wie nog meer bijna jaar bezig? of langer

Discussion in 'Zwanger worden' started by keina, Jun 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    wat is dit een superverhaal!!!! schitterend om te lezen.
    Ik heb ook in augustus afspraak bij de fertiliteitsarts.

2. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Hi Sas,

Fijn dat jullie resultaten goed zijn!
    Dat is al heel wat!

bij ons was dat niet het geval,althans bij mij wel maar bij mijn partner niet.

Kans op natuurlijke zwangerschap ismaar 3% procent.
    en kunstmatig maar 18 % dat is ook al weinig.

Ik hoop dat je gauw zwanger bent.
    want wat wij nu door moeten staan is verschrikkelijk en dat gun ik zelfs mijn vijand niet!

3. Dag

Dag VIP lid

Aug 2, 2007
    7,270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hoi hoi!
    Hier alweer bijna 2 jaar bezig en nog steeds niets.. het voelt gewoon zo klote dat het niet wil lukken en inderdaad mensen om je heen die allemaal zwanger raken alsof het niets is... frusterend gewoon.....
    Soms heb ik ook wel een inzinking en staat het huilen nader dan het lachen maar dan is mijn man ook wel super lief en attent en gaan we weer met frisse moed de volgende maand in ;)
    nog geen afspraken lopen zoals gyn. ; ik vind die stap nogal groot...
    dag

4. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom Daphne, Sas en Dag.

Daphne, hoe lang zijn jullie voor de 2e bezig?

Sas: Spannend! Laat je het weten? Wij lopen ook bij een gyn. en deze heeft aangegeven dat het dan HSG (doorspuiten eileiders bij echo) zal zijn. We moeten alleen een 2e uitslag semenonderzoek afwachten.

Sjan: Heeft het zin om je virtueel mijn schouder aan te bieden? Jullie situatie is echt heftig.

Dag: Ik moest eerder ook niets van de mmm hebben. Omdat we na ruim een jaar nog geen resultaat hadden kreeg ik bij de HA temp.kaartjes mee en na 2 maanden zijn we doorgestuurd naar de gyn. Ik wilde nooit in de mmm, omdat dat bij mij te maken had met oa IVF en dat wil ik niet. Nu zijn we nog in de onderzoekfase. Mochen de laatste uitslagen bekend zijn zal gekeken worden of het HSG of IUI zal worden. Dit kan nog... zolang ik niet hoef te spuiten. Ik kan niet tegen injecties.:)

Ik ken ook een stel die 8 jaar zonder medische hulp geen resultaat had. Toen ze besloten de mmm in te gaan werd ze zwanger. En nu is ze zwanger van de 2e.

5. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Timon, we zijn volgende maand alweer een jaar bezig voor een 2de zonder enkel resultaat.

gr daphne

6. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Hi Timon,

Al is die schouder virtueel kan ik wel gebruiken.
    Dankje wel (K)

7. Dag

Dag VIP lid

Aug 2, 2007
    7,270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hoi Timon,

Bedankt voor je reactie!
    we wachten hier de zomer nog even af en dan maken we een afspraak voor de HA denk ik...
    we zullen dan wel zien hoe of wat... ben er zelf ook niet echt een voorstander voor maar ja de wens voor een kindje is groter dan de angst voor de mmm dus die sprong zullen we uiteindelijk wel gaan wagen...
    jij ook sterkte gewenst
    en een fijne zondag!

8. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Slim om na de zomer er eventueel in te stappen. Dan zit je in ieder geval niet met de vakantieperiode te hannessen.

Wij zijn erin gestapt om te ontdekken of er misschien iets met 1 van ons aan de hand is. Zoals het er nu uitziet is dat niet zo, maar de gyn. had al aangegeven wat de ev. vervolgmethoden zijn. Eigenlijk wel fijn, want naar huis gestuurd worden met 'komt u over een half jaar maar terug' zou ik echt niet prettig vinden. Nu we toch bezig zijn wil ik deze eerste stappen nog wel wagen.

9. Dag

Dag VIP lid

Aug 2, 2007
    7,270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Neem je eindelijk de stap en dan de kans dat ze je naar huis sturen met 'kom over een half jaar maar terug' zou ik ook niet prettig vinden nee... gelukkig is dit bij jullie niet het geval en komt jullie wens snel in vervulling!
    we houden de moed er gewoon in!
    goh voor jullie is de pendel wel door 2 man sterk op augustus ingezet zeg! spannend hoor!

10. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    morgen eerste afspraak bij gynaecoloog. heel erg spannend.
    deze maand precies een jaar bezig.

word vervolgd.

liefs

11. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi allemaal,

Mijn man en ik zijn nu alweer 43 maanden bezig. En zonder resultaat. We zijn afgelopen vrijdag begonnen aan onze 2e iui poging.

Iedereen succes.

Liefs riv.

12. chez

chez Lid

Nov 11, 2008
    16
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve iedereen,

Vanaf woensdag heb ik dus 4 x positief getest..kom ik bij de huisarts om mijn urine nogmaals te laten testen..is het negatief.. of 'dubieus' zoals mijn huisarts zei...het streepje was nauwelijks aanwzig op haar test.. ze zei dat het kon liggen aan een te grote hoeveelheid urine en een te lage concentratie HGC omdat ik misschien teveel had gedronken voordat ik ging slapen..dus diezelfde dag.. aan het eind van de middag heb ik zelf nog een test gedaan zonder veel te drinken..en heb echt gewacht tot ik heeel nodig moest...en toch weer positief getest...!

Maar aangezien mijn dokter twijfelt wil ik dus niet te vroeg juichen..
    en ik ga zo bloed laten afnemen en dan 3 dagen wachten op de uitslag.. en dan hoop ik dat ik dan echt zeker weet of ik zwanger ben..
    aangezien ik zooooo zenuwachtig en ongeduldig ben.. heb ik morgen ook een echo geplanned..om te kijken of ik zwanger ben..

want die 3 dagen duren mij veel te lang.. en aangezien ik al bijna 2 jaar bezig ben met zwanger raken.. wil ik niet gaan denken dat ik zwanger ben.. en dan is het dalijk niet zo..dus dan maar veeeel testen om zekerheid te krijgen..

Ik heb af en toe krampjes...die lijken op menstruatiekrampjes alleen minder erg..mijn borsten zijn opgezet en pijnlijk.. dus ik denk nog steeds dat mijn menstruatie door probeert te komen, ondanks alle positieve testen..:$:x

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jeetje Chez wat een zenuwen gedoe,vooral als je zo lang wacht,pfff.Hoop echt dat je zwanger bent en dat ze op de echo al wat kunnen zien.

14. chez

chez Lid

Nov 11, 2008
    16
    0
    0
    Amsterdam
    hey gijsje...

jaah..echt ongelooflijk zenuwslopend dit..
    ik laat iedereen morgen gelijk weten wat de echo ons verteld..

15. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    vandaag gynaecoloog geweest. mijn man krijgt een semenonderzoek, en ik ga onder begeleiding afvallen. januari weer nieuwe afspraak.
    verder zag het bij mij allemaal wel goed uit, heb ook wel eisprong, maar door overgewicht kan het zijn dat het daarna niet goed ontwikkelt omdat ik te weinig hormonen heb. ben benieuwd. was een erg lieve vrouw. dus wel succes.

liefs

16. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    hi keina,

gelukkig heb je niks ik hoop dat de uitslag van je man ook ok is!

succes met het afvallen.

17. sas31

sas31 Actief lid

Jun 17, 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    hallo dames.

Wij zijn vandaag naar de gyneacoloog geweest ik had gedacht dat die zou zeggen, nou alles is goed probeer eerst nog maar een half jaar.
    Nou mooi niet en ik weet niet wat ik daar van moet denken het word allemaal zo echt.
    Chris zijn zaad blijkt toch niet helemaal perfect te zijn, niet ernstig maar ze hadden liever zijn mobiliteit beter gezien ze hadden liever 50% maar chris had 39% .
    Ik moet nou na de vakantie (eind augustus) terug komen en dan maken ze een röngenfoto van mijn eileiders om te kijken of er geen blokkade zit en spoelen ze dan gelijk door, dan krijgen we daar de uitslag van en moeten dan een paar maanden proberen want misschien was dat het en als het dan nog niet lukt gaan ze ons helpen door IUI.

Ik zat in de auto terug na huis en ik werd gewoon even heel emotioneel
    Aan de ene kant ben ik blij maar aan de andere kant ook zo verdrietig waarom lukt het ons niet

18. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    hi Sas,

maak je niet druk gelukkig is de sperma van je man wel goed en 39% toch heel wat!
    nu nog jou uitslag en wel positief blijven.

De zaad van mij man is maar liefst 97% slecht!

knuffel van mij

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik zit dan "pas" in ronde 8, maar de frustratie begrijp ik helemaal. Meiden, heel veel succes allemaal. Ik lees af en toe met jullie mee hier.

20. sas31

sas31 Actief lid

Jun 17, 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Ja hoor ik hou de moed erin bij mij was gelukkig ook alles goed.
    Ik baalde vanmiddag alleen flink dat we dus nu officieel in de mmm terecht waren gekomen.

Jeetje Sjan ik weet niet wat ik moet zeggen wat lijkt me dat erg als je zo'n bericht krijg sorry dat ik me liet gaan hoe gaan jullie verder?

slaap lekker dames
    saskia

Share This Page