Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Hoe ver zitten jullie nu in de cyclus?
    Ik zit nu op dag 20, weet niet vanaf wanneer ik dpo moet tellen Haha

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Je had op 20-09 je lh piek. Dan ben je op 22-09 1dpo. Vandaag dus 6dpo.

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Haha! Dat had ik gisteren getypt @Kyra77. Maar vergeten op send te drukken.

4. Izzy76

Izzy76 Lid

28 sep 2017
    44
    5
    8
    Vrouw
    Hoi! Ik zou heel graag hier mee willen schrijven. Ik ben 41 jaar en heb al grote kinderen uit mijn eerste huwelijk. Mijn huidige partner heeft altijd wel een kindje willen hebben maar ik heb de boot altijd afgehouden tot ineens deze zomer ik uit het niets een enorme kinderwens heb gekregen. Ik slikte al jaren geen pil meer en mijn cyclus is altijd als een klokje, keurig 28 dagen.

Besloten om er voor t gaan en het wad gelijk bij de eerste poging raak. Helaas en vmk gehad en nu zit ik op het wachtbankje van ronde 3. Mijn eisprong heb ik vermoedelijk rond 23 september gehad, ik had daar en hele korte Lh piek ( normaal 2 dagen, nu nog geen hele dag) en een smiley op m'n clear blue test. Nu dus afwachten.

Ik ga me intussen hier eens goed inlezen

5. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Hey dames, vandaag het eerste bloedverlies na de mislukte poging. Nu dus voor het eerst afwachten of en wanneer ik een eisprong krijg.. ben best een beetje bang..

6. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Izzy76. Welkom hier.
    Als ik vragen mag, hoe oud zijn je 'grote' kinderen uit je eerdere huwelijk? En heeft je huidige partner al kinderen?
    Wat verdrietig dat het gelijk mis is gegaan.

@Cindy77 inderdaad afwachten of je cyclus weer op gang komt en hoelang het gaat duren. Hopelijk snel allemaal!

Ik was deze maand 2 dagen over tijd, maar het bleek helaas een lange cyclus (voor mijn doen dan).
    Heb afgelopen woensdag ook een ongelukje gehad bij het sporten en heb mijn kaak op twee plekken gebroken. Dus zit voorlopig zes weken aan vloeibaar voedsel. Ben mijn foliumzuur al aan het malen ;)

7. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ja we gaan het zien de aankomende weken. Ben er best zwnuwachtig door.

Izzy welkom. Beetje zoals mijn verhaal. Ook oudere kinderen en nu mwt mijn vriend samen voor ons eerste kindje.
    Wat jammer dat het mis is gegaan. Hopelijk snel meer geluk.

Jackie wat heftig!! Wat een pijn zul je hebben. Wel hilarisch dat je je foliumzuur aan het malen bent. Super!!

8. Izzy76

Izzy76 Lid

28 sep 2017
    44
    5
    8
    Vrouw
    Jackie mijn oudste is 22 mijn jongste 16, ik was erg jong toen ik aan kinderen begon. En wat vreselijk dat je je kaak gebroken hebt! Dan heb je een akelige smak gemaakt zeg!

Mijn partner waar ik inmiddels al ruim 13 jaar mee samen ben heeft geen kinderen. Wel altijd de wens gehad maar zich er bij neergelegd dat ik die wens niet meer had. Hij was dan ook behoorlijk verbaast toen ik ineens begon over een kindje samen.

Ik gebruik overigens ovulatie testen omdat ik enorm het gevoel heb onder tijdsdruk te staan, omdat ik al ouder ben natuurlijk. Ik wil geen enkele kans meer missen. We hebben de grens gelegd bij 42,5 jaar. Als ik dan nog niet zwanger ben dan houdt het op. Ik hoop dan ook dat het deze ronde gelukt is. Ik voel alweer van alles maar weet hoe je jezelf in de maling kunt nemen met symptomen die je altijd al had maar nooit acht op sloeg. Alsof dat hele lijf onder een microscoop ligt, met recht navelstaren dus. We gaan het zien.

9. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wat spannend @Izzy76. Ik hoop ook voor jullie dat het snel raak is. Schijnt een voordeel te zijn als je al kinderen hebt, dan heb je meer kans op zwangerschap.
    Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus afwachten of het überhaupt lukt. Al zien alle testen er goed uit.
    @Cindy77 ik wil geen ronde missen dus foliumzuur gewoon malen in een vijzel. Het lost alleen niet zo goed op in water, dus de volgende keer maar weer appelmoes of vla ;)
    Ik softbal trouwens en heb er een softbal op gehad. Vrij hard aangegooid (afzwaaier van iemand die naar teamgenoot gooide) want mijn kaak ligt in tweeën....

10. Izzy76

Izzy76 Lid

28 sep 2017
    44
    5
    8
    Vrouw
    Ahhhh dat klinkt echt heel naar Jackie, hoop dat ie heel snel opknapt. Had ooit een kennis die aan honkballen deed en die kreeg tijdens de batting practice een bal uit de machine vol op zijn oog. Dat was ook alles behalve fraai, hij heeft zijn oog gelukkig kunnen behouden maar akelig was het wel

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Welkom @Izzy76!! Er zitten hier meer 41 jarigen waaronder ikzelf. Bijzonder dat de kinderwens opeens toch omhoog is geschoten;). Ik hoop dat het jullie gegeven is.

@Jackie333 Wat balen van je kaak. Zo'n softbal is dus toch niet zo zacht

@Cindy77 Hoop dat je je ei vind binnenkort. Snap dat je het spannend vindt.

Ben vanochtend met ovu testen begonnen. En had meteen een redelijk dikke streep. Goed in de gaten houden dus.

12. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Izzy76 dat klinkt ook niet lekker nee. Ik ben allang blij dat mijn tanden er nog inzitten en hij niet op mijn slaap of oog kwam.
    @Loolaa de arts in het ziekenhuis kende de sport softbal niet en dacht inderdaad dat de bal 'soft' was....inmiddels weet ze beter :rolleyes:

13. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    En loolaa je ei gevonden :)
    Mijn ongi is al op zijn retour merk ik..na vorige poging met icsi pas een ei na vier weken.. wanneer denken jullie dat ik het beste kan starten met ovutesten. Het is mijn eerste “natuurlijke” poging dus geen idee wanneer je de testen start ;)

14. Izzy76

Izzy76 Lid

28 sep 2017
    44
    5
    8
    Vrouw
    Ik zou vanaf de eerste dag na je menstruatie gaan testen, zo duur zijn die testen niet. Vanaf t moment dat bij mij de streepjes duidelijk donkerder worden test ik 2 x per dag en ook nog eens een digitale test ( dus de goedkope dip sticks en de smiley test van clear blue)

15. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie izzy :) dan ga ik ergens deze week van start. Ook wel fijn om weer ergens mee bezig te kunnen zijn al zal het we even duren denk ik voor ik een ei vindt. Maar toch fijn om weer vooruit te kijken :)

16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Jackie333 Dan zijn ze nu in elk geval op de hoogte dat softbal niet zo soft is. Ik heb een keer een hersenschudding gehad doordat ik een shuttle met badmintonnen in mijn oogkas had gekregen. Vonden mensen ook hoogst onwaarschijnlijk.

@Cindy77 Vandaag heb ik hem gevonden. Had een positieve ovu test. Ik zou pas ergens op dag 10 beginnen met testen. Eerder heeft meestal niet zo heel veel zin. En het is ook fijn om er niet heel de tijd mee bezig te zijn. En als je niet in de MMM zit is het juist zo fijn dat je die eerste twee weken niet aan het hele gebeuren hoeft te denken en er ook niets mee hoeft. Maar ja, dat is mijn mening en je moet natuurlijk datgene doen waar jij je prettig bij voelt.

17. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Fijn dat je ei gevonden is loolaa :) ik verwacht mijn ei deze maand eigenlijk pas heel laat.. misschien van het weekend of na het weekend starten. Maar zal me ook niks verbazen als mij ei er pas eind oktober is.. deze maand wordt afwachten. Ach ja we gaan het wel zien!

18. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Cindy77 Fijn hè? Eigenlijk kan ik de klok er gelijk op zetten en hoef ik die testjes niet te doen. Maar ik vind het zo leuk om die testjes te zien op en af lopen:cool:. Ieder zo zijn hobby hè?:roflmao: Ik hoop dat het voor jou niet zo lang gaat duren. En dat je snel een regelmatige cyclus hebt.

19. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Op welk tijdstip testen jullie met ovutesten? Op de verpakking staat tussen 10 uur en 20.00 ik werk zelf in de ochtend en ben dan dus al vroeg weg. Ik wil vanaf het weekend starten met testen. En vroeg me af welk tijdstip ik dan aan moet gaan houden?

20. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ nieuwe meiden welkom!
    @Jackie333 : sterkte, jeetje meis dat zal zeer pijnlijk voor je zijn!
    @ovulatietesten: tijdstip maakt verder niet zo veel uit. Belangrijk is wel dat je urine geconcentreerd genoeg is ( dus wat minder drinken) en dat je elke 24 uur test. Dan is het kwestie van uitproberen of dit voldoende voor je is om je piek te vinden. Zelf moet ik vaak 2-4 keer per dag gaan testen op m'n LHpiek te vinden, als de ovutesten beginnen op te lopen.

@hier: ik zit er even helemaal door heen. Ik ben er zo klaar mee. In het begin vond ik die ovutesten ook wel grappig. Helemaal als ik dan een knaller had gevonden. Dan was ik helemaal blij en kostte het mij geen enkele moeite om in de juiste mood te komen. Inmiddels in ronde 32 en ik vind er niks grappigs meer aan. Het voelt als een verplichting. En aangezien ik met VL heb afgesproken dat ik m niet op de hoogte breng wanneer ik een positieve ovutest heb, aan mij de eer om te zorgen voor de goede timing. Ook dat ben ik meer dan zat. Dan het wachtbankje. Elke maand voel ik wel wat. Inmiddels weet ik wel rond 10 dpo of ik zwanger kan zijn, maar voor die tijd merk ik toch wel weer elk pijntje op. Ik ben geen tester, dus ik merk wel of ik ongi wordt ja of nee. Maar ook dit doe ik in mijn eentje. Mijn vriend is veel nuchterder en reageert met nou ja volgende ronde beter. Ik kan dat echt niet horen op z'on moment, dus ik zeg maar niets. Inmiddels voelt het zwanger worden als een zeer eenzame bedoeling.
    En een bedoeling waar ook nog eens zeer veel geduld voor nodig is. We zijn nu 2 jaar en 10 maanden bezig. Hebben 8 weken moeten wachten na verwijzing op de eerste afspraak Fertiliteit, moeten nu voor het vervolg weer wachten totdat ik weer ongi ben en dan moeten we nog eens 3 weken wachten voor de uitslagen. Dan komt er wel of geen behandelplan, maar het zal vast niet zo zijn dat dit direct ingang gezet zal worden. Dus ik ben ook dat wachten helemaal zat.
    Ik heb het er wel over met mijn vriend, maar hij kan er niet zo veel mee. Hij wil dat ik 'm vertel hoe hij moet reageren en dan is hij best bereid om dat te doen. Maar ja. Voor dit onderwerp zijn geen standaard antwoorden te formuleren. En als ze er wel zouden zijn, dan zou het zo geforceerd zijn dat het geen enkele troost zal bieden.
    Ook met anderen is het lastig om het er over te hebben, want het eindigt toch al snel in de 2 clichés: Wees dankbaar voor wat je hebt en je moet er ook niet zo veel mee bezig zijn. Echt waar, als iemand dit tegen mij zegt als ik in een slechte bui ben, dat moet ik me echt inhouden om niet iets te doen waar ik spijt van krijg. Ik weet ook wel dat ik zeer dankbaar en gelukkig mag zijn met wat ik wel heb, maar dat wil niet zeggen dat het verlangen naar een tweede kindje niet ontzettend aanwezig is, te meer het al 2 keer van mij is "afgepakt".
    Of te wel ik voel me zeer verdrietig, boos, gefrustreerd en alleen.
    Maar het is wel fijn om het even van me af te schrijven. Bedankt voor het lezen meiden!

Deel Deze Pagina