hier de pijn sinds een paar dagen ook weer komen opzetten. Om precies te zijn concentreerd de pijn zich alleen af in m'n rechterbil, bij iedere stap voelt het alsof er een mes in een spier wordt gestoken, erg naar.

Bij de 1e zw.schap begon dit alles rond de 26 weken, maar nu dus al met 16 weken! pff, en ik moet nog zo lang... :(
    Het werken zal dan ook wel snel minder worden (werk in de zorg) wat normaal al loeizwaar is, maar nu al bijna niet meer te doen is.
    Ik heb toendertijd fysio gekregen en het hielp wel iets, maar ze kon niet zeggen of dit nu ook bekkeninstabiliteit was, ze wist het niet precies, maar ja.. wat is het dan?
    Misschien iemand van jullie die dit herkend?

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Pfoe dat herken ik, die messteken in je bil. Verschrikkelijk.
    Als je je laat masseren wordt dat wel minder trouwens. Hier wel iig!

Ik zit alweer bijna 20 weken thuis! Pff!
    Eerst dan voor de misselijkheid, maar had al vrij snel last van mijn bekken.
    Nog 14 weken. Bah. Tis echt geen doen! Over 2 weken gaan we trouwen en het shoppen voor de voorbereidingen valtme heeeeel zwaar. Gelukkig heb ik een hele fijne bekkenband, dat scheelt wel wat. Maar pff wat een rotpijn.

Iedereen veel sterkte!!

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Overigens kan die pijn in je bil ook komen van een Ischias. Dat heb ik in het begin ook even gehad. Ook errug vervelend!!
    Heb je alleen die pijn in je bil of ook echt pijn aan je bekken? Pijnlijk stuitje of schaambeen, zitknobbels? Ik heb al die pijn erbij en dan weet je wel dat het je bekken is. Maar als het enkel je bil is zou ik eens vragen naar een zwangerschaps ischias bij je fysio.

9. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier gaat het helaas minder. Naats de bekkeninstabiliteit kreeg ik vanacht het volgende: Ik werd vanacht wakker van de pijn in mijn onderrug en straalde uit naar mijn linkerheup en linkerbeen. Ik verging van de pijn! En kon mijn bed niet meer uit en mijn been niet meer bewegen. Jeroen heeft me uit bed gesleept ongeveer want ik moest toch echt plassen.
    Verder heel de dag ontzettende pijn gehad. Ben vanmiddag naar de dokter geweest en wat denk heb ik een beklemde zenuw in mijn onderrug. Het ergste is nu dus dat ze er niets aan kunnen doen ivm de zwangerschap. Ik mag er geen medicatie voor alleen paracetamol en moet mijn onderrug en heup en been warm houden dus veel warm douchen en kruiken erop enz.
    Baal als een stekker want zie nu dus echt op tegen de bevalling hoe moet ik in helemaal naam nu bevallen met zo'n pijn. En kan niets met dat been.
    Dus hoop eigenlijk dat de kleine nu nog echt even blijft zitten zou niet weten hoe ik nu moest bevallen.

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Marleentje balen zeg! Vooral nu zo aan het einde van je zwangerschap dit er nog even bij. Hoop voor je dat de kleine inderdaad nog even wachten met komen tot de pijn weg is en je je been weer normaal kan gebruiken. Anders voor de zekerheid alvast de gyn/vk opbellen om het te vertellen, dan weten ze er in ieder geval van mocht het wel ineens beginnen.

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Op dit moment zit de ergste pijn idd in m'n rechterbil, maar als ik m'n linkerbeen optil (om bv aan te kleden) steekt het ook van onderen, beetje moeilijk uitleggen waar het precies zit (voelt ook als een spier iig) en dit had ik bij de 1e zw.schap precies hetzelfde en hoe verder je zw. schap vordert, hoe erger het werd toen.

Ik zal waarschijnlijk nu naar een andere fysio gaan (tenminste, ik denk dat ik daar wel weer terecht kom :() En zal eens vragen naar ischias. Ik heb overigens geen last van m'n stuitje of schaambeen.
    Bedankt iig. :)

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    het lijkt of de bekkeninstabiliteit hier met de dag erger wordt.
    gisteren weer de hele dag gewerkt maar was niet echt een succes.
    in de ochtend ging het wel, maar de middag was afzien.
    ik werk in een winkel en moet dus ook de vracht verwerken.
    nu hoef ik al geen zware dingen meer te tillen, maar die vracht breekt me echt op merk ik.
    toen ik gisteren een kar aan de kant ging zetten voelde ik het in mn bekken kraken en het was geen prettig gevoel.
    nu kraakt het bij mij allemaal wel vaker, maar gisteren deed het echt pijn.
    vannacht had alyssa dr bed onder gespuugd en tijdens het opruimen en opnieuw opmaken van het bed had ik ook veel pijn.
    mn man kan helaas nog slechter tegen spuug dan ik dus ik heb het zelf opgeruimt om nog meer zooi te voorkomen.
    toen ik (3 kwartier later) weer in bed lag wist ik niet hoe ik moest liggen.
    maandag de fysio maar bellen want ik moet eigenlijk over een week pas weer, maar ik ga dit geen week uithouden.

woensdag moet ik weer werken en dan ga ik maar weer met mn leidinggevende om de tafel zitten om mn werk aan te passe.

ik heb vorige week ook veel last van mn rechter bil gehad, bleek een spier in de knoop te zitten.
    gelukkig kon mn fysio de knoop eruit krijgen dus daar ben ik nu vanaf.
    ik voel mn stuitje en mn zitbotjes ook behoorlijk.

liefs doris

ps. sorry voor weer een zeur verhaal.

13. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

Jul 29, 2006
    2,564
    0
    0
    Belgie
    Even een vraagje hebben jullie ook last van vermoeide benen.. vooral je bovenbenen. Dat je niet meer kunt lopen... het voelt aan als spierpijn..

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, ik niet... Maar mijn benen raken ook niet vermoeid aangezien ik amper wat doe de hele dag. Heb wel na een stukje wandelen met mijn band om een vermoeid gevoel in mijn bekken, maar dat trekt meteen weer weg als ik ga zitten.

15. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meiden,

inmiddels ben ik afgelopen donderdag de 1e keer bij de fysio geweest, mensss wat heeft zij mij pijn gedaan :'( ..
    echt zo ontzettend zeer, toen ik thuis kwam moest ik er gewoon van huilen.
    ze vond het ook niet zo slim dat ik zo lang gewacht heb, maja eigenwijs he...
    ik mag dus niet meer stofzuigen en dweilen, geen badkamer meer poetsen eigenlijk niets dus :( ..
    mag bijwijze van mijn eigen kind niet eens op tillen :( ..
    maar ja het HH moet wel gedaan worden, met een man die vrachtwagen chauffeur is en 2 poezen ..

Maar wat ik zo raar vind, bij mij 1e zwangerschap had ik nergens last van .. is daar een verklaring voor ?

Meiden heel veel beterschap en sterkte .

16. Trotsemama1

elke zwangerschap is anders dus ook de kwaaltjes en dus ook dat je in je 1ste zwschap nergens last van had en nu wel
    had ik nu maar nergens last van ik heb het dus wel in me vorige zwangerschap gehad en nu dus weer
    ik heb nog geen 1 zwangerschap zonder pijn gezeten wat erg jammer is

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo dames de laatste weken heb ik niet zoveel meer van me laten horen, ik was alleen maar op en neer naar het zieknhuis aan het gaan in verband met zwangerschapsdiabetes en de daarbij behorende ctg 3 weken lang om de dag, maar er is goed nieuws hier zaterdag 9 januari zijn wij trotse papa en mama geworden van een prachtige zoon Rins. HIj was 48 cm lang en woog 3530 gram bij zijn geboorte. Helaas heeft de kleine man 4 dagen op de kinderafdeling moeten liggen in verband met zijn slechte start en mijn diabetes maar sind s woensdag zijn we thuis. en hij doet het met de dag beter, hij kwam toch 3 weken eerder. De bevalling was uit zichzelf iets op gang aan het komen maar de ctg werden zo slechtdat ik op donderdag opgenomen werd en er begonnen werd met inleiden. Hellde donderdag weeen gehad en op vrijdag weer verder om 9.00 is er een catether geplaats om de ontsluiting te helpen samen met de gel dit schijnt een paardenmiddel te zijn. Om 14.00 mijn vliezen gebroken en 2,5 cm ontsluiting. Toen aan de weeenopwekkers had toen ook al flinke weeen. en toen was het afwachten om 20.00 s'avonds een ruggenprik geprobeerd te zetten deze mislukte, toen heb ik een pijnstillende injectie gehad hier nog een 1,5 uur op geslapen. toen was het 23.00 uur en de ontsluiting was pas 4 cm en werd er besloten een keizersnee te gaan doen, de kleine ging redelijk maar werd wel slechter ( gek hoor na 3 dagen tobben ) en om 00.04 is de kleine man geboren. Mijn bekken hebben tijdens de bevalling niet extreem veel te leiden gehad , maar nu merk ik het helaas wel ik ben wel erg fit voor zo snel na een keizersnee maar toch het vele liggen en zitten en niet voldoende kunnen bewegen nu dat merk ik wel. Maar met kleine stapjes gaan we vooruit en voorlopig heerlijk genieten van mijn beide mannen.

liefs Marilouise

18. appelthee

appelthee Niet meer actief

oei wat vervelend, zo'n vervelende start.
    maar van harte gefeliciteerd met Rins, en genieten nu he :D

19. Tally72

Tally72 Actief lid

Feb 28, 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    GEFELICITEERD MET RINS!! Leuke naam zeg!! :D

Dat is idd geen droom bevalling... dat is een goede tegenvaller. Gelukkig is alles goed met de kleine en hopelijk ben ook jij snel weer sterk en op de been.

Heb zelf ook 2x uiteindelijk een ks gehad, denk aan jezelf, niet te hard van stapel lopen, die buikwond kan, net als bekkenklachten, vaak pas NA de overbelasting ineens de pijn opleveren...en dan is het leed geleden. Hoewel je bij bekkenklachten -zegt men- niets kan beschadigen met het overbelasten, kan dit wel met je buikwond hé!!

hoewel ik met 6 weken stond te tuinieren... echt de komende weken geen zware dingen doen hoor!

gr. Chantal:)

20. Trotsemama1

gefeliciteerd met rins
    en nou aansterken!!en genieten

Share This Page