Jeuk! :s

Discussion in 'Zwangerschap' started by Euhmzz, Dec 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Mijn buik is in de laatste 2 weken serieus gegroeid. Het vel rekt dus uit, met als gevolg dat dit VERSCHRIKKELIJK jeukt!
    Ik smeer al iedere dag Zwitsal Mama crème op mijn buik, maar doet precies weinig af.
    Kan ik hier iets aan doen? Of gewoon krabben, krabben, krabben? ;)

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik gebruikte altijd menthol poeder hielp erg goed je hebt daar ook creme van

3. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik heb ook veel jeuk aan mijn buik, ik heb ook nog niet uitgevonden wat er tegen helpt... Helaas... Menthol heb ik nog niet geprobeer maar deze jeuk zit inwendig dus ik verwacht er ook niet zo veel van, maar het is het proberen waard..
    Mijn collega.s zeggen wel eens heb je vlooien?
    Gelukkig beheerst het niet mijn leven ik krabbel, wrijf ongewust..

Sterkte, groetjes Catheleine

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Bij mij is het niet inwendig, maar effectief door het oprekken van de huid (lijkt mij toch het meest logisch) omdat hij echt heel fel gegroeid is op korte tijd. Het is echt een verschrikkelijk jeukend, branderig gevoel; echt om ambetant van te worden!
    Ik smeer constant, maar helpt heel even maar.
    Het is ook zo dat ik moeilijk kleding kan verdragen erop, maarja, naakt rondlopen is ook geen oplossing he :D

5. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik had het ook, vreselijk!
    Ik gebruikte na een tip van de VK amandelolie met een paar druppeltjes pepermuntolie erin. Hielp bij super, in tegenstelling tot mentholgel etc...
    Daarbij maakt amandelolie je huid ook nog eens lekker zacht...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb ook zo'n jeuk, om gek van te worden :(. Overdag valt het wel mee, maar 's avonds en vooral 's nachts is het heel erg. Niet alleen mijn buik, ook mijn armen, benen en rug...
    Krabben zou ik niet teveel doen, ik doe het dus wel, ook half in slaap en heb overal wondjes en dan wordt het er niet beter op. Mentholpoeder gebruik ik wel, maar helpt maar 5 minuten. Creme en olie op mijn huid kan ik nu helemaal niet tegen.
    Het 'advies' van de verloskundige was dat het na de bevalling weer overgaat. Maar bij mij komt het niet door het oprekken van de huid, maar waarschijnlijk doordat mijn lever het wat zwaarder krijgt, kan geen kwaad en komt vaker voor aan het eind van de zwangerschap. Ik zit mijn tijd nog wel even uit dus.... Ik sliep al slecht, maar door de jeuk haast helemaal niet meer.

Share This Page