Koffieboon: ik ben het met Lady lely eens. Dat je man een punt heeft. Na de verwijzing ben je er namelijk nog niet. Ik heb zelf een aantal jaren in de fertiliteits wereld gewerkt en kwam in verschillende ziekenhuizen. En bij de één heb je een ellenlange wachtrij. Bij de ander ben je wel snel aan de beurt. Lady Lely: balen dat jullie niet meer wordt geholpen terwijl jij op papier en in het echt hartstikke fit bent. Ik hoop dat Duitsland uitkomst voor jullie biedt. Pasta: hoop ook zo voor je dat het blijft plakken? Wanneer heb je je eerste echo?
Dank je Lolaa! Ik heb mijn eerste echo pas op 17 december. Dan ben ik 7w6d. Is een pretecho, heb me nog niet bij een vk gemeld omdat ik t nog zo onwerkelijk vind. Ik wilde eerst op 9 dec (6w5d) maar de dame die de afspraak maakte zei dat dat misschien nog te vroeg zou zijn. Stiekem denk ik zelf van niet want ik heb een heel vroege eisprong altijd, maar ik heb het dus een (lange!!) week opgeschoven.
Goedemiddag, Dit clubje net ontdekt... . Leuk! Ik voel al een beetje thuis...ben zelf 41 jaar, since 2014 proberen we om een tweede kindje te krijgen.. Ik lees vaak mee, maar post niet veel.. Nooit gedacht dat ik in een IUI traject zou belanden...onze dochter is heel spontaan gekomen, perfecte zwangerschap, niks naars meegemaakt. Nu 12 jaar later wil het gewoon niet lukken mede ook mijn APS syndroom, die mijn leven sinds 2 jaar soort van kapot gemaakt heeft :x Ik heb zo veel verdriet in de laatste 2 jaren gehad dat ik soms denk dat het beter was geweest als ik de wens voor een tweede nooit gekregen had Iedereen succes en laten we hopen dat 2017 iets moois voor ons in petto heeft!!! xxx
Baia1975, welkom! Lastig he, wanneer de wens er is en de vervulling zo op zich laat wachten. Ik duim dat jullie ook spoedig een tikje meer vreugde mogen ervaren om het verdriet te doen verdringen.
Van harte welkom Baia. Ik moest eerst opzoeken wat het APS syndroom is. Echt balen zeg. Wordt je daar ook voor behandeld? En mbt de IUI. Heb je een gestimuleerde IUI of in de natuurlijke cyclus? Pasta: spannend hoor. Dan duurt zo'n extra week idd heeeeel lang. Hoop dat je wat afleiding hebt de komende weken zodat de tijd sneller gaat. Ik ben even niet zo fit. En dat komt helemaal niet uit. We krijgen donderdag de sleutels van ons nieuwe huis. We gaan eerst verbouwen en daarna verhuizen. Spannend en leuk.
Goedemorgen allen! Ja die APS is echt balen.:x Ik slik nu Ascal en als ik positief test moet ik ook met Fragmin gaan spuiten. Laatste keer ook gedaan maar toch niet geholpen. Ik lees van vrouwen die ook APS hebben en toch en zorgeloze zs gehad hebben. Dat kan maar het kan ook heel anders worden helaas . Dus niet alleen zwanger worden wordt voor mij steeds lastiger maar ook zwanger blijven is een uitdaging. Voor mijn IUI heb ik 8 dagen Menopur en 1x Pregnyl gespoten. Het viel mee...ben al gewend van de Fragmin. Door APS heb ik ook moeten stoppen met bloed doneren, wat ik al 20 jaar deed..dit vond ik zooo erg . Het schijnt dat APS op verschillende manieren zich kan uiten, bij mij alleen in combi met een zs. Ik heb nooit een embolie of trombose gehad of andere nare dingen die vaak gepaard met deze ziekte gaan. Dus ook mentaal moeilijk te accepteren dat ik zoiets heb, terwijl ik nooit ziek ben, nooit een griep o.d. etc.. Ik durf ook niet meer te hopen dat ik een tweede mag krijgen. Mijn man zat tegen mijn buik te praten vanochtend, dat vond ik zo lief..Ik probeer om cool te blijven en ga er van uit dat het niet lukt. Teleurstelling is misschien minder. In zit nu in de wachtweken, mag pas rond 13 december testen. xxx
..heel frustrerend is ook, maar dat hebben jullie zeker ook, dat ik licht misselijk ben en pijnlijke borsten heb..Alleen bij mij komt dit ook als ik ongesteld moet worden :x dus ik kan voorlopig niks zeggen over hoe het zal verlopen. Grrr...ik heb trouwens van natuur geen geduld, dat helpt ook niet
Hé Baia, welkom! Ook ik zit in de wachtweken van inmiddels alweer de tweede ivf. Mag volgende week woensdag testen. Hoeveel follikels had je met de iui? Je klachten kunnen ook de pregnyl komen (net al een vals positieve test, omdat pregnyl hcg bevat... heel irritant). Gebruik je ook utrogestan? Spannend hoor!
En APS, zeker balen. Mijn moeder heeft lupus. Ik ben destijds ook getest en bleek wel een positieve ANA-factor te hebben, maar gelukkig (nog) geen auto-immuunziekte. Ik duim mee!
Jeetje dames, iedereen zo z'n eigen verhaal. Wat kan het verlangen naar een kind groot zijn en het verdriet intens. Ik stel het ergste verdriet bewust nog uit, voel het iedere maand een beetje als het weer niet raak blijkt, maar vol goede moed weer verder. Ik ga voor jullie allemaal duimen en wie weet goed nieuws hier van jullie. @pasta, echt top dat je zwanger bent! Hou hem goed vast
Hoi! Nee geen utro. Volgens mij toen ik voor de echo ging was er lx een grote f en rx 3 of 4 maar die waren kleiner. De gyne schreef lx op een formulier dus denk ik dat die de lucky one was ! Bij mij waren alleen de antistoffen voor lupus anticoagulans 2x positief en 1x negatief, andere waarden altijd negatief. Morgen belt de gyne, ik was vergeten om een paar dingen te vragen...ik heb ook een bijzondere bloedgroep, 0 rh -, en ik vroeg me af of dat ook een mede oorzaak van de mks kon zijn, maar ik denk het niet, problemen kunnen volgens mij ontstaan pas later in de zs.
Baia, als je morgen belt, informeer dan eens of het misschien zinvol is of je progesteron even gemeten kan worden. Je hebt namelijk een gestimuleerde cyclus gehad en dat kán invloed hebben op de aanmaak van je eigen progesteron (minder). Het hoeft niet, maar het is altijd fijn om te weten dat je progesteron in orde is. Moet meestal een aantal dagen na de eisprong geprikt worden. Bij mij is dit bijvoorbeeld altijd vrij laag (korte luteale fase), waardoor ik zonder utrogestan al na een dag of 9-10-11 ongesteld kan worden. We duimen voor die ene follikel!
Herkenbaar.... Zo lang er kansen zijn! Pasta, had ik jou eigenlijk wel welkom geheten? En gefeliciteerd met je zwangerschap? Op naar een mooie 12 weken!
Oh dat wist ik niet :x. Waarom vertellen ze niet alles in het zh? Ik zou dan in ieder geval laat zijn, IUI werd vorige week woe. gedaan Ik ga al mijn vragen opschrijven. Bedankt eh!
Welk ziekenhuis loop je? En hoe is je luteale fase normaal? Gewoon netjes 14 dagen? Enne, het kan invloed hebben op je eigen progesteron aanmaak, maar het hoeft niet. Je zou vandaag zelf even kunnen bellen om te vragen of bloed mag prikken op progesteron. Zou nu mooi hoog moeten zijn. Als je zwanger blijkt helemaal, want progesteron speelt een rol bij de innesteling . Ik zou even bellen, want dan weet je of je evt een volgende keer wel utrogestan kan krijgen.... Is er verder wel bloedonderzoek bij je gedaan? FSH, AMH, je schildklier?
Goedemiddag Juulzon, Net de gyne aan de lijn gehad. Ik loop trouwens bij het Maasstad zh in Rotterdam. Wat betreft mijn luteale fase: ik kan goed mijn eisprong voelen, niet alleen lichamelijk maar ook, zeg maar geestelijk, en die valt altijd tussen dag 12 en 14. Ik heb een super regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik werd gestest, FSH, AMH, schildklier en clamidia (gelukkig negatief maar ik had ook niks anders verwacht). Alles ziet er uitstekend uit, zei de gyne. Ik vroeg wat het protocol is rond het checken van progesteron-niveau na een IUI. Gyne zei dat er in Nl geen gewone zaak is en wordt gedaan alleen als er aanleiding voor is. Hij vertelde ook over studies die bewezen hebben die progesteron toedienen bij vrouwen met een korte luteale fase niet echt sterke resultaten opgeleverd heeft. Dat is dus de mening van de gyne. Hij voegde ook toe dat het geld kost (..en daar gaan we weer!) dus doen zijn dat bij gevallen die daarbij baat kunnen hebben. Ik vroeg dan ook hoe vroeg ik Fragmin moest gaan spuiten: bij een positieve test, had ik van de laatste keer meegekregen. Hij zei dat het zou eigenlijk moeten vanaf hartactie dus vanaf de eerste echo (met 7 weken). Bloedverdunners spuiten, mocht toch mk optreden, verhoogt de kans op bloeding. De gyne vindt dus een betere optie om Fragmin na hartactie te gebruiken. Mijn conclusie, aangezien mijn vorige ervaring: ik ga spuiten als ik een positieve test heb, want de laatste keer heb ik het ook zo gedaan en met mijn mk heb ik maar 3 dagen bloed verloren, en dan was ik klaar. Ik wil niet te laat zijn Ik ben niet overal mee eens met wat hij zegt, maar op een moment stop ik ook met tegengas geven (ik doe het al 2 jaar lang) want ik ben een beetje moe. Ik hoop alleen dat ze kundig genoeg zijn om te doen wat het beste voor mijn situatie is. Alles goed met je? Hier nog steeds zeer pijnlijke borsten maar ook krampen alsof ik ongesteld moet worden. Ik word gek van dat wachten xxx
@juulzon, dank voor je welkom, geen idee of je dat al gezegd had hahaha. @baia ik zeg nu misschien iets raars hoor, maar ik weent van iemand die ook aps heeft en zij slikte vrij vlot (na de test wellicht al?) aspirine. Ik meen als bloedverdunners. Aargh voordat ik onzin begin uit te kramen zal ik t eens aan haar vragen binnenkort. Zij heeft na een mk of vijf a zes nu een prachtige baby. Dat gun je iedereen. (Zonder de mk natuurlijk)
Heb deze ronde ook aspirine geslikt, voor betere doorbloeding van de baarmoeder inderdaad. Heb vandaag toch getest. Is 11dpo. Had toch op zijn minst een tuurstreep moeten staan als ik de testen van anderen hier op het forum bekijk. Omowit. Ik hoop niet meer. Ken mijn lichaam inmiddels wel. Dit was dus alweer de tweede IVF poging. Nog slechts drie kansen te gaan. Slik. Moment van geen brusje voelt steeds dichterbij... schrijf ik met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Zo maar de hardloopschoenen even aan. Rust nemen voelt als zinloos.
Potver Juulzon wat vervelend. Veel sterkte, ik hoop dat het hardlopen wat rust en ruimte in je hoofd brengt.
Juulzon: hoe gaat het vandaag? Het is K** idd, en wie beter dan jezelf kent je lichaam? Ik hoop dat het goed komt, ik sta open voor wonderen Pasta: sorry ik weet niet meer of ik dat ergens geschreven had, maar ik slik al 2 maanden ook Ascal..Fragmin zou bovenop komen mocht ik een positief testje hebben. Fijne dag allemaal