Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    @koffieboon: miskraam is zelf op gang gekomen. Donderdag 15 sept. wat bruine afscheiding bij het afvegen en mocht gelukkig meteen komen voor een echo. Na de echo een gesprek, ik kreeg een weekje de tijd om na te denken of ik pillen of curretage wilde. Op 17 sept. kwam het spontaan op gang, het begon met het verliezen van de slijmprop. Het echte vloeien begon de dag erna en heeft 5 dagen geduurd.
    Ik had ergens op het forum gelezen dat je de eerste dag van de miskraam kan tellen als de eerste dag van de nieuwe 'cyclus'. Ik weet niet of dit klopt maar ik heb dit maar even aangehouden. Ik had nog wel verdikt slijmvlies, ik hoop niet dat dit het opstarten van de cyclus belemmerd.

2. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    ja dat had ik ook gehoord en ik moet zeggen werdt ook netjes ongesteld daarna.
    Ik voel het altijd aankomen krijg dan hoofdpijn een paar dagen borsten doen zeer dat soort dingen.

3. tinus88

tinus88 Lid

17 feb 2007
    11
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Wat een leuk topic en erg herkenbaar vele verhalen van jullie.
    Ik ben zelf 40 en heb al 2 kinderen van bijna 9 en 6 jaar. En ook bij mij begon het ineens weer te kriebelen, het is een gevoel wat je overkomt, een verlangen.. Destijds ben ik beide keren meteen zwanger geraakt, maar heb ook een keer een miskraam tussendoor gehad.
    Omdat mijn cyclus een tijdje geleden door heel kort pil gebruik totaal van slag was, dacht ik zelf eerst dat ik in de overgang zat. Ik had op dat moment nog niet zo dat verlangen zoals nu maar wilde wel weten hoe het zat. Daarom heb ik toen mijn FSH waarde laten meten, deze bleek (tot 2x toe) niet verhoogd te zijn. Ik was dus opgelucht, maar ik heb toen ook via mijn huisarts mijn AMH waarde laten testen. Telefonisch kreeg ik toen vd assistente te horen dat dit 0,08 was én dat het goed was? Vreemd vond ik, dat is toch extreem laag? Maar de assistente zei dat ze in het ziekenhuis waarschijnlijk andere waardes hanteren.... Ik blijf dit vreemd vinden en ben bang dat ik met deze uitslag niet meer zwanger kan worden en dat dit toch een voorbode is van een vroege overgang?
    Ik heb inmiddels wel weer een regelmatige cyclus en ook een eisprong (getest).

4. tinus88

tinus88 Lid

17 feb 2007
    11
    0
    0
    Vandaag heb ik de uitslag nog eens nagevraagd bij mijn huisarts, nu blijkt de AMH waarde 0,8 te zijn en niet 0,08... Nog steeds laag geloof ik, maar mijn FSH is wel normaal en (nog) niet verhoogd.

5. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Wat betekend dat meid?
    Ik heb geen idee stom misschien ;)

6. tinus88

tinus88 Lid

17 feb 2007
    11
    0
    0
    Koffieboon, dat betekend dat de AMH waarde (eicelvoorraad) niet zo extreem laag is als ik eerst dacht, ik had het verkeerd begrepen. En naar aanleiding van wat ik hier op het forum zoal heb gelezen is een waarde van 0,8 ook laag maar voor mijn leeftijd en in combinatie met de normale FSH waarde zijn er nog wel kansen... tenminste dat hoop ik!

7. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Aha ok ik snap het!

8. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Zijn er hier nog meiden die binnenkort ongesteld moeten worden?

Ik 20 oktober ik zit wel ineens onder de puisten en pijnlijke borsten en voel mij moe maar ja weet ook dat je lijf je kan foppen omdat je ongesteld moet worden!
    Wie nog meer wat symptomen nu?

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Tinus: gelukkig maar dat het 0,8 is ipv 0,08. Dat geeft de burger weer moed. Gelukkig is je cyclus weer regelmatig. Vind het zelf ook altijd bizar dat ook door kort pilgebruik je hele cyclus overhoop ligt. Geeft weer aan dat je voorzichtig moet zijn met het toedienen van hormonen.

Koffieboon: ik hoop dat de symptomen een goed teken zijn en dat 20 oktober voorbij mag gaan zonder rode duivels. Ik heb het er net weer op zitten en wij gaan er in december pas voor. Maar merk toch wel dat ik er weer meer mee bezig ben. En dat ik het in de gaten aan het houden ben.

10. tinus88

tinus88 Lid

17 feb 2007
    11
    0
    0
    Koffieboon: Spannend, hoop voor je dat je menstruatie niet doorzet! Dat 'foppen' komt mij wel bekend voor. Mijn menstruatie is net begonnen, Alhoewel het heel langzaam doorzet, heb soms al paar dagen voordat het echt doorzet een klein beetje roze/bruin. Lastig ook want zo zijn mijn zwangerschappen ook ooit begonnen (innestelingsbloeding). Dus nu heb ik steeds hoop dat het gelukt is, maar helaas tot nu toe, en ik heb verder ook geen andere klachten zoals zere borsten.

Loolaa: Inderdaad bizar dat kort pilgebruik je cyclus zo van slag kan brengen. Terwijl ik voordat ik zo'n 9 jaar geleden zwanger was, daarvoor ruim 10 jaar de pil had gebruikt, en na 2 maanden zwanger was.... Toen had ik dus nergens last van.

11. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Spannend voor wie allemaal al actief bezig is voor een kindje... Hier nog herstellend van een dramatische bevalling, dus fysiek zou ik nu nog niet eens zwanger kunnen zijn, dat zou mijn lijf niet trekken.
    Gisteren heeft mijn vriend wel uitgesproken dat als het aan hem ligt, we nog wel voor een tweede mogen gaan zsm. Zsm omdat hij nu al 54 is en als we nu opnieuw de MMM door moeten, we ongetwijfeld weer een tijd verder zijn voor er een nieuwe zwangerschap is (áls dat überhaupt nog gaat lukken).

12. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Jeetje meid wat afschuwelijk zeg zo,n bevalling!!
    Hoe oud ben je? (heb dat ff gemist sorry)

13. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik moest even bijlezen, de laaste dagen was het erg stil maar nu weer meer berichten;).
    @Tinus88: wel goed dat je je waarden hebt laten controleren. Misschien moet ik dat ook eens laten doen, wordt straks 42 jaar.

@Joccelyn: hoe lang geleden ben je bevallen? Was het je eerste?

@koffieboon: ik zit nog steeds op mijn eerste menstruatie te wachten.

Ik heb zaterdag maar een test gedaan, uitgaande van de eerste dag van mijn miskraam dacht ik 13 of 14 oktober ongesteld te worden. Helaas een omo witte test:(.
    Zaterdag wel ontzettend veel buikkramp, duidelijk niet mijn darmen maar mijn baarmoeder. En al een paar dagen af en toe pijnlijke steekjes in mijn borsten en tepels, lage zeurende rugpijn en zweten. Het lijken allemaal PMS klachten of ongi klachten maar nog steeds geen bloed gezien:(. Ik wacht nog tot eind van deze maand, gooi er nog 1 test tegen aan en dan de huisarts eens bellen. Dan is het precies zes weken na de miskraam. Ik had nog verdikt slijmvlies dus ik wil niet te lang wachten met een afspraak.
    Misschien nu pas een eisprong achter de rug? Wie weet. Ik wil wel erg graag weer zwanger raken nu ik er weer bewust mee bezig ben.

14. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht op mijn ongi en dan start ik met hormonen spuiten, dit keer kort protocol ivm leeftijd. (42) Die verhoging van IVF leeftijd is alleen voor je cryo's, dus ingevroren embryo's en voor eiceldonatie.

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Jocelyn: poeh zeg, ik ken je verhaal niet, maar heftig dat je negen maanden na de bevalling nog met herstellen bezig bent.

Adria: wat vervelend zeg, die onzekerheid. Wanneer ga je de huisarts bellen?

Runstar: fijn dat je het korte protocol krijgt.

Ik heb een zware dag vandaag. Ik heb buikgriep. Werd vannacht wakker en had enorme pijn in mijn buik. Moest drie keer overgeven. Gaat nu wel weer wat beter.

16. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè vervelend Loola, volgens mij gaat er een virusje rond, ik heb ook last gehad maar 't heeft niet doorgezet. Sterkte!

17. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Helaas hier ongesteld geworden vanochtend:(
    Op naar de volgende maand ik moet het ook loslaten ben er te vele mee bezig.....

18. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Balen Koffieboon. Gun het jezelf om er mee bezig te zijn. Het is ook iets groots. Als je het gaat onderdrukken wordt het juist groter. Eerst wonden likken en daarna weer verder gaan. Sterkte!!

19. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontzettend rot Koffieboon, soms is het gewoon wel heel moeilijk er niet mee bezig te zijn. Sterkte weer!

20. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hier ook weer ongi geworden. Nog niet naar de huisarts geweest, stom he. Ben gewoon bang voor de uitslag, aan de ene kant wil ik heel graag weten waar ik aan toe ben maar aan andere kant stel ik het alleen maar uit om maar niet te horen dat het misschien niet meer gaat lukken een 2e kindje.
    Komende week maar eens kijken of het mij gaat lukken de telefoon op,te pakken en te bellen ;)

Hoe gaat het met de rest?

Deel Deze Pagina