Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Nee gaat ook slecht.
    Ik sluit vanavond wel de laptop aan dan kijk ik ff.

2. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi meiden,

Mijn nod is 30 maart. Spannend hoor. Ik ben heel eeg in de war. Mijn temp piekte gisteren en was vandaag weer een stukje lager maar wel hoger dan mijn gemiddelde. Nieuwsgierig als ik was ging even voelen waar mijn b.mond zat en die zat superlaag maar was erg zacht en leek open. Maar als je vruchtbaar bent is die toch juist hoog ?? Nu is hij weer als een puntje van je neus en half hoog. Snap er niks meer van.. manlief heeft nu erg pijn van de reuma dus gezellig maken zit er niet in denk ik 🤔😔

Sandra fijn dat er aktie ondernomen wordt. Ik hoop zo dat ze ons ook willen helpen. De reumatoloog wil dat mijn man aan de injecties gaat maar dan wordt hij onvruchtbaar.

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn nod is 5 april.

Zaadonderzoek van mijn vriend is nog niet ter sprake gekomen, mede ook omdat ik natuurlijk al een gezond kind heb en meerdere miskramen en ook nog 3 keer een positieve z.test die niet doorzette heb gehad het afgelopen jaar, dus zaadjes en eicel kunnen elkaar prima vinden.

Eerst maar even de bloeduitslagen afwachten....13 april weet ik meer....

Vandaag dag 10 van de cyclus, vanmorgen een lege smiley, maar voel al wel steken aan mijn linker eierstok, dus verwacht zondag een smiley.....heb namelijk tot nu toe eigenlijk iedere cyclus een smiley op dag 12 en heel soms op dag 13....dus vanavond maar vast beginnen met het gezellig maken....en dan om de dag.....iedere dag lijkt me wat overdreven....hoe doe jullie dat?

4. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ja vaak ook om de dag volgens mij is elke dag ook niet goed voor de zaad kwaliteit.
    Ze zeggen niet voor niets dat als je voor zaad onderzoek komt er zeker 2-3 dagen onthouding moet zijn en zaad leeft best lang in de baarmoeder.
    De gyneacoloog vertelden ons dat ook het langzaam zwemmend zaad van prima kwaliteit is dus die hebben ook nog kans om het ei binnen te dringen.

78sandra hoe oud ben je meid? En je man hou oud is die?

5. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Te vroeg geoordeeld. Toch wel wat krampjes/steekjes in mijn buik....geen idee of dat nu juist wel een goed teken is of niet....

6. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Sorry meiden, het lijkt wel alsof ik soms niet op berichten reageer....maar ik zie nu gewoon berichten staan die er eerder niet bij mij stonden (en ik ververs iedere keer de pagina)....niets persoonlijks dus.

Ik heb ook op een forum gelezen dat een gynaecoloog het achterhaald vond dat je om de dag moest klussen en dat het best iedere dag kan. Ik heb nu rond mijn ei wel 2 dagen achter elkaar geklust.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben in Januari 39 geworden en mijn vriend is afgelopen November 39 geworden.....dus beide nog net geen 40 dus...

8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wij doen het wanneer wij zin hebben en toevallig is dat afgelopen week elke dag. En in de cycli dat we wat minder zin hebben, doen we het om de dag. Mijn gyn zij dat om de dag ook wordt gezegd om de druk bij veel stellen er van af te halen die het gevoel hebben dat ze elke dag moeten. En het gaat idd niet ten koste van de zaadkwaliteit.

Anak: ik weet niet hoe dat zit met die baarmoeder mond. Maar als je twijfelt over je temperatuur, kun je je kaartje op de temperatuur kaartjes afdeling op het forum plaatsen. Daar lezen meiden mee die er echt verstand van hebben.

Jackie: de krampen en steken kunnen ook van de progesteron komen. Progesteron kan dezelfde klachten geven als HCG. Veel dames denken dat ze dan zwangerschapskwalen hebben, maar dat is dan niet zo.

Sandra: nog net in je 30ger leven. Geniet er nog maar even van;).

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    hoi meiden,

Loolaa, fertility friend heeft vanmorgen al een kruis gezet want mijn temp was weer hoog. volgens het temperaturen is mijn sprong afgelopen donderdag geweest en zit ik nu 3dpo. Ik voel eigenlijk nooit daarbinnen maar had gehoord dat je het daaraan kon voelen. dus dacht ach waarom niet. Ik blijf er nu weer netjes van af haha volgens mij raak je daar alleen maar meer van in de war.

Sandra, spannend hoor ik hoop dat al je bloedwaardes goed zijn. ook met je stollingswaarden. Gebruik je alleen foliumzuur of de multivitamine ? vitamine K rijke groenten schijnen goed te zijn voor de stolling. Misschien is het te proberen..

Koffieboon. hoe voel je je nu ?

Jacky, hoe gaat het met jou ? nog steeds veel pijn ? zoals loolaa zei kan het ook van de progesteron komen.

even een update van mij:

ik ben afgelopen vrijdag weer bij de dietiste geweest en yeeeeeeh 4.3 kg eraf. en dat terwijl ik meer moet eten dan dat ik voorheen deed. Ik moest alleen meer zuivel en regelmatiger eten. Door de opvang kindjes vergat ik wel eens zelf te eten. Ook moet ik minder koolhydraten eten omdat ik daar blijkbaar gevoelig voor ben.

Mijn eisprong is dus al geweest en ik denk dat we op het goeie moment zijn geweest. om de dag of elke dag was het hier in iedergeval niet. Mijn man vergaat op het moment van de reumapijn. We wachten maar weer af.. maar heb al in mijn hoofd zal ook deze maand wel weer niks zijn.. Woensdag weer naar de gyneacoloog. ben benieuwd wat ze gaan doen. De reumatoloog gaat ook hulp aankaarten bij de gyneacoloog zodat we sneller geholpen worden en mijn man indien mogelijk met injecties kan beginnen.

10. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Anak2 wat heftig dat je vriend zo'n pijn heeft van de reuma. Dat kan een impact hebben en helemaal als je daardoor niet kan klussen. Misschien waren jullie toch op tijd.

Anak2 en Loolaa de pijn valt wel mee. Het is eerder zeurend en soms steekjes.
    Voordat ik mijn vriend leerde kennen ben ik ook enige tijd zonder pil geweest en toen vielen deze klachten me niet op....anderzijds zit ik nu in een heel ander traject en voel je elke klein dingetje. Ik moet gewoon rustig afwachten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Onbewust maak ik me dan toch wat zorgen..
    Maar vandaag alweer een stuk minder.

We hebben in elk geval ons best wwee gedaan deze cyclus en de tijd zal het leren! ;)

11. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Oja Anak2 wat super dat je afgevallen bent. Tenminste ik maak eruit op dat je blij bent en het nodig was...anders was je vast niet zo enthousiast;)

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    NOD's

29 maart Jackie
    30 maart Anak
    31 maart Loolaa
    1 april Koffieboon
    5 april Sandra

13. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heb maar een lijstje gemaakt. En hoe we dat bijhouden, zien we dan wel weer. Als ik je vergeten ben, zet jezelf er even op. Als jullie het handig vinden kunnen we misschien ook de zkhs afspraken erop zetten, zodat we mee kunnen leven.

Anak: Wowwww!! 4,3 kg. Echt super!! Gefeliciteerd. Hoe voel je je eronder?
    Balen dat je man zo'n pijn heeft. En wat goed dat de reumatoloog met de gyn wil samenwerken. Hoop dat de gyn dat ook wil.

Jackie: je dat zijn opeens pijntjes en dingetjes die nu heel erg opvallen. Ik snap je zorgen. Wel fijn dat je nu wat minder last hebt.

14. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Lolaa goed van je ik ben het zwaar vergeten :$:$:$
    Wij waren zo moe gister vroeg naar bed gegaan en vandaag druk.
    Ik moet trouwens naar 3 april zag ik net.

Anak wat goed van je zeg! Ruim 4 kilo voel je het ook ?

15. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi hoi,

Jacky ik hen dit ook hoor elke pijntje elk steekje ben ik allert op maar dat moet ik niet doen want het zegt niks.. ik heb maanden gehad dat ik alles voelde en dacht yes nu is het raak maar helaas. Iedereen zegt je moet er niet zo bezig mee zijn maar ja dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Dus ik begrijp je helemaal !

Ik ben super blij met mijn 4,3 kg 😊 Ik merk het al aan mijn broeken 👍🏻

We lopen mooi gelijk met z'n allen 😊 Ik moet as woensdag 22 maart om half 9 weer melden in het ziekenhuis 👍🏻

16. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat lijstje Loolaa!
    We lopen inderdaad allemaal dicht bij elkaar. Hoe tof zou het zijn als we allemaal een smiley hebben....
    Dromen mag toch? :)

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    NOD's

29 maart Jackie
    30 maart Anak
    31 maart Loolaa
    3 april Koffieboon
    5 april Sandra

Ziekenhuis afspraken
    22 april Anak

18. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik kan me er zo aan stoeren als mensen zeggen 'je moet er niet zo mee bezig zijn'. Op alle andere vlakken is het normaal dat je je moet focussen en je best er voor doen. Maar op het gebied van fertiliteit moet je er opeens niet mee bezig zijn. Een soort van taboe lijkt het wel.

Op het moment dat je je het jezelf gaat verbieden om er mee bezig te zijn wordt het juist krampachtig. Het werkt als een bal die je probeert onder water te houden. Als je hem loslaat, gaat hij als een dolle de lucht in. Mijn advies is dan ook, geef ruimte aan je gevoel wat iedereen ook zegt.

Dromen mag altijd!! Ik hoop het ook voor ons allemaal:)

19. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Precies loolaa ik heb het ook los gelaten al die meningen van anderen. Ik hoor ook vaak oei ben je al 39 ? Ben je dan niet te oud ?? Zucht 😔 Waar bemoeien ze zich mee.. ze beseffen niet hoe kwetsend dat kan zijn.

20. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Meiden even een vraag ik test net om te kijken of ik wat zie omdat ik had gehoord dat je mogelijk vals positief test na een IUI maar hij is wit kan dat?:(

Deel Deze Pagina