Ik ben maandag alweer 30 weken zwanger!!! Dus mag ik ook aanschuiven hier? De tijd gaat echt te snel!! De babykamer is zo goed als klaar, eigenlijk al een paar weken. Ik wacht nog op de lamp die nog bezorgd moet worden en dan nog iets leuks zoeken voor op de muren. Weten jullie al of jullie thuis of in het ziekenhuis willen bevallen en pijnstilling? Ik ga voor een thuisbevalling, hopen dat dat goed komt!
Geboortekaartje al geregeld (zelf ontworpen en laten drukken) Slapen gaat eigenlijk wel goed, ben erg moe alleen bij het omdraaien heb ik last van mijn heupen, de ene dag meer dan de andere, maar pff het blijft een pijnlijke bedoeling Ga hier in het ziekenhuis bevallen, we wonen in AUS en hier mag je alleen in het ziekenhuis bevallen en je moet 5 dagen blijven.... Ach maar daarin tegen hebben ze hier geen kraamhulp dus 5 dagen in het ziekenhuis is dan ook weer niet zo een ramp.
Zo wat een meiden al ja... misschien een idee om een lijstje te maken, zodat we weten wanneer iedereen uitgerekend is? Ik ben denk ik anders al snel de draad kwijt Wij gaan hier ook voor een thuisbevalling, hoop ik!!! zou wel super zijn!! geboortekaartje hebben we wel al uitgezocht maar via internet moet nog even achterhalen wat handig is om te doen qua versturen... en inderdaad volgens mij krijgen er veel een meisje!!! Leuk!!! zijn jullie allemaal al uit de naam? Slapen gaat hier redelijk, moet er snachts wel 1 a 2 keer uit en dan is de kleine gelijk wakker....al is ze dan niet super actief zoals overdag!! We zijn gisteren en vanmorgen naar zwangerschapscursus samen bevallen geweest, morgen ook nog een dag!! Is erg leuk en leerzaam... fijn weekend allemaal!!!
Ik vind het ook wel leuk om mee te kletsen alleen is mijn situatie iets anders.. lig al 3 weken in het zh en 30 weken is voor mij al fantastisch als we dat halen. Het liefst nog meer! Officieel 27 juli uitgerekend op de 2e verjaardag van mijn dochter maar dat gaat hem niet worden want bijna zeker een (geplande) keizersnede. Maar wel heel apart dat onze 2 zwangerschappen bijna exact gelijk lopen! Was van de eerste 31 juli uitgerekend nl.
myboys, ik denk dat ik mijn tas rond week 32 klaar zet, dit weekend cursus samen bevallen gehad en dit gaf zij ook aan... al hoop ik echt wel thuis te bevallen. frannie, ik hoop zo dat jullie kleine nog lang blijft zitten. hoe gaat t nu?
Hoi dames, ik wil me ook graag toevoegen. Vandaag 28+2 en eigenlijk op sommige dagen ook wel klaar met het zwanger zijn. Niet verkeerd bedoeld hoor, ik hou van de trapjes en schopjes en het zwanger zijn maar ben het 'niets meer gewoon kunnen doen' wel zat. De stomste dingen zoals je schoenen binden, aan en uitkleden, wat oprapen van de grond, enz.... Het slapen is ook iets minder, vooral het zo vaak moeten draaien wat best pijnlijk en vermoeiend is. En dan elke keer die worst (lees bv kussen) weer op de goeie plek krijgen Dus ik ga ook wel aftellen naar die laatste weken
Hoi dames gezellig!! Wat gaat het snel.. het is mijn tweede kindje.. Mijn eerste is met 34 weken geboren., dat zou dus nou over 6 weken al zijn, dat kan ik me echt niet voorstellen. Hoe voelen jullie je verder?
Hoi hoi, Vandaag 29 weken en 1 dag. 13 juli is de dag waar wij naar toe leven!! Het is ons eerste kindje. Spannend allemaal hoor! Ik voel me nog helemaal top, al de hele zwangerschap. Zo fijn. Babykamer op de gordijnen af na, klaar. 31 mei ga ik met verlof. Groetjes!
Wij zijn vanaf vandaag 28 weken!! We zijn druk aan het verhuizen en aan het verbouwen wat de nodige stress en frustraties aan mijn kant met zich mee brengt (nesteldrang?) want, alles gaat te langzaam en me handen jeuken om me kleine meid d'r kamer in te kunnen richten en me te nestelen in ons huisje om het kuiken gereed te maken. Maar idd, het gaat erg snel, pfff nog 12 weken en dan worden ons wij.... Moet er soms nog aan wennen.
Wij gaan voor een ziekenhuis bevalling, dit komt doordat we beiden moeilijk ter wereld zijn gekomen (ondanks dat het helemaal niks betekend is het voor ons een prettiger idee). Ik wil wel proberen om het zonder pijn stilling te starten, maar aangezien ik erg bang ben voor de bevalling ''het onbekende'' durf ik het niet met de alle zekerheid te zeggen, maar ze mogen van mij als second option de ruggen prik klaar leggen
Gaat goed met de kleine gelukkig het is meer de placenta die ongelukkig laag ligt en die bloedverlies geeft en kans op acute complicaties. Dat is de reden dat ik hier moet blijven. Maar ik heb een eigen topic met de medische dingen zeg maar maar wil hier gewoon lekker meekletsen over de normale zwangerschapsdingen die ik bijna vergeet... Ik ben ook nog "gewoon" zwanger met alles dat daar bij hoort! En in mijn geval niet echt een vluchtkoffertje nodig want ik ben er al alleen moet ik mijn moeder tzt eea klaar laten leggen voor de kleine want mijn vriend weet toch niet wat hij moet pakken Het wordt dus vrijwel zeker een keizersnede want ook al is de placenta weg van de uitgang de kans dat de kleine in stuit blijft liggen is groot daar ik ook nog weinig vruchtwater heb en ze al vanaf week 20 of zelfs eerder zo ligt. En ik absoluut geen stuitbevalling wil dat lijkt me helemaal niks... Ben heel blij dat ik al eens bevallen ben en dat was me ook zeer goed "bevallen". Die ervaring heb ik en is ook vastgelegd op video en verder heb ik nu zoiets dat ik alleen dingen doe die veilig zijn voor mijn kind en dat is dus nu in het ziekenhuis blijven en geen stuitbevalling.. Gelukkig wordt dat ook gerespecteerd hier.
Meld! Precies 30 wkn nu. Zwangerschap verloopt prima.. Op ernstige slapeloosheid na.. Zie tijdstip van posten. 30 mei laatste werkdag en dan verlof, heerlijk.
Goedemorgen meiden! Wat vroeg blegh.. Zometeen richting werk, een paar uurtjes aanwezig zijn Redelijke nacht gehad, maar 2x eruit geweest om te plassen! Jeeh! Vluchtas heb ik nog niet klaar staan, ik ga met 34 weken met verlof en wil dan de tas klaar zetten, alle babykleertjes wassen etc! Ik ga me even uit m'n stoel heisen en wassen etc.. Fijne dag meiden!
Ik vluchttas ook nog niet klaar.. vind t nog wel vroeg zat! Met 37 wkn wil ik t klaar hebben. Wil heel graag weer thuis bevallen dus hoop die tas ook niet nodig te hebben. Verder gebruiken we alle kleertjes van mn oudste weer.. die zijn gewassen opgeruimd dus vind t onzin om alles nu weer te gaan wassen haha.
Hallo allemaal, Wat leuk om jullie verhalen te lezen Ik ben nu 26 weken en 3 dagen (teller in mn handtekening klopt niet helemaal).. Het begint op te schieten! vind het echt spannend!!
Trouwens ik ga de vluchttas klaarzetten wanneer we klaar zijn met de verbouwing/verhuizing over +/- 3 weken. Maar dan inpakken wat manlief zou vergeten en een lijstje erbij wat hij niet mag vergeten wat ik er nog niet ingestopt heb.
Net even om de weegschaal gevraagd daar heb ik 4 weken niet op gestaan en ik was erg benieuwd. Ben in 4 weken 2 kg aangekomen en in totaal nu 7 kg. Best netjes want bij de eerste zat ik al tegen de 10 kg rond deze tijd.