Wie nog meer bevallen van een dysmatuur kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bizzy, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo,

Ik ben op 23 augustus jongsleden bevallen met 39,2 weken van een mooie zoon die 2375gr woog en 50cm lang was bij zijn geboorte!
    In het ziekenhuis noemen ze dat een dysmatuurtje. Hij is zo mager gebleven omdat er een dubbele knoop in de navelstreng zat en hij heeft ruim een week nog in het ziekenhuis gelegen.
    Wie heeft hier nog meer ervaring mee want qua voeding enzo gaat het nog steeds niet zo lekker en ik zoek gewoon lotgenoten :-D
    Oh ja Anthony is nu 55cm en weeg 3380 gr :-D

Groetjes Bizzy

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn eerste kindje was een dysmatuurtje. Hij is met 36 weken geboren en woog toen 2380 gram en was 46 cm. Hij was zo mager omdat ik pre-eclampsie had. Inmiddels is hij bijna twee en merk je niks meer van zijn dismaturiteit. Hij is bovengemiddeld land en nog altijd erg slank.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier een mama van een pre- en dysmatuurtje(30.1 week en 1218gram), en een dysmatuurtje (oke niet zo extreem maar officieel wel dysmatuur, een meid met 38.5week 2500gram dat is dus ook te weinig)

Beiden zijn ze slank. De oudste (Sam) heeft weinig moeite met eten en drinken, en Fay is niet zo'n goede drinker. Ook heeft Sam last gehad van Reflux en heeft Fay dit momenteel nog. Beide dames niet aan de borst gekregen omdat de mondjes te klein waren :(

Kijk ook eens bij de prematuur mama's daar is ook ruimte voor de mama's van dysmatuurtjes.

Groetjes Daphne

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik weet niet precies wanneer het dysmatuur is maar kyan was kleinnnn

44cm(geschat, lint lags benen en lijf) en 2900gr

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik ben met 41+3 bevallen en zoontje was 2700 gram, voor die termijn ook te weinig, was ook geen vruchtwater meer en placenta helemaal verkalkt, hij was er nog net op tijd.
    Hij is nu 17 maanden en nog steeds niet de grootste en dikste ;) al zit hij nu meer tegen het gemiddelde aan ipv eronder.
    Hoop dat hij ooit nog wel een groeispurtje krijgt. :p

Ben nu wel benieuwd hoe het met begeleiding bij deze zwangerschap gaat?
    Volgens mij alleen op het eind een extra groeiecho en vruchtwater en placenta checken?

6. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Sanne is geboren met 39+5 dgn. 2640 gram en 49 cm lang.
    We moesten 3 dagen in het ZH blijven omdat Sanne heel veel meconium had binnen gekregen en het eten en plassen niet goed ging. Beetje na beetje kwam ze goed op gang. als je nu kijkt eet en drinkt ze super goed. Ze is nu 16 maanden en ong. 9.4 kilo.

Gr,
    Hillegonda

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bedankt voor de reacties meiden!
    Zo te lezen zijn dus alle nare klachtjes voor hem van voorbijgaande aard :)

Liefs Bizzy

8. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ook bevallen van een pre(dys)matuurtje...
    onze zoon was 44cm en 2185 gram bij 35 weken....
    achteraf kwam dit doordat ik een dubbele baarmoeder heb, en hij weinig ruimte had om te groeien en ook minder voedingstoffen kon krijgen hierdoor...momenteel weer zwanger (33weken) en is nu de vraag hoe gaat het straks...op de groei echo hebben we al gezien dat ok dit een kleintje zal zijn, 5 of 6 pond misschien?

Onze eerste zoon is nu echt een bink, heeft de groei schade fors ingehaald. kreeg de eerste 6 maanden nutrilon nenatal om op gewicht te komen, daarna was het echt een beer van een jochie...nu zie je absoluut niet aan hem af dat hij ooit dysmatuur is geweest. Qua ontwikkeling niet, maar zeker qua uiterlijk niet...en hij lust echt alles!

9. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Vroeg me af, is hij dan officieel dysmatuur? Mijn dochter was met een zwangerschap van 37w5d 2500 gram, maar heb daar niks over gehoord, vandaar.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja, hij was officieel dysmatuur. Het staat in alle documenten van het ziekenhuis. Ik heb geen idee waar precies de grens ligt, eigenlijk!

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Beide kindjes waren dysmatuur! Eerste was met 36 weken geboren, 44 cm en 2900 gram. Tweede met 38 weken, 46 cm en 2750 gram.
    Ik blijk een bepaald hormoon te missen, genaamd PAPP-A. Dit is een groeihormoon voor de baby. Echter zijn ze beide hartstikke gezond!
    De oudste is 6,5 jaar, 28 kilo en 1.27 m :)
    Jongste is 3,5 maand, 6 kilo en 60 cm :)

Dus klein geboren zeg nog niet dat ze niet groot en stevig worden :)

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik kreeg met de tweede iets meer echo's dan bij de eerste. Met 32 weken kreeg ik een groeiecho en toen werd er gezegd, owww dit word een 7 ponder! 6 wkn later beviel ik, en toen woog hij maar 2750 gram.. :(

Deel Deze Pagina