kindje een nacht niet voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marie26, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Vannacht heb ik ons kindje helemaal niet gevoeld.
    Hebben jullie dit ook wel eens, en is het normaal?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties, want ik maak me dan natuurlijk meteen weer druk!

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Misschien lag de kleine te slapen ?
    Heb je 't kindje erna nog gevoeld..?
    Dan zit het vast goed, als je twijfelt gewoon lekker de vk bellen hoor, dat vinden ze echt niet erg!
    Ik voel die kleine ook de ene dag meer als de ander.. :) Dus ik denk dat je je niet al teveel zorgen moet maken!

-x-

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

het schijnt normaal te zijn dat je je kindje wat minder voelt zodra je weken passeerd dit omdat de kleine weinig ruimte heeft om te bewegen in princiepe moet je je kindje 1 keer per dag voelen meer mag natuurlijk

en inderdaad als je het niet vertrouwd gewoon even je verloskundige bellen en vragen of je mag komen luisteren

groetjes nathalie ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij alles wat afwijkt van wat jij normaal vindt/gewend bent, kun je beter de verloskundige even bellen. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar bellen kan echt geen kwaad en het is wel belangrijk dat je het kindje blijft voelen (al kan het vanaf dit moment wel veranderen, meer schurken, minder schoppen etc).

5. Niet meer actief

Ik had 2 weken geleden ook 2 dagen dat ik de baby niet voelde, ik was toen 38 wkn. Ik maakte me natuurlijk ook zorgen en heb de vk gebeld. Voor de zekerheid is er toen in t zh een CTG gemaakt en bleek alles goed te zijn. Maar er werd me wel gezegd dat het goed was dat ik gebeld had, beter een keer teveel dan een keer te weinig en extra controla kan nooit kwaad.

Dus als jij denkt dat het anders is dan normaal, gewoon bellen, het is jouw baby en jouw buik.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

altijd bellen!
    ik moest ook voor controle naar de CTG nadat ik mijn zoon al 5 uur niet meer voelde.

toen bleek ik te weinig vruchtwter te hebben. is opzich niet heel ernstig hoor maar uiteindelijk wel ingeleid.

nooit denken dat je je aanstelt of dat de VK dat zal denken van je. Het gaat hier om een klein wezentje en daarbij kun je niet meer normaal nadenken als je je kleintje niet of nauwelijks voelt.

overigens zou je je kleintje minimaal 10 a 12 keer per dag moeten voelen, en zeker elke 2 uur een keer. omdat ze een slaap waak fase hebben van 45 minuten. DIt hebben ze allemaal uitgelegd in het ZH toen

7. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    Ik heb het ook dat ik plots me kind een dag niet voel.
    Dan begin ik helemaal te stressen.
    Maar mn vriend zegt dan dat me kindje slaapt.
    En dat ik een beetje moet gaan kalmeren.
    en wat moet gaan liggen, want vaak als ik ga liggen word ze wakker.
    En vaak helpt het ook nog.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Hoe is het inmiddels Marie, ik heb je hier niet meer gezien zien je laatste post?

gaat alles nog goed?
    gr.smoekie

9. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, hoe is het er nu mee?

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ze heeft sindsdien niets meer geschreven... ben heel benieuwd hoe het nu gaat. ik hoop wel dat het goed gaat.

11. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Jemig wat naar, begin me nu wel beetje zorgen te maken... Laat snel weten hoe het gaat als je dit leest Marie26?

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb ook al een keertje op het ziekenhuis gezeten omdat ik de kleine eventjes heel erg weinig voelde. Heb daarvoor wel door moeten zeuren maar verdorie dat ik mezelf niet af liet schepen! Alles was goed trouwens.

Ik heb trouwens wel een tip gehad van een verloskundige. Als je denkt, goh het is al wel heel rustig.. drink dan een glas ijswater of juist een hele warme kop thee. Ga even op bed liggen, ontspan en richt jezelf helemaal op je baby. Binnen een half uur krijg je vaak al een reactie van je beebje. Als je na een uurtje plat gelegen te hebben, nog steeds helemaal niets voelt, kun je natuurlijk even je VK bellen om het te checken.

Deel Deze Pagina