Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Anak:ik dacht dat het al zeker was dat je clomid zou krijgen. Het kan dus ook nog zo zijn dat je FSH krijgt? Dat is Follikel Stimulerend Hormoon. Dat injecteer je. Deze heb je in een urniaire vorm. Ook gemaakt uit urine van zwangere vrouwen net als Pregnyl. Deze middelen moet je over het algemeen ook mengen net als Pregnyl. En je hebt een kunstmatige vorm. Die zit in een voorgevulde pen.
    Ik heb toen met mijn IUI's Gonal-F gebruikt. Dat zit in een voorgevende pen en injecteer je in je buikspekjes;).

2. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Loolaa ik weet niet zo goed welke medicatie. De verpleegkundigen hadden het over clomid en de gyn over een prikpen.. ze hadden het wel allebei over pregnyl.

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Is dat trouwens een hormoon die zorgt dat er meerdere eitjes rijpen ? Want dat was de bedoeling van onze iui.

4. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Clomid zorgt voor ei rijping maar je hebt ook kans op overstimulatie en dan gaat het feest niet door.
    De max ligt op 3 eitjes.

Wij zijn doorgegaan nu maar zonder Pregnyl dan forseer je geen eisprong maar dan komt het uit je eigen cyclus.
    We lopen nu wel kans op een 3ling denk dat dat wel mee valt hoor ben al blij met 1

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik ga voor je duimen koffieboon 😊

6. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Even uitleg mbt Clomid en FSH

Clomid geeft aan je hypofyse (in je hersenen) door dat er te weinig oesterogeen wordt aangemaakt. Bij te weinig oestrogeen wordt er meer FSH aangemaakt door je lichaam. FSH staat voor Follikel Stimulerend Hormoon. Dat zorgt dat de follikels gaan groeien.

Je kunt ook direct FSH injecteren. En dat zijn die pennen, of mengsels.

Clomid of FSH zorgt er voor dat een follikel groeit. Dus niet het eitje. In de follikel zit idealiter een ei. Dat hoeft dus niet persé. Door de aanmaak van LH krijg je uiteindelijk een eisprong. Dan gaat de follikel open en springt het eitje er uit. Het kan ook zo zijn dat je een lege follikel hebt. En dan is er geen eisprong.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Anders vraag maar raak.

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    #887 anak2, 18 apr 2017
    Laatst bewerkt: 18 apr 2017
    loolaa is duidelijk. Wat ze op de echo zien dat is dus een follikel ? Dus het kan zijn dat ze wat op de echo te zien was een lege follikel is geweest ?

Ik ben voor de eisprong nooit onderzocht op fsh.. ik ga het morgen eens aankaarten

8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    LHoo de echo zie je idd de follikel. Waarschijnlijk is er bij jou niet naar je FSH gekeken omdat er een mooie follikel groeide. Op het moment dat er een follikel groeit, heb je voldoende FSH. De follikel groei is dus het bewijs van aanwezig FSH.

Het kan dat hij leeg was. Maar het kan ook dat er wel een ei in zat. hoe groot die kans is, moet je morgen even navragen.

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dat ga ik morgen even doen. Dat heeft de gynaecoloog wel gezegt inderdaad vooral omdat mijn ei al vroeg in de cyclus 16 mm was. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet eerder heb meegemaakt om een eisprong al op dag 11 te hebben.

Is er trouwens met clomid ook eerder een eisprong ? Of laten ze je eerder pregnyl zetten ?

Ik heb hee veel vragen opgeschreven voor morgen ;)

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En hoe zit het dan met een verhoogde fsh op dag 3 al in de cyclus....? Zoals bij mij...

Er waren ook 3 follikels te zien, waarvan er 1tje op dag 9 15,5 mm was. En ik had een smiley op dag 13, dus mag ik dan aannemen dat die ook gesprongen is?

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dat is per persoon anders. Het kan eerder zijn. Maar kan opeens ook langer duren. Ze geven je waarschijnlijk een standaard dosering. Op dag tien begin je met de follikel meting. En afhankelijk van de grote en hoeveelheid follikels worden de volgende stappen bepaald.

Ik had toen GonalF. Bij de eerste IUI groeiden de follikels heel snel. En bij de tweede langzamer. Maar had dezelde dosering. Het is dus niet te sturen.

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik bedoel het is niet altijd te sturen. Het hele idee van IUI, IVF is natuurlijk om het zoveel mogelijk te sturen.

13. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Succes vandaag Anak!

14. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank je jacky !!

15. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Succes vandaag!!

Wat ik nog wil zeggen is ze kijken ook naar het bms het is heel belangrijk dat dat in combinatie met die follikels ook gaat toenemen.
    Tijdens je menstruatie moet je een heel dun streepje zien op de echo en naar mate je later in je cyclus komt voor je ei springt word het dikker.

16. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank je koffieboon !

Mijn temp houd het in iedergeval spannend. Heb ook irritante steekjes Aan de zijkanten van de borsten maar dat kan ook door een naderende menstruatie komen natuurlijk.

Stiekem heb ik toch weer een beetje hoop want een temp stijging na 10 dpo heb ik nog niet eerder meegemaakt. De teleurstelling zal dan wel weer aanwezig zijn straks als er toch niks aan de hand blijkt te zijn.

Straks hoor ik mijn progesteron waarde ook.. misschien dat ik dan weer met beide benen oo de grond gezet wordt

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Succes vandaag Anak.
    Wat schrijven jullie hier lekker veel. Houd het haast niet bij om iedere keer te reageren! Veel van jullie gedachten en vragen doet me denken aan toen ik net begon met de hele medische malle molen. Hoop zo dat die jullie of bespaard mag blijven of maar heel kort duurt.

Ben zelf een beetje verdrietig. Duidelijk gevalletje van pms denk ik, want het is 14dpo. Gisteren een veeg bruin maar verder nog niets. Zal wel door de utrogestan komen die ik gebruik om de mijn luteale fase verlengen. Werkt in ieder geval zullen we maar zeggen, want het is al 14 dpo.

Schreef dit gisteravond, in de vroege nacht.... deel het even met jullie, om een kijkje te geven in mijn pms-gedachten....

Ik zit op mijn wolk en droom. Eigenlijk zit ik in mijn ei, of onder een steen, omdat de derde ivf eindigde in een prille prille miskraam en dus mislukte en de kans op een brusje verder weg lijkt dan ooit met mijn 40 jaar....
    Maar voor nu zit ik even niet onder een steen of in een ei en noem ik het mijn wolk.

En op mijn wolk ben ik een struisvogel die haar kop in het zand steekt. Gewoon, omdat ik even wil dromen. Gewoon, omdat ik even wil denken dat die veeg roze en veegje bruin een innesteling is en geen voorteken van aankomende menstruatie. Ik wil gewoon even geloven dat mijn emotionele reacties en tranen die hoog zitten komen door zwangerschapshormonen en niet door een zwaar geval van PMS.

Ik wil gewoon even in die waan leven, dromen, dat het op de vooravond van de intake bij een andere fertiliteitskliniek alsnog door middel van een 'Selfie' gelukt is. Dat ik naar de intake ga en bloedtesten moet doen en dat ze me zwaar verbaasd terugbellen om te vertellen dat er een hoge hoeveelheid bèta HCG in mijn bloed is gevonden. Dus dat ze me mogen feliciteren.

Dat ik dan naar het LUMC bel, waar ik de week ervoor nog een brief voor het opvragen van onze patiëntendossiers heb afgeleverd. Dat de weinig meedenkende en stugge protocol-gynaecoloog met zijn mond vol tanden staat als ze een inwendige echo doen en gewoon al een hartje zien kloppen. Dat hij dan een andere arts erbij roept, als getuige van dit wonder. Weer een wonder, net als dat ons dochtertje zich na 9 IVF's, 8 IUI's en ruim een jaar Clomid en twee vroege miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, na een 'selfie' aandiende.

En dat wij dan naar huis gaan met een fotootje om onze ouders en lieve omgeving te mogen verrassen met dit geweldige wonder. Dat mijn buikje weer ronder en boller mag worden... en dat iedereen dan zegt: Wow, wat een wonder. Want dat hadden we niet meer gedacht of verwacht. En dat er dan over zo een 8 maanden een prachtige baby wordt geboren. Dat ons meisje zo trots is op haar broertje of zusje, net als wij. Dat ik weer met die unieke verliefdheid naar een baby'tje mag kijken, het mag voelen op mijn borst. Het gevoel van de borstvoeding geven nog een keer mag ervaren. Dat en nog veel meer. Ik glimlach met een traan van verlangen. De liefde die ik voel voor nog een kindje doet soms een beetje pijn.

Ja, dat droom ik allemaal op mijn witte wolkje. Met mijn ogen dicht, omdat ik de boze buitenwereld even niet wil zien. Omdat ik niet wil dat ik mijn witte wolkje rood ga zien worden, van de eerste druppels roodverlies. En omdat ik tegelijkertijd niet wil zien hoe wit mijn wolkje is, omdat het me doet denken aan omowitte testen. Ach, het enige rood wat ik wil zien, is het rode streepje op een positieve zwangerschapstest. Naast het streepje rood van de controleteststreep...

Met mijn ogen dicht, even in mijn eigen droomwereld. Totdat ik morgen wakker word en het me niets zou verbazen als mijn wekker me dan zou wekken met - bij wijze van cynisch toeval - het liedje 'vandaag is rood' . En de eerste rode veeg zich vervolgens bij het gaan naar de wc in de ochtend zal aandienen.

Maar voor nu, in de stilte van de nacht, negeer ik zorgen, ik sluit mijn ogen en ga lekker slapen. Op mijn wolk. En ik droom...

18. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ooh juulson de tranen rollen over mijn wangen !! Ik hoop zo dat je witte wolkje snel een roze of blauwe wolkje mag worden.

Je verhaal is zo mooi verwoord. Mijn wens is ook zo ontzettend groot maar hoop niet te moeten doorstaan wat jij al allemaal moet hebben doorstaan.

Een hele dikke knuffel van mij voor jou 😘😘😘

19. Anna17

Anna17 Lid

26 jan 2016
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Met bewondering lees ️️ik al jullie verhalen, wat hebben jullie allemaal al veel meegemaakt zeg....
    Mijn hart gaat uit naar ieder van jullie en ik wens jullie allemaal veel succes met de behandelingen.
    Mijn duimen draaien en ️ik hoop dat we straks allemaal nog een kleine ( op de valreep) mogen verwelkomen.
    Heel veel liefs

20. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Oh Juulzon, wat prachtig verwoord!! Ik herken me heel erg in je verhaal!!

Ik zal me eerst voorstellen, Ik ben dus Kyra en ik ben vorige week 40 jaar geworden.
    In maart 2014 heb ik een geweldige zoon gekregen. Ronde 0 zwanger en een vlekkeloze zwangerschap gehad.
    In januari 2015 de wens voor een brusje.
    Inmiddels zijn we bijna 2,5 jaar en 2 biochemische zwangerschappen en 2 MA's verder...
    Zwanger worden lukt dus wel ( niet heel snel, maar goed) maar zwanger blijven lijkt nu dus het probleem te zijn..
    Inmiddels ben ik aardig wanhopig of ons een tweede kindje ooit nog gegund zal zijn...

Deel Deze Pagina