Welkom Anak Wat een heftig nieuws en ik snap dat je verdrietig bent. Neem aub de tijd om hier van te bekomen. Heel toevallig ben ik coach en ik help mensen enerzijds met spanning en stress vragen en anderzijds met afvallen. Ik weet niet wat je in de planning hebt om naar die 30 te gaan. Maar je mag me altijd vragen stellen.
Dank je wel !! Ik heb zo juist een afspraak gemaakt met de Dietiste. 22 maart moet ik weer terug naar de gynaecoloog om verder af te spreken. Ik heb een man die heel nuchter is en denkt ach we hebben al een zoon niet mokken.. Maar ik wil nog zo graag.. Vooral omdat ik 8 jaar heb moeten wachten tot hij er aan toe was.. Dat maakt me best verdrietig. Moet sinds deze maand tempen maar ik heb nu een beetje het gevoel waarom doe ik het want het gebeurt toch niet meer 😢 Sorry als ik zo depri klink maar zo voel ik me even terwijl ik normaal een optimist ben
Anak: daar is dit forum ook voor. Dat je ook je rotmomenten kan delen. Dus, voel je aub niet bezwaard. Geef even lekker toe aan je verdriet en daarna kun je er met volle moed tegen aan. In welk ziekenhuis zit je eigenlijk? Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de diëtiste. Probeer naast op je voeding te letten ook meer te gaan bewegen.
Anak rare reactie zeg echt. Mijn verhaal in het kort zoals je ziet een voor ons drama geweest in 2016 sindsdien niet meer zwanger we hebben onze gevoegd bij de gyneacoloog die ook de curretage heeft gedaan en fertiliteitsarts is. Hij kwam direct in actie bloedprikken, sperma onderzoek voor de zekerheid en een echo en direct starten met IUI de tijd is onze grootse vijand in ben 42 wil nog zo graag voor 1x ook voor onze zoon en mijn man. Alleen is maar alleen ik weet er alles van heb geen broers en zussen. 3 maart zullen de uitslagen komen en weten we of we gaan starten en hoe het eruit gaat zien. Ook ik heb overgewicht heb een BMI van 34 denk ik zo heeft hij niets over gezegd trouwens. Ik zou een andere arts zoeken meid tijd is je grootste vijand! Ik ben wel bezig inmiddels met mijn voeding gezonder en mijzelf afvragen waarom ik altijd maar een gevulde maag "moet" hebben. Ik ben in mijzelf aan het kijken klinkt een beetje zweverig maar je weet wat ik bedoel In welk ziekenhuis loop je? En een hele dikke knuffel meid we weten hoe je je voelt 💗💗
Koffieboon: voor jou geldt natuurlijk ook; als je vragen hebt mbt afvallen, stel ze. Vind trouwens de vragen die je aan jezelf stelt heel goed. Dat is de basis. Hoop dat je de antwoorden kunt vinden. 3 maart is dubbel spannend voor je.
Even een snelle update en welkom Anak! Ok, mijn horkerige gyn heeft geloof ik een telprobleem.... net thuis, nu omkleden voor begrafenis, maar wil even een update doen.... aardige fertiliteitsverpleegkundige (al een 'oude rot' in het vak zeg maar, helder, eerlijk doch begaan) en zij deed de meting. Bms was 9mm en links zag ze een stuk of 6 follikels van allemaal rond de 13/14 en nog wat kleinere van rond de 10. Rechts 'slechts' 1 van 13/14 en 1 van 11/12 en wat kleinere. Ze was heel tevreden en zag toch 8/9 (!) mooie follikels zei ze! Alleen mijn bloedwaarde (denk LH) was al vrij hoog (5000). Ik vroeg of dit met mijn leeftijd te maken. Nee, juist niet. Dit bloedbeeld paste niet bij mijn leeftijd (mijn leeftijd: groeien slechts 1-3 eicellen en bloedwaarde is 1000... ). Dus mijn bloedwaarde gaat sneller dan de eicellen.... (heeft het misschien altijd al gedaan bedacht ik me... wat het ook inhoudt....). Dus misschien morgen alweer terug voor weer een echo...! Krijg weer een beetje hoop....
Wat een goed nieuws Juulzon! Weet je wel zeker dat je in dit topic thuis hoort Met het jonge meiden resultaat? Wat spannend zeg. Je zegt dat je misschien morgen terug mag komen. Wanneer weet je dat? Heb je voor niets twee k..dagen gehad. Heb je ook met deze ferti arts besproken hoe de echo van maandag ging? Echt iets om aan te kaarten hoor. Het is nog al een verschil. En de manier hoe die andere arts jouw benadert heeft is ook een redelijk punt ter bespreking lijkt me. Heel veel sterkte met de begrafenis.
Jeetje Juulzon, dat ziet er heel anders uit! Ik heb vande zijlijn mijn zus haar traject meegemaakt. Zij had op z'n hoogst 9 eiblaasjes. Maar er is ook een keer een punctie geweest met drie. Ook heeft ze heel wat pogingen afgeblazen omdat er gewoon te weinig follikels waren. Maar 8 is gewoon heel mooi, zeker op onze leeftijd. Ik hoop dat dit het dan is!!
dank jullie wel meiden ! Koffieboon jullie hebben ook al veel meegemaakt. Ik hoop zo dat jullie nog een wondertje mogen krijgen. Ik heb ook 1 zoon en mijn man wilde na een heftige bevalling van onze zoon waardoor hij ons allebei bijna kwijt is geraakt geen 2e meer. . Dus ik begrijp wel waarom hij er 8 jaar over na moest denken.. Maar toch begon het ineens te knagen bij hem en Na een gesprek met een arts is hij omgeslage en wilde hij er toch ineens voor gegaan. Ik was bij mijn zoon in de 2e maand al zwanger en dat dat het dit keer ook wel zo zijn... Maar inmiddels zitten we ook alweer in de 13e ronde. Ik heb al hormoon en inwendige onderzoeken gehad en mijn man heeft een zaadonderzoek gehad maar daarin was alles ok en normaal. Ik was erg overstuur van wat die gyn. Zei.. Ik heb ze daarom vandaag gebeld en toen bleek het om een arts in opleiding tot fertiliteitsarts te gaan. 22 maart mag ik terug en krijg ik iemand anders. Er staan zo wie zo echo's op de planning maar ik moet eerst weer de menstruatie afwachten. Ik vind het wel erg spannend allemaal. Ik zit in het deventer ziekenhuis.
Allereerst gecondoleerd ! Ik las dat je naar een begrafenis ging Maar wat super dat je zo goed nieuws hebt gekregen !
Gister was er bij RTL live een item over oudere moeders. Ik was aan het zappen en belande er bij toeval op. Er was een gyneacoloog en een mama die wat ik eruit op maakte niet zo happig was op oudere moeders ivm complicaties zelfs vrouwen van boven de 45 en zelfs 50 die nog een kindje willen. Die vrouw is moeder geworden op haar 41ste vertelde ze. Er schijnt een stijging te zijn van vrouwen die op latere leeftijd kinderen krijgen de laatste jaren. Ik denk dat je het nog wel kan terugzien op gemist of zo.
Anak: wat goed dat je hebt gebeld en aangegeven hebt wat je dwars zit. En heel fijn dat er naar je is geluisterd en dat je een nieuwe afspraak krijgt op 22 maart. Koffieboon: interessant item. Ik ga het proberen te kijken. Lig nu toch ziek in bed. Heb hier een paar drama dagen. Zl is ziek en kan 's nachts niet slapen door een verstopt neusje. We hebben het bedje scheef gezet, neusspray geprobeerd en dat heeft niet mogen baten. Iemand nog tips? In de loop van deze dag voel ik me ook steeds minder fit worden. Ben dus lekker aangestoken.
Hallo loolaa, Hoe oud is je kindje ? Ik heb een eigen kinderdagverblijf en heb al heel wat truukjes gehoord. Mijn zoon is 9 en bij hem werken de dampo pleisters die je op de pyama plakt heel goed. Wat ook goed werkt is een halve ui vlakbij het bedje zetten en baby luuf of luuf kind op het borstje te smeren. Ik hoop je kindje snel weer beter. Het heerst enorm.. Ik heb veel zieken in de opvang
Tnx voor de tips Anak. Ga morgen eens alles in huis halen en vannacht de ui proberen. Ons zoontje is 8 maanden. Als ik niet al 41 was zouden we nog wachten met een tweede. Maar het duurde "even" voor hij er was. En wie weet komt er nooit een tweede. Maar dan hebben we het in elk geval geprobeerd. Leuk dat je een eigen KDV hebt. Lijkt me zwaar maar mooi werk. Ik snap je man trouwens wel, dat hij het moeilijk heeft met een eventuele tweede. Lijkt me zeer traumatisch voor hem dat hij bijna vrouw en kind kwijt was. Mooi ook dat jullie het met zijn allen hebben doorstaan.
Ik begrijp je helemaal ik zou ook niet wachten denk ik. Het is super leuk een kinderdagverblijf. Vandaag was wel een pittig dagje 😅 Ik vang ook kindjes op met down die vandaag door een nieuwe stagiaire een beetje van slag waren