Wie nog meer bloeddruk te laag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik ben al een hele poos snel duizelig,licht in het hoofd,hooftpijn,gewoon niet lekker dus.
    Vrijdag bij de dokter geweest,en mn bloeddruk was dus te laag..
    Hoe werd dit bij jullie verholpen?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Uhm niet eigenlijk!

Mijn bloeddruk is ook te laag (al jaren) en val zo nu en dan flauw als mijn bloeddruk weer eens een dieptepunt bereikt, maar ik begreep dat er weinig aan te doen valt. Wat zei jouw huisarts?

Als ik me flauw voel, neem ik vaak een zout dropje of een bouillon. Heb het idee dat dat wel helpt.

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ja dat begreep ik er dus ook uit,ik neem ook bouilon,dat helpt wel iets ja,maar voel me er echt klote door

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier ook hoor. mijne is gemiddeld 100/55.. maar daar kunnen ze niks aan doen.. zijn geen tabletjes voor ofzo.. enige wat werkt is idd zoute drop of hele zoute bouillon, meer kun je niet doen helaas..

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook! Vaak is het rond 95/55, bleh. En dat terwijl te hoge bloeddruk in de familie zit!

Ik neem vaak een dropje oid. Ik heb vaak dat ik me na het eten duizelig voel. Dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Volgens mijn vk kwam dat omdat je dan in alle rust zit te eten en je lichaam dan bezig is met je voedsel te verteren. Ofzoiets, lang geleden hihi.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn onderdruk komt niet meer boven de 50 uit (boven varieert wat 100-130, dat is normaal). Ik heb er wel last van, had voor de zwangerschap altijd een 'ideale' bloeddruk (120/80).

Ik heb het advies gekregen om af en toe een kopje koffie te drinken, zouter te eten en niet op mijn rug te slapen. Maar goed, dat laatste is niet echt van toepassing als je niet (redelijk) hoogzwanger bent, want dat heeft met de buikslagader te maken en de druk daarop. Maar wel iets om te onthouden mocht je tijdens een zwangerschap ook last krijgen.

Na het avondeten is het echt het ergst, dan gaat al je bloed naar je spijsvertering en ben ik soms zo belabberd dat ik echt denk dat ik flauwval. Dus ben ik nu begonnen met avondmaaltijden in twee minimaaltijdjes te splitsen. Ik at er toch al met lange tanden van, moet het nu hebben van gezonde tussendoortjes.

Verder helpt het wel om wat actief te blijven, en goed op te letten dat je genoeg (water) drinkt!

7. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Ik lees ff mee.

Tijdens alle 2 de zwangerschappen, was mijn bloeddruk van zeer laag tot netjes, randje kantje dus. Ook was mijn ijzer erg laag. Daar kreeg ik staaltabletten voor. Maar van die dingen kreeg ik last, dus niet echt lang gebruikt.
    Verleden jaar voor het laatst mijn bloeddruk op gemeten in het ziekenhuis voor een operatie. Ook toen was het erg laag, en vroegen ze me ook heeft u last van duizelingen, flauwtes.
    Ach, af en toe wat licht in mijn hoofd, en tijdens het opstaan, af en toe een beetje duizelig. Maar ach viel wel mee.
    Maar nu de laatste dagen, heb ik het steeds vaker dat ik me duizelig voel, tolt op mijn benen, dingen vast moet grijpen, omdat ik echt aan het wieberen ben, en bang ben dat ik door mijn benen (hoefjes) zak. Heb er eigenlijk als ik nu na denkt er bijna wel elke dag last van. De ene dag erger, vaker dan de ander maar toch.
    Zo nu en dan ook een raar gevoel in mijn hoofd, een bepaalde druk.

Maar is er echt niets tegen te doen? Geen medicijnen die een lage bloeddruk kunnen verhelpen.
    Want voor een hoge bloeddruk zijn er toch wel medicijnen?
    Een afspraak daarvoor maken bij de huisarts heeft dus geen zin?
    Ben toch al niet zo'n dokter loper...

Ga dan maar ff bouillon en zoute drops en zwart wit poeder inslaan..

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik heb ook van een te lage bloed druk. met te snel opstaan na lang te hebben gezeten, altijd licht gevoel in het hoofd en soms ook het gevoel dat er dan warmte naar mijn hoofd stijgt. en indd na het eten ook wel. ik probeer zoveel mogelijk zo rustig mogelijk op te staan dan is het wel ietsje minder erg. en rond mijn periode heb ik er ook duizelingen bij. het gevoel dat je bijna voor de vlakte gaat.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook! Volgens mij ha was er weinig aan te doen, behalve idd een dropje oid pakken als je je duizelig voelt. Tijdens mijn zwangerschap was 't echt nog erger dan normaal, vooral bij de tweede keer, toen ben ik ook een paar keer flauwgevallen.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

En nu ophouden hoor! :D;)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hahaha, ik zag jouw reactie ook al. 't Begint echt eng te worden hè ;).

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja nogal! Zou dat door p.iels komen ;)

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja maar ja maar, ik ben geen P.iels hè :( Ik zou wel willen, maar 't blijft alleen bij dromen hier. Ben wel een grote aanbidder van P.ielzen ;).

14. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb er ook "last" van. Dokter gaf het advies zouter te eten. Daarbij zei hij dat het niet de bedoeling was om met het zoutvaatje te gaan strooien, maar inderdaad bouillion of een zout dropje.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik heb last van orthostatische hypotensie. Dus met opstaan enzo.
    Heb sowieso een lage onderdruk (rond de 60) tijdens de zwangerschap wat lager.
    Heb er normaal geen last van, maar wel met opstaan. kan dan nog wel eens gestrekt moeten, maja. Dat went;)

Deel Deze Pagina