Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Spannend morgen Anak! Overstimulatie met 75eh, dat zou wel heel bijzonder zijn! Ik vermoed eerder dat er misschien 2/3 follikels groeien en dat ze al aan de grote kant zijn. Maar wie weet groeien er wel nog meer... voor hetzelfde geld zijn ze al groot en moet je zaterdagavond al pregnyl zetten en is de iui maandag. Doen ze op zondag ook follikelmetingen? Spannend hoor!

Kyra, spannend, weer op het wachtbankje dus.

Ok, Mi2017, je wil een vragenlijst :). Ik dacht misschien kun je gewoon iets vertellen over jezelf, wat je kwijt wil... maar ik wil ook best een vragenlijstje maken (leuk, wordt het een soort mini-interview ;) ) Komt-ie...
    - wat doe je voor een werk?
    - fulltime/parttime?
    - heb je al kinderen? Zo ja, hoe oud en hoeveel?
    - je bent 44 en je probeert weer zwanger te worden. Wat is het verhaal hierachter? Hoe is de wens ontstaan? (Altijd al gehad en komt het er nu pas van? nieuwe liefde? Of....?
    - hoe lang proberen jullie het nu al?
    - 44, dus geen recht meer op ivf/iui in NL. Maar je slikt wel clomid? Werkt de gyn daaraan mee? Ging dat makkelijk? (Zou voor mij dan ook een optie kunnen zijn als we uitbehandeld zijn met ivf...)
    - hoe verklaart het ziekenhuis of de gyn via wie je de clomid hebt gekregen je vroege miskramen iedere keer?
    (Zat eraan te denken dat een van de redenen zou kunnen zijn, dat je progesteron misschien te laag is. Zou je eens kunnen vragen of je je progesteron mag laten meten na je eisprong? Als het idd laag is, zou je kunnen vragen of ze je utrogestan willen voorschrijven...

Veel vragen hè?

Lees het morgen wel!

2. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @juulson, ik heb geen idee of het met 75ie maar de gyn zei dat als er overstimulatie was door de menopur de iui niet kan doorgaan. Ik hoop ook op 2 of 3 mooie grote follikels. Ze doen ook de metingen op zondag.

@kyra spannend het is al bijna je nod ik ga vokr je duimen

@Mi2017 ik vroeg me ook af of je progesteron niet te laag is.

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Juulzon: een vriendin heeft met 75 eh overstimulatie gehad. Ik weet niet wat het uiteindelijke aantal follikels was, maar er is uiteindelijk voor een escape IVF gegaan.

Mi2017: heel toevallig hebben we net afscheid genomen van iemand in het topic die ook 44 was met een kinderwens. Ben ook wel benieuwd naar jouw verhaal. Mooie vragenlijst Juulzon.

Kyra: 5 mei is nog een week wachten, dat schiet alweer op.

Anak: succes morgen met de fm

4. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    #944 Mi2017, 28 apr 2017
    Laatst bewerkt: 28 apr 2017
    Mijn progrestron is goed, en daarbij leef ik gezond, ik snap niet goed wat jullie precies willen weten.. maar ik zal zo beknopt mogelijk mijn verhaal doen
    In 2014 was ik zwanger van ons 2e kindje helaas is dat in april 2014 geconstateerd door gyn een missed abortion geworden..
    In juni hebben we besloten na een giga drama dat we toch nog een 2e van ons samen wilde hebben.. tenminste de wens is er.. willen is er niet bij t is wat je wordt gegeven..
    We zijn in t ziekenhuis terecht gekomen maar daar was ik te oud want ze behandelen maar tot 41 en ik was 41,5 helaas dus op naar de kliniek, en ik moest eerst iui voordat ik uberhaupt ivf mocht doen.. eerst alle waardea nagekeken en die waren goed..

Dus in princiepe kon ik gewoon zwanger worden ...

Maar iui wilde niet 4x in totaal allemaal mislukt, pas in juni konden we vooor ivf maar dat was ook een heel gedoe of tp in zwolle of tp in oost duitsland uiteindelijk tp in oostduitsland en ja een succesverhaal maar helaas ging t mis.. met 3,4.. dus ander protocol en icsi maar door andere protocol zonder deca maar met wat anders ben de naam kwijt.. zijn mijn eitjes al gesprongen voor dat de punctie kon plaatsvinden... dus helaas mislukte poging maar werd toen ook 43 en dus einde oefening..

Toen clomid,, maar dat was ook niks...
    weg met alle troep en in april 2016 zonder troep zwanger en helaas is t niet blijven zitten.. tussen door ook heel wat positieve testen :(
    nu april 2017 helaas ook weer een domper maar goed mag dus in mei naar gyn..
    Hopelijk gauw succes verhaal voor jullie @Anak..
    Voor de noders hopelijk gauw positief.

Ad in topic het was cetrotide waarmee ik mijn cyclus plat moest leggen alleen t werkte niet bij mij

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Nou ik ben terug..

Er zijn 5 follikels aan het groeien.. 2 van 9 mm en 3 van 7/8 mm. Slijmvlies was 6.1 mm

Ze denken dat de 2 grootste gaan doorgroeien. Maar ik denk dat het allemaal nog wel even gaat duren :( ik moet maandag terug voor een nieuwe fm. Als ze niet veel zijn doorgegroeid wordt de menopur opgehoogd naar 150ie

Ik zit even in een dipje.. het lijkt er op dat er weer een lange cyclus gaat worden en mijn 2e poging als de 1e niet lukt ga missen ivm vakantie

6. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Nou hopen dat de grootste 2 idd gaan doorgroeien meis
    Vervelend dat je even een dipje hebt hopelijk maandag beter nieuws ❤️

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank je wel mi2017

8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Mi2017: jeetje wat hebben jullie ook al veel achter de rug!! Ik duim voor je dat een tweede kindje jullie nog gegeven zal worden!
    Hoe oud is je eerste kindje nu?
    @Anak: hopelijk maandag beter nieuws! En ik ga voor je duimen dat wellicht die 2e IUI helemaal niet nodig zal zijn...
    Waar gaan jullie naar toe op vakantie??

9. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    @Kyra77 ja klopt maar we zijn echt allebeide overtuigd dat het nog kan anders hadden we er al de brui aan gegeven, mijn jongste zoontje is nu 4 jaar en die wordt in november 5 jaar...Zelf was ik al moeder geworden in 1996 en in 2000.... en zijn ook beide jongens...
    Wat is jou verhaal meis ik zie dat jij ook al hele lijst hebt en tevens een MA en mk vreselijk dat je dat ook hebt moeten ondergaan maar ik zie ook een zoontje van net 3 :) gelukkig maar maar pijnlijk waar je nu door heen gaat hopelijk gauw duidelijkheid :)

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hallo dames, daar ben ik weer. Helaas deze week miskraam nummer 3. :(
    Weet iemand ook of er nog wat hulp te verwachten is vanuit de gynaecoloog? Wat voor mogelijkheden zijn er? Ik word bijna 41. :oops:

11. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Miss Appeltree wat enorm kl-o-te meis,:( vanuit het ziekenhuis heb je nu gewoon recht op onderzoek naar 3 mk's achter elkaar dus dat kan je aanvragen heb je al contact opgenomen met de gyn of vk ik weet niet waar je loopt..
    Wat je nog zou kunnen doen is vragen naar stollingsonderzoek dat ga ik nu ook doen of de stolling wel goed verloopt...en wellicht kunnen ze nog is wat bloed onderzoeken doen zoals hoe is je schildklier werking en je oestradiol miss je amh nog is laten controleren.. fsh en tsh...

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @Mi2017 Bedankt voor je reactie. Na mijn tweede mk is er al een bloedonderzoek geweest, o.a. de stolling is toen onderzocht. Hieruit is niets gekomen. Ik moet een afspraak maken voor nacontrole bij de gyn. Ik wilde dan ook vragen welke mogelijke medische begeleiding of hulp we kunnen krijgen.

13. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Ik denk je hebt recht op 3 keer ivf dus daar zal ik als ik jou was gewoon gebruik van maken @Miss Appletree en ik hoop oprecht dat het gaat lukken en dat ze jullie goed zullen begeleiden want 3 miskramen achterelkaar meis het is niet niks het is verschrikkelijk en je bent blij en dan verzand je in allerlei soorten emoties ( zo ontzettend shit).. sterkte meis en klets er over kan je je gevoel ook beetje bij je partner kwijt dikke knuffel ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik weet niet of mijn partner zin heeft om de medische molen in te gaan. Zelf sta ik ook niet zo te springen. We moeten het er nog maar eens over hebben. We hebben overigens al een mooie dochter.:)

15. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Dat is ook een keuze die jullie zelf het beste kunnen nemen :) hopelijk komen jullie tot een een besluit dat voor jullie beide goed is heel veel sterkte met het verlies meis... liefs ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Mi2017: jongens, jongens! Je hebt ook al heel wat voor de kiezen gehad. Ik hoop dat het jullie nog gegund is.

Appletree: wat ontzettend balen. Had je zo iets anders gegund. Heel veel sterkte me het verwerken en een dikke knuffel.
    Omdat je hebt bewezen dat je zelf zwanger kunt worden, is IVF niet de oplossing. Dat verlaagt het risico op miskramen niet. Er kan pas een eventuele behandeling worden gekozen als duidelijk is wat de oorzaak van de miskramen is.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedankt Loolaa. Zwanger worden is het probleem inderdaad niet (al wordt het wel wat moeilijker). Alleen zwanger blijven wel. Alle drie de mk's waren ook anders. Bij de eerste was er amper sprake van een vruchtje, de tweede was een leeg vruchtzakje en dit was een vruchtje conform het aantal weken. Ik denk dikke pech in combinatie met mijn leeftijd. Na de spontane en goedlopende zwangerschap van onze dochter had ik nooit gedacht dat we dit zouden meemaken. :( Het neemt ook weer zoveel tijd in beslag, terwijl ik denk hup door naar de volgende mogelijkheid. :oops:

18. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Dank je @Loolaa, hoever ben jij in je cyclus???

19. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ah nee miss appeltree heel veel sterkte !! Een dikke knuffel.

Ik hoop voor ons allemaal dat we toch in 2018 allemaal nog een keertje moeder mogen worden van een mooi wondertje

20. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    He meiden ik sukkel met mijn gezondheid heb edn longontsteking en dan ook nog word ik WEER ongesteld.
    Het ziekenhuis en wij zijn steeds zo optimistisch alles staat er zo goed bij waarom lukt het dan weer niet?

2de IUI achter de rug heb de poli gemaild voor een nieuwe afspraak voor IUI 3 als dat niet lukt zal het ivf worden mocht ik daar nog voor in aamerking komen.
    Nou gaan we over 2 weken ook nog 1 week op vakantie dus ik hoop dat deze ronde wel lukt want als de inseminatie valt in onze vakantie kan het niet door gaan.
    Pffff ik heb even niet terug gelezen ga ik straks doen

Deel Deze Pagina