remedie tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door destiny100, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. destiny100

25 feb 2007
    16
    0
    0
    verkoopmedewerkster/ schoolgaand
    overijssel
    hoi,
    ik ben nu 7 weken zwanger en heel erg misselijk :( , ik hou haast niks binnen!(dit is de tweede dag dat ik me zo voel)in het begin had ik ook hoofdpijn erbij maar dat is nu bijna weg!
    ik heb ook veel last van lucht(boertjes en scheetjes) :oops:
    Is dit normaal? weet iemand mischien een remedie ertegen zodat het minder wordt?
    Ze zeggen dat het alleen de eerst 3 maanden zo zijn... pfff ik wil er liever niet aan denken nog zo lang misselijk!

alvast bedankt!

2. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Vervelend he die misselijkheid! Een troost....het hoeft geen 3 maanden te duren bij mij was het ineens weg in week 9!
    Wat mij vooral hielp was crackers of beschuit eten en vooral veel melk drinken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs Stephanie

3. Marjetje

Marjetje Lid

28 feb 2007
    25
    0
    0
    postafène,op voorschrift van je dokter,helpt echt! vanaf de eerste dag was misselijkheid gedaan.is wel niet leuk é om zo rond te lopen! ook help het van sommige om voor het opstaan een droge koek te eten,vitabis ofzo. vergeet ook niet van veel te drinken,als je misselijk bent laat je drinken ook soms overwege en als je niet genoeg vocht binnenhebt gaan je darmen ook trager werken. hopelijk ben je er snel bovenop dat je echt kunt genieten. in ieder geval een dikke proficiat met je zwangerschap. :)

4. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Kijk ff op www.puurmama.nl
    En dan bij 'De Lijfwijzer', klik op buik/maag/darmen en dan op 'Zwangerschapsongemakken in de ochtend'.
    Daar staan een aantal tips... tevens onderaan dat schermpje staat een linkje naar VSM Puur Mama Zwangerschapsgranules.

5. destiny100

25 feb 2007
    16
    0
    0
    overijssel
    bedankt voor de tips!

groetjes

6. Hoi!
    De bekende tips zijn:
    - iets lichts eten voordat je opstaat. Zet het de avond van tevoren klaar of laat je ontbijt op bed brengen!
    - KLeine maaltijden verspreid over de dag eten
    - geen vet of te gekruid voedsel eten
    - vanillevla, melk, gemberthee, cola, een appel, een dropje, een tictacje schijnen allemaal te helpen tegen de misselijkheid.

Ik begin er nu ook last van te krijgen. Niet fijn! Zolang mijn maag gevuld is gaat het wel.

7. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    Hoi,

Ik zelf moet nog steeds overgeven,gelukkig niet meer elke dag.
    Maar vanaf week 7 hield ik ineens niks meer binnen, nog geen water.
    Ik heb geprobeerd met licht ontbijt voor het opstaan,gember eten,puur mama tegen misselijkheid, maar niks hielp.
    Toen ik 8 weken zwanger was en al 4 dagen niks had binnen gehouden en op uitdrogen stond kreeg ik ORS van de apotheek.
    Dat zijn zouten/suikers die ze geven voor het uitdrogen.
    Mijn advies: kopen en meteen ook gebruiken, hoe vies het ook is.
    Ook zijn er producten te verkrijgen voor de misslijkheid, maar omdat ik erg uitgedroogd was kreeg ik die niet.
    Later heb ik lauwe cola gebruikt in combinatie met druppel voor de misslijkheid van vsm.
    Dat heeft me heel erg geholpen.
    een ding heeft mij erdoor heen geholpen: dat is dat je kleintje alles pakt wat hij nodig heeft.

Heel veel sterkte!

Groetjes sjaantje

8. destiny100

25 feb 2007
    16
    0
    0
    overijssel
    bedankt! jij ook heel veel sterkte en geluk!
    En dat het maar gezond ter wereld mag komen, toch!

thanks voor jullie advies en goede tips

de pillen van vsm werken niet bij mij maar melk en wat suiker s'ochtends doet wonderen!
    Het is nog niet helemaal weg de misselijkheid maar het is wel een stuk minder!

9. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Fijn dat je zelf iig een middeltje hebt gevonden dat het uit te houden is destiny!

10. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    De vsm korreltjes helpen bij mij wel !
    Voor ik op sta eet ik eerst een stukje toast die heb ik op mn nachtkastje in een broodtrommeltje.

11. Miran73

Miran73 Actief lid

Hier nu bijna 33 weken zwanger....en nog altijd die misselijkheid en nu maagzuur erbij....Ben inmiddels zover dat ik me er bij neergelegd heb,het zal nu wel niet meer weggaan....Het wordt al "gewoon"
    Overgeven is niet zo erg meer als in het begin,maar nu af en toe nog een mondje,of ik zit er tegen aan.....vervelend....Gelukkig groeit de kleine goed,en dat is het belangrijkste!
    Ik hoop voor jullie dat het binnenkort over is,en dat het niet die hele 9maanden duurt!Bij de meesten is het gelukkig na de eerste drie maanden over hoor!

12. vriendin van mij is heel haar zwangerschap misselik en bij het eten van vanille vla word het minder.
    Ieder persoon in verschillend,...bij mijn zwangerschap hielp vanille vla niet.
    Het is altijd het proberen waard.

13. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    I LOVE MILK! haha dat helpt zoooo goed..bij mij tenminste!
    sowieso staat melk al bekent als een middeltje tegen maagzuur..
    nu bij mij ook voor de misselijkheid ;)

14. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Heb ooit een keer gehoord dat gember goed blijkt te zijn :)

15. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Heeft niemand hier ervaring met die preggypops?

16. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    het is echt heel pesoonlijk! Ik ben sinds week 7 misselijk en nu nog steeeds elke ochtend overgeven!

17. Shirina

Shirina Lid

28 jan 2007
    12
    0
    0
    ik heb het ook heel erg geef heel de dag over heb nu zetpillen gekregen maar die helpen mij niet het is zo vervelend het helpt maar niet alles wat ik eet gooi er weer uit ben ook afgevallen me maag doet pijn vindt het echt vervelend.

18. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Bij mij is het nu ook heftig begonnen. Alleen ik heb een heel groot nadeel. Ik heb een maagband en met een maagband mag ik niet spugen. Nu moet ik deze waarschijnlijk weer open laten zetten, wat ik persoonlijk niet prettig vind. Als ie open staat dan ben ik bang dat ik weer te veel ga eten en dus aankom.. Maar ja, als ik moet spugen, dan is een maagband gevaarlijk.. Dus ik hoop het te kunnen onderdrukken, anders toch maar een afspraak maken.. alles voor de beeb.. en voor de mama natuurlijk!

19. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Hoe deed je dat dan bij buikgriep? je hebt er immers geen controle over of je braakt of niet of je nu zwanger bent of niet.

20. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Klinkt stom,maar ben eergister met het foliumzuur gestopt en sindsdien helemaal niet meer misselijk geweest!

Deel Deze Pagina