Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hier meer dan zat.:x
    Al dit wachten vreet me op.:$:$
    Zal ik zwanger zijn? Niet? Wel? Oh wat voel ik? Ja ik weet het zeker, deze keer is het raak...nee kan niet toch? Je bent al meer dan een jaar niet meer zwanger geweest...maar wie weet?;)

Vandaag 12 dagen na IUI. Eigenlijk hoop ik om ongesteld te worden dan heb ik tenminste 1 zekerheid en kan een beetje rust krijgen. Elke keer dat ik naar de toilet ga, kijk ik of ik al spotting heb...zo doorgaan is niet meer te houden?!:(:(

Als het deze keer niet gelukt is, neem ik een maand rust want dit wordt me te veel.

Sorry voor dit en jullie ook: goedemorgen en een fijne dag:D

2. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hé die Baia, Dikke knuffel van mij. Het is ook ontzettend zwaar. Psychisch misschien nog wel meer dan lichamelijk. Het topic is ook om je af te reageren. Goed gedaan dus!! Heb je nog getest of ben je vandaag nog ongesteld geworden? Nogmaals dikke knuffel!!!

3. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi Lola, bedankt voor je lieve woorden. Nee ik heb nog niet getest, om de teleurstelling te voorkomen, denk ik.
    Deze ronde heb ik ook utrogestan gebruikt dus kan het ook zijn dat ik niet ongesteld word en toch een negatieve test heb. .. Dat ook nog...
    Hoe is jouw situatie? Want er staat niks bij je handtekening...

4. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Dikke knuffel meid 😉☺️
    Lekker ff afreageren ik wordt er ook at van hoor herken het wel hier nog altijd niet ongesteld en heb niet et idee dat het komt maar ik ben bang dat ik mij dingen inbeeld of zo o ja ik ben moe o ja ik heb rugpijn🤐🤐
    Afwachten hoe moeilijk ook 😌

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Mijn verhaal is als volgt. Ik heb een zoontje van zeven maanden. En hij heeft nogal lang op zich laten wachten. Op een gegeven moment zijn wij in de MMM terechtgekomen. Bij mij was alles goed en mijn vriend had iets minder zwammertjes dan gewenst. We zijn toen met gestimuleerde IUI begonnen. GonalF met Pregnyl. We hebben twee cycli gedaan. En die vond ik al heel heftig. Ik ben heel gevoelig voor bijwerkingen. Ik hield vocht vast, had last van moodswings. Ik herkende mezelf gewoon niet terug. Het injecteren vond ik uiteindelijk meevallen ondanks mijn angst voor naalden. Na die twee cycli had ik echt behoefte aan rust. Gelukkig had ik een training in die maand waardoor we ook echt een pauze moesten nemen. Dat heeft ons heel goed gedaan en in die maand werd ik dus zwanger. Dat was zo'n raar idee. Ik kon het ook pas echt geloven na de eerste echo. En toen eigenlijk nog niet.
    In normale omstandigheden zouden we beide zeggen, 'we wachten nog een paar jaar'. Maar ja, ik ben 41 en het gaat al niet zo makkelijk, dus we gaan nu al voor een tweede. We wilden eigenlijk in december starten, maar we waren druk met verhuizen en verbouwen. We hebben er gisteren over gehad en we gaan er nu serieus voor. As maandag is mijn NOD. Maar de kans is klein dat er iets gaande is. Had deze keer al wel ovu testen gebruikt om een beeld te krijgen. Ik had een piek precies in het wind dat vl weg was. Vanaf maandag wordt het allemaal wat spannender.

6. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Koffieboon: jij hebt morgen je afspraak bij de huisarts toch? Heel veel succes. Ik wil je wel meegeven dat je je niet moet laten afschepen. Leg voor jezelf heel duidelijk de doelstelling dat je een doorverwijzing naar het ziekenhuis wilt.
    Heb je ook nagedacht naar welk zkhs je wilt gaan? Mocht je iets willen weten/vragen, ik kwam voor mijn werk in verschillende ziekenhuizen op de fertiliteits afdeling. Ik weet dus wel hoe de verschillende ziekenhuizen te werk gaan. En je mag me ook een pb sturen als je dat wilt. Ik zal de site vnvnd en morgen ochtend in de gaten houden, zodat wanneer je een vraag hebt, je hem beantwoord hebt, voordat je naar de huisarts gaat.

7. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland

Nee ik ga vrijdag meid ;)
    Ik woon in Noord Holland welk ziekenhuis beveel je aan?
    Het gekke is de gyneacoloog had met die blighted ovum niets geroepen over mijn leeftijd of eventueel gewicht heb wat overgewicht dat vond ik zo gek.
    Maar ja ben nog altijd niet ongesteld.

8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heb de hele dag al het gevoel dat het donderdag is. Maar het is woensdag. Lekker handig!! Heb je wel een extra dag om je voor te bereiden op het gesprek😃
    In welk zkhs ben je geweest? En wie was de gyn? Ik weet niet of je op de hoogte bent vager hele fertiliteit gebeuren. Maar je hebt IVF klinieken; daar doen ze alle behandelingen. De gyn's die daar werken zijn alleen bezig met fertiliteit. Dat had toen mijn voorkeur. Zij zijn ook 7 dagen per week open. Heel practisch. Dan heb je transportklinieken. Die doen alle Behandelingen. Maar voor IVF/ICSI ga je halverwege debehandeling naar een IVF kliniek. Heel onhandig. Dan heb je nog de satelliet klinieken. Die doen alleen Ovulatie inductie en IUI. Bij die laatste twee zijn de artsen ook met andere gynaecologische ziektebeelden bezig. En ze zijn of op zondag of het hele wknd dicht. Stel dat je een gestimuleerde IUI doet en je IUI zou in het wknd morten plaatsvinden dan heb je dikke pech en moet je alsnog zelf aan de slag.
    In Noord-Holland zijn in het VU en AMC IVF klinieken. VU heeft altijd betere resultaten dan het AMC.

9. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Koffieboon: zoals Lola al aangaf, laat je niet overtuigen dan wat de arts zegt per se waar moet zijn. Scherp blijven! :)...

Lola: ok heftig verhaal...Dat je zo reageert op de hormonen..ik voel helemaal niks, gelukkig zou ik zeggen. Ik begrijp de haast, hier is het precies hetzelfde.

Vandaag hier wat misselijk en licht hoofdpijn (komt altijd voor dat ik ong word). Gisteren avond niet voor uit te branden...ik bleef de hele avond gapen en met veel moeite tafel opgeruimd na het avondeten ;).

10. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Koffieboon: ik hoop dat wat ik ga vragen niet vervelend is, maar ik had nooit gehoord van een blighted ovum; ik heb gisteren avond dus een beetje gegoogled..
    Was het in jouw geval zo dat je 2 vruchtzakjes had, maar ze leken leeg te zijn? :( Was je al ver?

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Koffieboon; vandaag is het echt vrijdag;). Heel veel succes bij de huisarts!! Niet eerder weggaan voor je een doorverwijzing hebt.

Baia; dat was redelijk heftig idd. We hebben daarom ook besloten dat we dit keer niet de MMM ingaan. Maar ja, mocht het weer zo lang duren dan verleg je je grenzen heb ik gemerkt.
    Hoe is het nu met je? Ook al voel jij aan je symptomen dat je ongi gaat worden, ik blindvoer je hopen.

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Blindvoer = blijf voor

13. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Thanks lieve loolaa!!

Een bevriend ha zegt ook verwijzing vragen naar een fertiliteits arts ik meld mij straks weer ga zo de fiets op met mijn zoontje die weer griep heeft.:x:$

Echt haat aan die takke griep

14. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    :D
    Alle symptomen van menstruatie maar die komt niet. Het komt door de utro denk ik daarom ben ik gisteren ook meegestopt. Vannacht bijna niet geslapen door de hoofdpijn :x,nu gaat het wat beter..
    Hoe gaat het met je?

15. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Zo geweest.
    mijn zoon ligt als een vaatdoek op de bank zo zielig ;)

Aanstaande donderdag naar de fertiliteitsarts als ik ongesteld ben moet ik afbellen.
    Het is dezelfde gyneacoloog als die de curretage heeft gedaan.
    Mijn man moet mee.
    We gaan het zien ben ook wel blij dat we dit nu gaan doen moest even door mijn grens heen :D

16. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Wanneer kan je testen meid?

17. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi! Vandaag is de 15de dag na de iui. Net getest: omo-wit. Ik had ook niks anders verwacht...maar toch hoop je altijdin een wonder. Ik zou moeten testen pas 18 dagen na iui maar ja, ik weet het al. Rot spul di utro, hij geeft een soort van valse hoop:(
    Koffieboon, goed dat je naar de ha geweest bent maar... nog niet ongesteld? Hoeveel dagen na NOD?
    Zielig voor je zoontje..ik leef met hem mee...ik lig ook hier half dood op de bank:(

18. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Dinsdag de 31ste was mijn nod dag.
    Ik heb nog iets hoop misschien heb ik later mijn ei gehad maar denk van niet.
    Misschien ook zelf bescherming wil niet meer te veel hopen dus verzet mijn hoofd.
    Ben ook bezig met mijn lijf wat gewicht kwijt raken bewuster met mijn voeding omgaan en keuzes die je maakt.
    Ik ben niet bekend met utro wat is dat meid?

19. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik ben nog geen 40, maar wel in die richting ;)
    Ik ben 38 en sinds december gestopt met de pil. Heel spannend allemaal of het nog gaat lukken. Merk dat ik er best mee bezig ben en zo lastig dat je er niet in je omgeving over kan praten. Vandaar dat ik op zoek was naar een forum en lees al een paar dagen met jullie verhalen mee.
    Ik ben een groentje zeg maar dus vele afkortingen ken ik nog niet :)

20. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Welkom Jackie! 😊

Deel Deze Pagina