wie nog meer bekkeninstabiliteit?

Discussion in 'Gezondheid' started by Trotsemama1, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hey meiden,

hier nog een bekkeninstabiliteit meid. Gisteren op controle geweest bij de gyn omdat de pijn niet meer te harden was... vanaf vrijdag krijg ik Kiné.
    Vanaf wanneer zaten jullie thuis van het werk? Ik ben nu nog 'maar' 17 weken dus het lijkt me nog ongelofelijk lang om nu al thuis te zitten voor de kleine.

liefs

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    bij alyssa zat ik met 28weken thuis.
    nu is het afwachten hoelang ik nog kan werken het wordt nu al steeds zwaarder.

gisteren op de fiets naar mn werk gegaan en dat viel vies tegen.
    moet een half uurtje fietsen en dat ging tijdens mn zwangerschap van alyssa goed tot ongeveer 23weken en nu gaat het dus al niet meer.

er valt helemaal niets over te zeggen tot wanneer je kan werken.
    bij de ene gaat het heel snel achteruit en bij de ander gaat het heel geleidelijk.

sterkte met de bekkeninstabiliteit en geniet van je zwangerschap.

liefs doris

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zit al 4 weken volledig thuis

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zit al vanaf week 6 volledig thuis. :( Eerst door extreme misselijkheid, toen een ischias en toen de ischias wegtrok begon de bekkeninstabiliteit....
    Het went...

Heb gister en vandaag echt extreme last ervan terwijl ik niet veel gedaan heb en juist erg opgelet heb... morgen ga ik trouwen en ik kan niet eens fatsoenlijk gaan zitten of opstaan.. :( :( Ik hoop heel hard dat het wat beter is als ik morgen wakker word maar ik vrees van niet......

5. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom me ook maar melden. De vk zei dat ik bekkenklachten had (op basis van mijn loopgedrag, zeg maar). Nu lees ik hier de verhalen (en in mijn eigen topic), die ik herken.
    Vanmiddag ga ik naar de gyn, ik ben benieuwd wat hij erover te zeggen heeft. Vannacht kon ik iig niet slapen van de pijn. Bah!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik moet van mn fysio vooral mn oefeningen smorgens doen als ik moet werken die dag.
    als ik het savonds doe als ik gewerkt heb heeft het geen zin want dan heb ik de boel toch al verpest. (woorden van mn fysio)
    ben bang dat het werken ook langzaam steeds minder moet gaan worden.

liefs doris

7. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He meiden

Ik heb sinds de 14de week last van mij bekken. Werk in de zorg en kreeg toen al klachten met lang lopen. Sinds week 25 was het echt niet meer te doen. Ben zelf een keer door een vreemde van de straat gered omdat ik met de hond uit was en niet meer verder kon van de pijn. OEPS

Ik heb nu een bed in de kamer staan en moet regelmatig rusten. Verder doe ik ook aan mensedic fysio. Daarnaast ben ik nu 3 weken bezig met acupuntuur. Dit geeft iets verlichting.

Heb nu alleen wat nieuws. Sinds een week heb ik hele harde steken in mij schaambeen. Dus voor. Daarvoor had ik ook wel steken maar niet zo heftig en alleen als ik actief was. Misschien iets met indalen???? Hebben meer meiden dit???

8. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Wat is een Kine??

9. Trotsemama1

ja ik heb dit ook vooral als ik loop
    schijnt erbij te horen omdat er meer druk op komt te staan en het kan zijn dat je kindje idd aan het indalen is waardoor er dus meer druk op komt

10. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Tja, vervelend hoor. Zal het morgen ook even met vk bespreken.

11. Tally72

Tally72 Actief lid

Feb 28, 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Danif; idd kan je schaambeen ook heel pijnlijk zijn en dit kan verergeren als je kleintje indaalt. Helaas is er voor die pijn weinig om het te verhelpen. Ik geloof dat sommigen baat hebben bij de kleermakerszit, maar ik weet van toen (dat ik bekkenklachten had) dat nog helsere pijnen opleverde. Dus dat werkt blijkbaar voor iedereen anders.
    Je verhaal van dat je door een vreemde gered ben, herken ik. Zo ging ik sleetje trekken met mijn dochter, zelf toen 5-6 maanden zwanger...de sneeuw bleek minder dekkend te zijn dan ik dacht, dus ik trok me een ongeluk...jankend kwam ik aan op de peuterspeelzaal...ik had zo'n pijn (en dat terwijl het heel goed ging vergeleken met de 1e zwangerschap) ik was bang dat ik alles verpest had. Gelukkig mocht ik daar blijven en viel het herstel achteraf mee. Ik herstelde voldoende om geen blijvende klachten te houden, alleen weer terug naar de klachten die ik toen al had.

En een Kiné is een fysiotherapeut in België:)

12. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He Tally,
    dat zijn geen leuke dingen om mee te maken. Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben. En helemaal fijn dat je er geen blijvende klachten aan over hebt gehouden.

Bij mij is kleermakerszit ook niet echt lekker.
    Vandaag ga ik naar vk en maar even met haar bespreken of er nog iets is wat ik kan doen. Nu nog 5 weken zo door zie ik ook niet meer zitten :(

13. Tally72

Tally72 Actief lid

Feb 28, 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Hoi Danif; ik ben er vanaf hé! Al ruim 4 jaar, en het blijft bij 2 kindjes bij ons:) Dus troost je met die gedachten; dat je er -meestal- na de bevalling snel vanaf bent.

14. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb wel tijdens de zwangerschap last gehad van een blokkade in het si gewricht, maar nu begint het rechtsonderin (in die kom) met scheuten, en ook steeds vaker. als ik me beweeg in bed, of smorgens bij sokken aandoen, opstaan uit een stoel.. weet niet of dit met bekkeninstabiliteit te maken heeft... maar de scheuten worden steeds pijnlijker..

15. Trotsemama1

ik zou even langs de fysio gaan die gespecialliseerd is in bekkeninstabiliteit
    die kan je dit precies vertellen
    ik kan je wel zeggen dat ik die symptomen ook heb
    maar de fysio weet precies wat het is

16. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    is dat normaal dat dat al zo vroeg begint dan...

17. Trotsemama1

bij mijn eerste kreeg ik ook rond 16 weken last door een val met wintersport

en me 2de zwangerschap kreeg ik het al met 9 weken dus ja het kan wel

18. Tally72

Tally72 Actief lid

Feb 28, 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Jazeker kan dat al zo vroeg, ik had het ook zo snel, helaas.
    Je klachten klinken idd als bekkenklachten; hoe eerder je goede therapie krijgt, hoe langer de klachten stabiel blijven of wellicht zelfs verminderen! Dus wacht niet te lang met advies in te winnen van een therapeut. Cesar of mensendieck zou ik adviseren. Ik hoor goede berichten van Cecile Röst methode, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

En meiden...niet vergeten; als het omdraaien in bed pijnlijk is; www.glijmaatje.nl

gr. Chantal

19. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk dat ik dat maar eens ga doen dan...

bedankt

20. Pinkie

Pinkie Actief lid

May 28, 2007
    194
    0
    0
    Gent
    @ Tally: Ik had graag zo'n glijmaatje gekocht, mag ik vragen welke betaalmogelijkheden er zijn? Ik kom uit Belgïe. En wat is de leveringstijd?

Share This Page