Gyn ziet op de echo een tweeling zwangerschap, maar testen negatief.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Veryproudmama, Aug 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Weet niet zo goed wat ik hiermee moet.
    Afgelopen dinsdag had ik een afspraak in het ziekenhuis bij de Gyn, vanwege een wat opgezette eierstok. Daar zat een eitje/cyste is, die wat zat te drukken en pijn veroorzaakte. De gyn zag al snel dat deze vooralsnog geen kwaad kon en hij deze in de gaten zou houden. Ook zat ik al op CD 60, heb sowieso een onregelmatige cyclus, maar dit was wel wat langer dan de vorigen.
    Toen ging hij (via inwendige echo) kijken naar mijn baarmoeder en draaide het scharm naar mij toe. Hij zei, kijk hier zie iik een zwangerschapsring zitten met 2 stipjes erin, het lijkt hier op een tweeling zwangerschap. Om dit uit te sluiten en zeker te weten, moet je even bloed prikken en urine inleveren. Ik kwam hier niet voor en had dit al helemaal niet verwacht, dus was ff in shock, maar dan ook wel superblij als dit zo zou zijn, dus zou een wonder zijn, 2 wonders dan nog wel!
    Ik mocht die testen direct doen, dan kon ik ff koffie gaan drinken en tegen de tijd dat ik terug was op de afdeling, zou de uitslag er zijn.
    Ik vroeg voor ik wegging, om iets meer duidelijkheid te krijgen waar ik op kon hopen, wat het dan kon zijn, als het geen zwangerschap is. Hij zei toen, het zou wat oud bloed kunnen zijn of slijmvlies, maar daar lijkt het niet op hoor.
    Ieder helder denkend mens, denkt dan dat het wel een zwangerschap zou zijn, maar ik, aangezien ik al zo lang bezig was, wilde mezelf niet te veel teleurstellen, dus hield m'n geluk nog even in. Een beetje dan...
    A fijn, terug op de afdeling, werd ik door de assistende apart geroepen (Gyn was weggeroepen) en zei dat de testen negatief waren, ik was dus niet zwanger. Of ik een afspraak wilde maken om die cyste in de gaten te houden.
    Ik wilde even helemaal niks.
    Heb later terug gebeld, heb nu een kuur primoluut gehad om menstruatie op te wekken en daarna een afspraak eind aug bij de Gyn om die cyste nog eens te bekijken.
    Wat moet ik hiet nou van denken?
    Hoe kan het nou dat de Gyn iets zag en er niks uit de testen kwam?
    Ik heb er geen lekker gevoel bij.
    Een miskraam kon het niet zijn, want daar was de uitslag te laag voor, dan zou je nog wat zien, aangezien de echo ook duidelijk nog iets aangaf.....
    Ik weet het ff niet meer zo goed.
    Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?
    Graag.
    Liefs

2. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    O ja, heb ook sinds een week super gevoelige (zeer) tepelg en nu sinds een dag op 3 hele zere borsten. Misschien omdat ik juist ongestel moest worden.......of....

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Als ik jouw was zou ik terugbellen naar de afdeling en om een verklaring vragen.

Ik vind het eigenlijk niet netjes van de Gyn om je zo in onzekerheid achter te laten. Want eigenlijk weet je nu nog niets:(

Wat vervelend voor je zeg!

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Had je thuis al getest dan?
    Jeetje... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...

Liefs Cyntje78

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan inderdaad dat het een opeenhoping van wat baarmoederslijmvlies is geweest, of een of ander stolseltje van een vorige cyclus. Als er een ringetje te zien is met een stipje erin, dan zou je zeker al vijf weken zwanger moeten zijn. En dan zou je dus ook een HCG-waarde moeten hebben die overeenkomt met die zwangerschapsduur. Ook als het niet goed zit en je lichaam stoot het zelf niet af, heb je een bepaalde hoeveelheid HCG in je bloed. Als je HCG-waarde 0 of beneden de 1 zat, dan ben je echt niet zwanger. Dus ik denk dat het iets anders is geweest dan een zwangerschap...

Succes & sterkte!

6. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Het is allemaal erg lastig. Ik hebt thuis ook een test gedaan, een dag na het ziekenhuis bezoek, maar had al verwacht dat die niet veel anders dan die bloedtest aan zou geven. Weet trouwens niet wat de HCG waarde was, te laag in ieder geval.
    De Gyn klonk zo zeker. Dat maakt het allemaal zo vreemd.
    De verklaring is dat het dan waarschijnlijk slijmvlies is. Dan ben je als Gyn toch even wat voorzichtiger met je uitspraken. Dat was ie totaal niet...
    Ik ben herstellende van ME en mijn lichaam komt langzamerhand weer op orde, zodoende had ik de zwangerschapswens en de vruchtbaarheidsbehandelingen even in de koelkast gezet. Dit komt dan ineens wel heel overwachts en cru. Ik had hier niet om gevraagd, ik kwam vanwege een buikpijntje, de Gyn begint over de zwangerschap.....
    Ach ja....

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere arts. kijken met een echo of hij/zij hetzelfde ziet....

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, inderdaad... een gyn moet als ie ook maar iets twijfeld even nadenken voordat ie wat zegt. En helemaal omdat jullie niets verwachtte. Blij maken met een dooie mus... Want stiekum krijg je dan toch hoop, niet? En tóch moet je nu iets verwerken... iets dat er nooit is geweest...

Liefs Cyntje78

9. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Blij met 2 dooie mussen dan ja....
    Tjonge jonge. Is erg lastig. Je gaat voor niks en je komt terug met twijfel en best wat emoties.
    Zat idd al te denken aan een second opinion. Ben benieuwd of ik dan snel terecht zou kunnen, want ga eind aug weer naar deze Gyn.
    Balen balen balen, had ik nou maar niks geweten, was ik nou maar nooit gegaan.
    Dubbel dubbel....

10. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    #10 Veryproudmama, Aug 16, 2009
    Last edited: Aug 16, 2009
    Zat nog ff op foto's te googelen van echo's zo vroeg van een tweeling en het ziet er hetzelfde uit als op mijn echo.....
    Dan je er maar bij neerleggen dat het slijmvlies is, jaja....

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Jeetje wat vervelend zeg, ben je net verheugd door die opmerking, blijkt het wat anders te zijn. Vind het erg vreemd dat hij verder niets meer gezegd heeft of contact opgenomen heeft, ik zou ook precies willen weten wat het dan wel is.

Heel veel sterkte in ieder geval.

12. loesssie

loesssie Bekend lid

Feb 4, 2009
    652
    0
    0
    meid, ik wens je veel sterkte toe! En heel stiekem hoop ik dat die Gyn alsnog ongelijk heeft! De natuur zit vol verassingen, en toch zitten er maar 2 dingen op: wachten en een second opinion ... ik denk aan je!
    Liefs en sterkte,
    Loesssie

13. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Wat een lieve woorden, dank jullie wel!
    Liefs

14. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Zou ook zeker voor een second opinion gaan. Vind het ook niet netjes dat je er zo mee afgecheept wordt. En trouwens, je kreeg medicijnen mee om je ongi op te wekken, maar kunnen die evt ook kwaad, stel dat je wel zwanger bent?

Succes en ik duim voor je

xx

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je HCG-waarde geen zwangerschap aangeeft, dan ben je ook niet zwanger.;) Een kuur om je ongi op te wekken kan in principe geen kwaad. Als je zwanger bent, werkt de kuur vaak niet.

16. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

poeh wat vervelend zeg dit. Maar zeker nier netjes van die gyn jou zo laten zitten ik zou ook een second opinion aanvragen en je dan zeker niet af laten schepen ;) maar ik weet wel een klein beetje hoe je je voelt, al mijn testen waren ook nega toen heb ik een echo gehad en was al 11 weken. Vanmiddag heb ik nog een echo. Ik heb ook testen etc. Gehad maar zat er ool niet bovenop. Ik zou er echt wat aan doen en niet zo in onzekerheid blijven zitten. Dat is niet goed voor jezelf ;) heel veel sterkte meid!

17. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Had jij dan ook bloedtesten gehad?
    Ik was vanmorgen even bij de huisarts.
    Toen vertelde ik hem dit. Hij zei dat dat best mogelijk was.
    Veel succes met de echo en uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ben benieuwd hoe het gegaan is!
    Liefs Deb

18. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

@bornmother: ja ik heb 1 keer een bloedtest gedaan, maar daar kan ik weinig goeds overzeggen, want ze hadden het op de verkeerde dingen gecheckt! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hey, wat een vervelende situatie zeg!
    Ik zou eens voor een second opinion gaan hoor! Kan je niet ergens op vrije raadpleging binnen bij een gyn?
    Veel sterkte en hopelijk krijg je alsnog goed nieuws :)

PS mijn zusje heeft bijna hetzelfde meegemaakt, dus geef de moed nog niet op!

20. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Maarre, je zusje was dan wel uiteindelijk zwanger ineke?
    Ik durf niet blij te zijn, maar het gutst maar door mijn hoofd dat de Gyn zei dat hij vrijwel zeker was van een zwangerschap en dan een tweeling nog wel!
    Lang leve de zwangerschapswens....zucht.

Share This Page