Daar ben ik weer eens, even onder mijn steen vandaan op een veel te laat tijdstip.... Wat is er veel geschreven. Had gehoopt om ergens al een positief zwangerberichtje te lezen, maar die komen hopelijk gauw. Volgens mij zitten er weer een aantal op het wachtbankje... En Anak, jij alweer op voor een nieuwe ronde. Ik duim mee! Benieuwd. Nu spuit je dus 150? Mag ik vragen waarom? Want met 75 had je toch ook 2 follikels? Geen idee of ik iedereen al heb welkom-geheten. Zo niet, bij deze! En zo ja, bij deze nog een keer. Het geeft toch steun elkaars verhalen te delen. Het klopt, ik ben de afgelopen weken wat stiller. Sinds het wiegje op zolder zetten en de plank in de kast waar alle echte babyspulletjes (kruiken, dekentjes, lakentjes) op staan, heb ik veel in mijn hoofd gezeten. Eigenlijk kwamen er toen pas veel tranen, want ik realiseerde me dat ik eigenlijk de afgelopen jaren nooit heb kunnen huilen als het weer niet gelukt was of zelfs na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap in 2015 heb ik niet echt kunnen huilen. En nu, nu we voor de 4e poging gaan, sta ik er eigenlijk weer nuchter tegenover en ben ook wat 'wantrouwend'. Want waarom zou het nu wel lukken? Alsof ik de afgelopen weken ook al heb gehuild voor mijn angst dat er echt geen tweede kindje meer komt. De kansen zijn gewoon heel, heel klein. Ben al 40, nog maar 1 eileider, geen oorzaak te achterhalen. Zonder utrogestan heeft een eigen poging ook geen zin en die utrogestan... waar haal ik die vandaan? Kan een huisarts dat eigenlijk ook voorschrijven? Dus we hebben hopelijk nog twee kansen... Zo hadden we afgelopen woensdag het tweede, zeer prettige, gesprek in Leiderdorp bij MCK door de vriendelijke dr P.i.eters. Het was er volle bak op deze benauwde, woensdagmiddag. Veel vrouwenstellen en verder ook een mengelmoes aan nationaliteiten / verschillende stellen. De reeds genoemde vriendelijke dr. P riep mij keurig op tijd naar binnen en we namen mijn verhaal/verleden nog eens door voor ze me het schema en de werkwijze ging toelichten. Ze vond het heel apart dat het LUMC had gezegd geen 4e poging meer te willen doen, temeer om dat er de vorige keer wel een positieve bloedwaarde was. Al was het HCG slechts 6, dat betekent dat er wel een innesteling heeft plaatsgevonden. En we hebben ook iedere keer wel een terugplaatsing gehad van een mooi embryo. En een embryo is een kans, redeneert zij. Dus zij wilde het nog wel een keer proberen, waarbij ze mijn drijfveer heel goed begreep. Dat ik er pas in kon berusten als ik het idee had dat ik alles geprobeerd heb. Vervolgens informeerde ze waarom er nooit ICSI is overwogen. Ten eerste omdat het aantal bevruchtingen in verhouding laag is (de helft of nog minder) en daarbij hebben we 1x gehad dat er meerdere zaadcellen in de eicel waren gekomen. Een rede temeer, gaf ze aan. Ze gaf ook aan dat bij ICSI de kwaliteit van de eicel beter beoordeeld kan worden. Toen ze dit alles zo aangaf, vond ik het meer dan logisch klinken, dus dat gaan we ook doen. De 4e poging wordt ICSI in de hoop dat er meer bevruchtingen zullen zijn. Mijn schema wordt: D1 Ongesteld, bellen. Afspraak uitgangsecho en recept ophalen. D2 start meriofert 225. D8 echo en beoordelen of ik al met cetrotide start, dit omdat mijn follikels meestalin verhouding traag op gang komen. D9,10,11 etc meriofert en cetrotide totdat er voldoende rijp is, Ovitrelle en dan 35u later de punctie. Heb er zelf een goed gevoel bij. Daarna nog bloed geprikt en een relaxte instructie meriofert. De verpleegkundige herinnerde zich mijn Thailand-verhaal uit 2011 zelfs nog! Dus nu gaan we na onze vakantie van start. Zal na 16 juni zijn, dus we hebben nog een ronde kans op een doehetselfie. En aangezien we op vakantie gaan en alles even los gaan laten, lukt dat uiteraard. .... Nu gauw slapen! X
Oh wauw wat klinkt dit positief juulzon !!! En wat goed dat ze nu icsi gaan proberen. Ik ga heel hard voor je duimen. Nu eerst lekker van je vakantie genieten. Waar ga je naar toe ? Ik had bij 75ie alleen 1 doorgegroeide folikel. Met 150ie hopen ze nu op 2 eitjes. Ook wordt ik doormiddel van om de dag bloedprikken mijn progesteron nu beter in de gaten gehouden. Mijn waardes zijn tot nu toe niet boven de 20 uitgekomen en afgelopen cyclus brak de menstruatie al op 9 dpo door. De gyn liet na mijn vermoedens ook voorzichtig vallen dat er wel eens een probleem met de progesteron kan zijn. Ik ben ondertussen wel begonnen met ubiquinol vitamine en ga ik granaatappelsap drinken. Ik dacht baat het niet schaadt het niet ik ga nu klaar maken om naar het ziekenhuis te gaan voor de 1e fm deze cyclus
Plof! Op het wachtbankje. Gisteren knaller van een ovutest, en het gisteren gezellig gemaakt met mijn vriend. NOD 2 juni. Is het idee om een NOD lijst aan te leggen? Want ik merk dat ik het lastig vind om te onthouden wie wanneer haar NOD heeft.
@jackie: hoe was het bij de HA @ Anak: hoe was je follikelmeting? @ Juulzon: fijn dat er een plan is! Alvast een fijne vakantie gewenst. Uiteraard kom je zwanger terug . Dat weet toch iedereen. Om zwanger te worden hoef je alleen maar los te laten en er niet mee bezig zijn
Spannend kyra ga voor je duimen. Ik ben weer terug van de fm .. we gaan naar overstimulatie Ik heb 4 grote folikels van 14,13 en 2 van 12. Zondag moet ik terug komen en hopen dat er 1 of 2 niet gaan doorgroeien. Bij 3 willen ze het wel doen ivm mijn leeftijd maar bij 4 gaat de iui gecanceld worden Eerst duimen op meer folikels en nu weer duimen voor dat er 1 niet door groeit. Hebben jullie dit al eens meegemaakt ?
Wat een verhalen weer, fijn dat er nu een duidelijk plan ligt @juulzon Ik moet eerlijk zeggen dat het mij beetje afschrikt die mmm. Zover is het hier (nog) niet. En weet ook niet of we dat wel willen. Ik kon het niet laten net getest hoop dat het te vroeg was (negatief) Omdat mijn cyclus zo in de war is sinds de mk heb ik geen idee wanneer ik precies ongesteld moet worden. Ja ergens volgende week. Positieve ov test 8 mei. Ei is dan toch 9-10 mei geweest. Mijn gevoel zegt 9 mei. Nou al met al nog steeds wachten wachten wachten.
Juulzon, fijn dat er een plan ligt! Cinsam, jammer dat je negatief getest hebt! Maar kan zeker nog te vroeg zijn! Anak succes! Ik duim voor je. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en mijn vriend was mee. Was een heel fijn gesprek en ik heb een verwijzing naar de gyneacoloog. Maandag bellen voor een afspraak. En mijn vriend laat zijn zaad nakijken. Hij stond er heel open voor, erg fijn. We hebben beide nog geen kinderen dus vandaar dat we beide getest worden. En hopelijk dat de gyn wat antwoorden heeft op mijn vragen. Ik was na het gesprek en stuk rustiger. Ik verwacht komende woensdag trouwens mijn ei (dus manlief moet even wachten met zijn zaad na laten kijken )....
mijn iui 2 is gecanseld.. Ik had 7 follikels van 20-23 mm en 1 van 16 mm Nu afwachten tot mijn menstruatie komt
Hier ook ff kut. Mijn menstruatie zit er aan te komen. Ff paar dagen balen. En dan maar weer door. Ik heb iets gelezen over papaverolie spoeling. Dat wil ik even uitzoeken en vragen of ik daar voor in aanmerking kan komen. Dus lees wel hoor dames, maar even weinig reacties. Voor jullie succes x
Balen Anak, nu dat weer! En ook balen Cinsam! Altijd de rottigste periode van de maand..!! En fijn Jackie dat je een goed gesprek met de HA had! En dat hij niet moeilijk deed over een verwijzing! Als alles goed blijkt te zijn, kun je altijd zien wat je wilt. Eerst zelf blijven proberen of toch de MMM in.
Hoi ladies, Ik heb vandaag erg buikpijn heb moeite om rechtop te lopen. daarom weer in het ziekenhuis geweest.. blijkt uiteindelijk 9 follikels boven de 20 mm waarvan de grootste 24 mm. Ik heb een prik gehad om ze sneller te laten springen en provera gekregen om over 10-14 dagen mijn menstruatie te verwachten. Als het goed is hoef ik nu door de provera mijn volgende iui niet mis te lopen ivm een weekje weg. Nu wel hopen dat alle follikels ook weg zijn bij de uitgangsecho. Cinsam dikke knuffel.
Dank jullie wel, vandaag heeft het flink doorgezet ik heb altijd zoveel kramp pfft en die herinnerd me aan de mk helaas. Vandaag ook best down stil en in mezelf gekeerd. Mannetje lief begrijpt het gelukkig heel goed. En laat me lekker. Zoveel gedachtes wil ik dit nog wel enz. Voor jou ook erg anak die buik pijn steeds. Komende dagen lekker genieten van het mooie weer en focussen op zondag dan vieren we de 11verjaardag van mijn dochter.
He dames, hoe gaat het met jullie? @Kyra77 dat hele NOD-gedoe snap ik niet zo. Vind t zo'n rare term. Maar vandaag heb ik in ieder geval mijn ongesteldheidsdag. Vind t wel mooi op schema na de mk. Alleen heb ik een luteale fase van 10 dagen, da's wel weer kort.
Tis eigenlijk ook een rare term, maar toch ook wel logisch: Niet Ongesteldheid dag.. Mijn 1e cyclus na de ma, had ook een korte lf. Daarna weer goed op de rit. Hopelijk is dat bij jou ook zo Miss Appletree.