Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL

Dank je wel Juulzon voor de felicitatie.
    Ja door de pil heen, ik ben vorige week gestopt met de pil.
    Dacht eerder te kunnen stoppen maar dat wilde nog even niet.
    Dus ja, wel door de pil heen.
    Ik hoop dat het goed mag gaan want twee keer eerder ook door de pil heen en kreeg vroege miskramen.

2. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja niet leuk dit Sandra, echt balen ja... en erg teleurstellend kan ik mij voorstellen.

Knuffel van mij ook.

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @betty gefeliciteerd !!

@sandra een hele dikke knuffel voor jou !

@jacky hoe gaat het met jou ?

@ koffieboon ga je volgende maand weer een IUI poging doen ?

@ loolaa yes C diploma. Hij wil nu even een korte break en vanaf september verder met wedstrijdzwemmen. In september gaat hij eerst hiervoor het sterrenplan zwemmen.maar ik moet het nog zien hoor.. hij doet ook nog aan 1x per week aan freerunning en 2x in de week gaat hij met mij mee naar Taekwondo. Ik vind speeltijd ook belangrijk.. maar jah als hij hetzelf leuk vind hou ik hem niet tegen. Liever dat dan continu achter de Ipad 🙊

Hier is de spanning toch wel begonnen.. manlief is op het moment erg gesloten omdat hij pijn heeft. Soms heb ik het idee dat ik alles alleen moet regelen en soms zelfs het gevoel dat hij geen zin heeft in al die gedoe in het ziekenhuis.. maar komt wel weer goed. Vrijdag 9.00 uur 1e folikel meting.. als er niks uit komt uit de onderzoeken wil ik toch vragen of we gelijk over mogen op IVF want de kansen liggen daar toch iets groter..en haast ivm de injecties is geboden... ik voel me op het moment een beetje emotioneel en zit even in een dipje..

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Betty: fijn voor je. Gefeliciteerd. Ik ben toch een beetje verward door je berichten. Je geeft al een aantal keer aan dat je met de pil bent gestopt. En nu zeg je dat je door de pil heen zwanger bent geraakt. Dat maakt dat ik het niet meer zo goed snap.

Sandra: ik snap je gevoel zo goed. Ik had ergens in mijn hoofd dat het voor mijn 42e zou lukken. En deze ronde was dat dus de laatste kans. We hebben allebei dus een rouw momentje mbt leeftijd. Laten we hopen dat het bij jou in je 40e jaar lukt en bij mij in mn 42e jaar.

Anak: wat een bezige bij dat mannetje van jou. Fijn dat hij zo lekker bewegelijk is. Idd beter dan die Ipad.
    Wat vreselijk voor je man dat hij zo'n pijn heeft. Ik hoop dat jullie er allemaal uit komen. En dat jullie zo snel mogelijk over mogen gaan op IVF. En dat het dan lukt en dat je man over kan gaan op die injecties.
    Geeft je maar even over aan je dipje. Een dikke knuffel van mij. XXX

5. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou Lolaa, het zit zo, ik was in maart van plan te stoppen maar door omstandigheden moest ik nog even doorslikken. Nu ben ik pas echt gestopt vorige week dinsdag. Dus als... dit een zwangerschap is, dan is het door de pil heen. Begrijp je het nu beter?

6. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel Anak2, maar ik twijfel nog wel veel of het blijft zitten.
    Bij de vorige keren dat het door de pil heen kwam, kreeg ik 2 vroege miskramen...

En de testjes van vandaag zijn lichter, ... kan dat wat te betekenen hebben of waar komt dat door vraag ik me dan af?

7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dank voor je uitleg Betty. Maakt ook allemaal niet zoveel uit. Het gaat uiteindelijk om het resultaat. Hoop voor je dat het goed blijft gaan.

8. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @loolaa komt wel weer goed hoor. Vind de onderzoeken ook gewoon een beetje spannend.

@betty kan de test niet op je eisprong hebben gereageert ? Dat gebeurt ook met die kruitvat testen 😉 Ik zou gewoon over 2 dagen nog een testen als die weer wit is dan denk ij dat het een eisprong was..

9. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dus Anak2, als ik over twee dagen test en die test is wit, dan is het een eisprong geweest? Begrijp ik het goed?
    En wat als er nog een licht streepje op blijft staan?

10. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Betty; Anak zou gelijk kunnen hebben. Een ovulatietest kan andersom ook positief testen bij een zwangerschap toch? LH en hcg lijken wat dat betreft op elkaar. Maar ik heb ook gelezen dat een zwangerschapstest geen ovulatie kan aangeven. Maar ik weet niet hoe dat met de kruidvat testen zit. Ik zou er gewoon een clear blue tegenaan gooien. Daarop staat gewoon zwanger of niet. Ik zal duimen voor je!

Anak gefeliciteert met zwemdiploma C van je zoon! Super. Mijn neefje deed 3 jaar over zijn A diploma maar hij heeft het syndroom van asperger (lichte vorm). Maar we waren al super trots. Fijn idee dat ze goed kunnen zwemmen lijkt me!
    En wat heftig van je man met zijn pijnen. Lastig als je niet alleen de klok hoort tikken maar ook nog eens dat je man eigenlijk meditatie moet krijgen maar niet mag vanwege de wens (of heb ik dat verkeerd?).

Sandra heb je alweer een beetje onder mensen? Blijft een teleurstelling niet.

Juulzon hoe is het onder je steen? Dikke knuffel!

Loolaa hoe gaat het met jou?

Hier alles nog rustig. Nog geen ei gevonden. Ik denk vrijdag pas. Verder weg druk op mijn werk en met de voorbereidingen dus genoeg afleiding...

11. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @betty ik was altijd van mening dat een zwangerschapstest niet op Lh werkt maar op het forum zwangerschapstesten en ovulatietesten zeiden ze dat het wel gebeurt. Ik had dit dus nagevraagt en de gyn zei dat niet lh maar een ander hormoon vlak na de eisprong vals positief kan geven. Maar dat is dan wel direct na de sprong. Ik hoop in jou geval Voor jou dat het hcg is hoor. Hoe lang ben je aan de pil geweest ? En in die periode is het altijd goed gegaan ?

@jacky dank je wel meid ! Zoonlief is helemaal happy. Ik hoop dat de gym volgende cyclus gewoon wil doorpakken met IVF. Is misschien wel wat drastischer en pijnlijker maar ik heb het er voor over. Dan kan manlief aan de injecties. Ik wil het anders eventueel hebben over invriezen. Mijn man is op het moment ook erg prikkelbaar dus echt gezellig is het even niet. Maar dat komt wel weer goed. Vrijdag eerst maar eens naar de 1e folikelmeting.

Ondanks advies om de thermometer en ovulatietesten de kast in te gooien heb ik het niet gedaan.. voor mijn gevoel heb ik het dan een klein beetje onder controle. Ik verwacht mijn sprong dinsdag..
    ik hoop dat je je ei snel hebt gevonden :)

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo, vanavond is de menstruatie echt doorgezet, dus vandaag is weer dag 1 van een nieuwe ronde met nieuwe kansen.....

Betty hopelijk blijft het goed gaan....! Ik duim voor je!

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Laten we daar maar gewoon van uit gaan haha....

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weer even vanuit onder mijn steen.

Betty, aflopende testen klinken niet zo positief. Ik moet je bekennen dat ik geen enkele ervaring heb met positieve zwangerschapstesten bij een ovulatie. Over het algemeen zijn zwangerschapstesten kostbaarder dan ovulatietesten, dus test ik ten tijde van aankomende ovulatie niet met zwangerschapstesten... heb wel eens gekeken of een ovulatietest positief was toen ik zwanger was, maar dat was bij mij niet het geval. Eerlijk gezegd lijkt het me logischer dat je misschien toch net je eisprong hebt gehad na het stoppen van de pil, maar dat het niet blijft zitten. Hoop uiteraard voor je dat het alsnog oploopt... hou ons maar op de hoogte!

Anak, gefeli C iteerd nog voor je zoontje! Leuk zeg! Heb ook altijd veel gezwommen (nog steeds 2x per week) en vond het erg leuk. Wat vervelend dat je man zich momenteel niet zo fit voelt. Jij voelt dat aan en reageert daar natuurlijk ook weer op. Benieuwd wanneer jullie met IVF mogen beginnen. Hoeveel pogingen krijg je vergoed? Gewoon de standaard 3? Waarschijnlijk zul je eerst een info-avond over IVF moeten bijwonen en een prikinstructie krijgen. Is je AMH en FSH ook al bepaald? En bij welk ziekenhuis loop je ook alweer? En hoe gaat het met afvallen en je bmi? Is dat geen probleem meer? Mocht je nog specifieke IVF-vragen hebben, laat maar weten.
    Oh ja, als je vrijdag bij de gyn bent, zou je kunnen vragen of hij een inwendige echo wil doen om te zien of er inderdaad een follikel groeit. En je kan vragen naar de dikte van je baarmoederslijm. Dat is belangrijk voor de innesteling. Ook zou je kunnen vragen of in deze natuurlijke cyclus je progesteron eens gemeten kan worden. Na de eisprong maakt je lichaam progesteron aan, wat essentieel is voor een goede zwangerschap. Zo is deze bij mij in de natuurlijke cyclus erg laag, waardoor ik al na 8-10 dagen ongesteld word. Hiervoor gebruik ik (stiekem) utrogestan, wat je bij IVF standaard gebruikt (bolletjes die je vaginaal inbrengt en zo wordt er progesteron opgenomen door le lichaam. Te laag progesteron kan ook voor een vroege miskraam zorgen. Progesteron wordt ongeveer 6-8 dagen na je ovulatie geprikt.

Jacky, gij jonge blom ;). Ik deel de leeftijdscrisis hier ook hoor, met mijn 40,5 jaar.... wij zijn ook snel voor een tweede gegaan vwb proberen. Daarom maar een half jaar borstvoeding gegeven. We zijn deze maand precies weer drie jaar aan het proberen....slik. Op naar een mooi (en bevrucht) ei voor jou deze ronde!
    Oh, lees nu terug dat ik de leftijdscrisis met Loolaa en Sandra deel...ga gelijk even maar Loolaa ;).
    Loolaa, ik was ook even verward door het verhaal mbt pil van Betty. Is nu een beetje opgehelderd ;).
    Sandra, knuffel voor jou. Ik duim nog voor je.
    Koffieboon, voor jou ook een knuffel. Hoe is het weer met de clomid?
    Baia, die wachttijden.... tja.....blijft zo vervelen.... ga je later even teruglezen en iets uitgebreider reageren.

Nou, hier... had gisteren op DAG 25 (!!!!!!) eindelijk een smiley. Was al vanaf dag 12 aan het zoeken, dus een dure grap deze maand. We hebben ons best gedaan, maar ach, met 1 eileider... hoe groot is de kans met 1 eileider...
    As zaterdag is er een paasvierinkje van mijn vriends werk. Op zich hartstikke leuk voor de kids, maaaaar...we moeten zaterdag om 08u al kant en klaar en fris en fruitig in de auto zitten, want het begint om 10u (!) en het is dus 2u rijden voor ons. Pffff... en daarbij... het is een klein gezelschap (inclusief wij 10 volwassenen) en wij zijn de enige met slechts 1 kindje en er zijn ook nog eens twee zwangeren (van de tweede) bij, waarvan een per ongeluk zwanger is geworden. Het was niet gepland en eigenlijk niet de bedoeling ... dat geeft een verdrietig gevoel. Waarom worden zulke mensen kennelijk zomaar zwanger.... hebben ze geen biologie op school gehad ofzo?

Ga nu slapen, tot later lieve ,meiden!

15. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Juulzon fijn dat je eindelijk je ei gevonden hebt! En laten we hopen een mooi bevrucht ei!.
    Ik heb vanmorgen mijn ei gevonden. Had hem morgen verwacht dus het klussen van gisterenavond was achteraf toch goed getimed ;)
    Mijn vriend heeft late dienst dus ik moet maar even langer opblijven vanavond....

16. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL

17. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn Jacky je ei en dan ook nog op tijd geklust! Jij mag op het "wachtbankje" dan hihi.;)

18. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Sandra, ik weet nu niet meer of ik zwanger ben want ze zeggen veel dat een zwangerschapsstreepje ook op een eisprong kan reageren?
    Hebben het wel gedaan dan op de eisprong afgelopen zondag en die telt dan ook nog voor maandag geloof ik.
    Zou ik een wit testje moeten testen en dan kijken over 2 weken ongeveer na de eisprong/zwangerschapstestje? Zoiets.

19. Betty123

Betty123 Actief lid

5 mrt 2017
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Anak2, ja ik las het ook, en ik heb zondag nog geklust ook, dus waren er wel zaadjes bij... als het een eisprong is geweest die het tweede streepje op de zwangerschapstest aangaf.
    Ik ga nog even doortesten en ik ga over 2 weken ongeveer opnieuw testen, want eisprong is mogelijk een bevruchting in dit geval of zit ik er naast?
    Ik ben 5 maanden aan de pil geweest. Het is in deze periode goed gegaan tot deze test voorbij kwam.

20. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    #620 anak2, 6 apr 2017
    Laatst bewerkt: 6 apr 2017
    @juulson vanaf morgen ga ik het OFO traject in. Morgen de 1e folikelmeting en bloedprikken, dan om de dag terug tot de eisprong voor een folikelmeting, dag voor de eisprong krijgen wij een huiswerkopdracht :D en moet ik de volgende dag terug komen om voor weer een echo en slijmafname om te kijken of de zaadcellen overleven, op dag 6 en 10 bloedprikken op progesteron. Nav van deze uitslagen krijg ik misschien voor de volgende cyclus nog een HSG doorspoeling en gaan we de IUI met hormonen opstarten. Van mij hoeft het hele IUI gebeuren niet van mij mogen ze gelijk beginnen met het IVF traject omdat de kansen daar wel hoger liggen.. ik hoor zoveel mensen die pas met de 6e iui pas zwanger raakte.. zijn we weer een half jaar verder.. en de zaadcellen van mijn man zijn van super kwaliteit.. maar ik moet eerst de onderzoeken maar eens afwachten.. ik zit ondertussen al op een bmi van 29.3 (vanaf 32) dus zit daarmee nog beter dan goed :) fijn dat je je ei hebt gevonden.

@jacky als je vanmorgen je ei hebt gevonden op de ovulatie testen springt je eitje binnen 48 uur. Ik zou de komende 2 dagen goed benutten ;)

@ sandra jammer :( op naar de volgende ronde. Wat gaan ze testen met de bloedonderzoeken..

@betty zwangerschapstesten schijnen ook soms positieve resultaten te geven als je in de overgang aan het komen bent. Alle vrouwen hebben van zichzelf al iets hcg maar rond de menopauze schijnt dat te verhogen. Op een ander forum had iemand dat ook en die bleek in de overgang te zijn. Ze was 42 jaar. Niet om je bang te maken hoor maar misschien kun je een bloedtestje laten doen. Ze kunnen het remmen namelijk ;)

@loolaa ik heb het niet helemaal meegekregen maar zit je ook in mmm ?

Ach meiden en leeftijd. Ik wou op mijn 39 graag bevallen maar dan ben ik ook al te laat ☹️ Ik heb nu ook maar mijn 40e aan gehouden.

Deel Deze Pagina