We gaan voor een tweede kindje 2015

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kimmie1987, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Hoi Allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum maar lees al even mee. Ook toen we voor de eerste keer zwanger wilde raken heb ik meegelezen op dit forum en wil nu graag zelf een groep starte met nieuwe "bijna" moeders. Even wat over mezelf en voorgeschiedenis.

Ik ben 28 jaar, en moeder van een dochtertje van 2jaar (februari 2013)
    Voor mijn eerste zwangerschap had ik een gigantisch onregelmatige cyclus. Ik bleek geen eisprong te hebben en ben na 6 maanden clomid zwanger geraakt van ons dochtertje.
    Zij is nu bijna 2 jaar en ik heb sindsdien een zeer regelmatige cyclus van 29-30 dagen. We willen gaan voor een tweede en het eerst proberen zonder hulp van het ziekenhuis/clomid. Goeie hoop het dit keer zonder kan. Ik heb positieve ovulatie testen dus er moet een eisprong zijn toch??

Inmiddels aan de 1e ronde begonnen en zitten wij op het wachtbankje.
    27 Januari moet mijn NOD zijn. Spannend!
    Voel natuurlijk van alles. Niet verwacht ik bij een tweede er weer zo mee bezig zou zijn.

Benieuwd wie er nog meer op het wachtbankje zit.
    Zullen we samen aftellen?

Grtjs

2. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hoi,

Ik ga duimen voor je! Zou top zijn 1e ronde zwanger!
    Ik ben 30, zoontje van 2.5. 2e maand zwanger geworden. Gaan nu voor een 2e. Net gestopt met de pil. Dus ik moet nog even wachten voordat ik kan testen. 😜 ik vind het ook erg spannend. Ook gezien mijn eerste zwangerschap/bevalling die geen pretje waren. Maar m'n zoontje is het waard. ☺️

Heel veel succes!

3. anouk112

anouk112 Actief lid

20 dec 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Na lang dubben gaan wij ook proberen voor een brusje voor onze dochter van drie. Ben zelf ook 28 en mijn eerste zwangerschap was drama met hg en van alles en nog wat. Vind het echt super spannend maar over een week is toch echt de pil op!

4. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi! Wij gaan ook voor nummer 2 :)
    Dochter is bijna 2,5 en ik ben 29. Grappig, redelijk hetzelfde als jullie zie ik!!
    Spannend he! Wij zitten nu in ronde 2... Mijn nod zou begin feb moeten zijn

5. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Spannend allemaal he.
    Had verwacht ik er bij een tweede wat meer afwachtend in zou staan.
    Maar ben toch weer constant aan het afvragen wat ik voel en wat het zou kunnen betekenen.
    De wel bekende testdrang is al aanwezig.
    Ik denk de buren mijn klapperende eierstokken kunnen horen haha.
    Ik moet na het weekend ongesteld worden al hopen we natuurlijk van niet.
    Maar het zou wel erg bijzonder zijn als het in 1 ronde zou lukken terwijl we onze eerste zwangerschap te danken hebben aan clomid.
    Heb wel een erg opgeblazen gevoel, al een paar dagen wat lichte menstruatie zeurpijn.
    Maar goed kan het me allemaal inbeelden, gek genoeg kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen hoe het bij mijn eerste zwangerschap was.

Succes allemaal!

6. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik wil ook wel meedoen!

Ik ben 31, mijn vriend en ik hebben een zoontje die net 1 is geworden. Ik ben na de bevalling niet meer aan de pil geweest. En voel mijn eisprong heel goed (soms zelfs extreem pijnlijk) dus dat is best handig nu.

Komende zaterdag zou ik ongesteld moeten worden. Als dat niet gebeurt willen we zondag testen.

Ik voel al van alles, herkenbare dingen van de vorige zwangerschap maar probeer mezelf niet gek te maken. Gevoelige borsten (heb ik anders nooit...), extreem moe, koffie is niet meer zo lekker. Wat gekke krampjes af en toe. We zullen zien... Inderdaad toch lastig om er niet teveel mee bezig te zijn, heel spannend weer!

O ja van ons zoontje waren we na een klein half jaartje zwanger. Na 15 jaar pilgebruik. En toen voelde ik de eisprong niet, nu wel. Dus ik weet zeker dat de timing goed is geweest.

Spannend voor jullie ook allemaal! Ik hoop op snelle mooie zwangerschappen!

7. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    @miertje84 en anouk112.. Spannend weer he, gaan jullie er gelijk voor of gaan jullie een periode bewust ontpillen?

@boefje2012, leuk we een beetje in dezelfde periode zitten. Hoop natuurlijk op snel veel positieve testen.

@bolleke83 ik vind het toch steeds weer bijzonder om te zien wat de pil voor invloed heeft op de vruchtbaarheid of ons lichaam. Zo had ik na jaren pilgebruik geen eisprong meer, en heb ik clomid moeten slikken om zwanger te raken. Ik weer zeker de pil mijn cyclus flink heeft verstoord en heb besloten niet meer de pil te slikken. Na mijn bevalling een zeer regelmatige cyclus en ook ik denk mijn eisprong te kunnen voelen. (Een beetje bijgehouden de laatste maanden precies in het midden van me cyclus, en wat positieve ovulatie testen. Ik ervaar het idd ook als een pijnlijk gevoel aan 1 kant.

8. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik was er juist 1e ronde erg mee bezig en dacht aan alles te merken dat het gelukt was ;) Onze dochter is een gelukje geweest... Dus daar ging ik nu voor het gemak ook maar even van uit... Maar niet dus!
    Nu 2e ronde, ovulatietesten gebruikt, omdat ik gericht wil klussen, volgens mij heb ik namelijk een iets vroegere eisprong! En nu wachten... Gelukkig 2e ronde minder bezig met eventuele symptomen!
    Maar wat duurt dat wachten lang!!!

9. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Bij onze eerste zwangerschap waren er wel wat mensen op de hoogte. Wij woonde toen een paar maanden bij mijn ouders ivm een verhuizing en kon het toen niet verborgen houden ivm ziekenhuis bezoeken/echo's. En ik had verschillende vriendinnen verteld we ermee bezig waren. Nu hebben we het stil gehouden (op 1 vriendin na) om de verrassing voor de omgeving groter te maken.

Ik heb altijd gezegd we wachten tot onze meid 4 is. Maar een half jaar geleden begon het te kriebelen. En toen in oktober ons neefje werd geboren hebben we onze mening bijgesteld. Spannend!!!

10. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Wij gaan gelijk beginnen. Vorige x ook gedaan. We zien we hoe t loopt. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn... :D

Succes allemaal!

11. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Erg he dat wachten.
    Ik ben ook ziek thuis geweest, dus dan kruipt de tijd helemaal voorbij.
    Moet mezelf ook niet gek maken het gelijk lukt.
    Maar ja als je je zinnen erop gezet hebt...
    Heb van naturen al niet echt geduld haha laat staan nu.

12. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou hier weet goede vriendin precies wanneer ik moest klussen en ongesteld zou moeten worden... haha
    Ze heeft aan de chlomid gezeten en toen wist ik ook vaak wanneer dag 10, 12 en 14 was ;)
    Andere vriendinnen weten ook dat ik na de wintersport aan de vak zou gaan! Ouders daarentegen niet... Dus dat zal verrassing zijn :)

13. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ja die pil is echt troep hoor! Wat ik na het stoppen allemaal voelde... Wilde m ook echt niet meer gaan slikken.

Mijn eisprong is na de bevalling af en toe zo erg dat ik de eerste keer dacht dat mijn blinde darm gesprongen was :$. Serieus niet normaal. Is gelukkig niet elke maand zo maar voel het wel heel goed. Nu wel handig! :D

14. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ja lastig he om er niet teveel mee bezig te zijn... Heel herkenbaar!

15. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van wanneer is die van jou? Bijna even oud zie ik!!

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ziek thuis, dat is ook heftig...

17. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Was idd wel even heftig. Niks ernstigs maar in december kreeg ik een keelontsteking waarbij ik gewoon en doorgewerkt (werk in de cosmetica kon me met kerstdrukte niet ziekmelden) begin januari kreeg ik er een kaakholte ontsteking bij. En om af te sluiten een griepvirus....... Maar ben weer zo goed als beter. Je zilt wel begrijpen het "klussen" een beetje zakelijk is geweest deze ronde haha.

18. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    O vervelend allemaal! Fijn weer aan de betere hand!
    Ik was helaas ook niet in topconditie tijdens het klussen... Normaal is dat een excuus, nu maar niet te veel geklaagd haha

19. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Haha idd herkenbaar.

Gekke vraag maar hoe kopieer ik die teksten in me bericht. Dat is wel handig zeker als meer mensen gaan meepraten.

20. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Via quote, rechtsonder!

Deel Deze Pagina