De titel is misschien niet zo duidelijk, maar wist even niet hoe ik het nou moest omschrijven . Mijn man heeft normaal gesproken op dinsdagmiddag ouderschapsverlof. Nu heeft zijn baas hem verzocht voor volgende week wat anders te regelen omdat ze hem schijnbaar dan nodig hebben. Normaal zitten ze met z'n tweeën op kantoor op dinsdagmiddag, maar omdat de baas weg moet zou zijn collega alleen komen te zitten. Mijn man vroeg of hij dan wel een kwartiertje tussen door weg zou kunnen om onze zoon van school te halen en ergens anders naartoe te brengen. Dat mocht niet. En van dat laatste word ik dus een beetje opstandig . Zijn baas verwacht nu dat ik 4 uur verlof opneem om onze zoon op te halen, zodat mijn man tussendoor niet even een kwartiertje weg hoeft. Dat mijn man vaak genoeg een paar uur alleen zit daar wordt natuurlijk niks over gezegd. Wellicht dat ik in jullie ogen wat overdreven gefrustreerd reageer hierop, maar dit is al de zoveelste keer dat zijn baas vindt dat ik het maar moet oplossen, want ik ben immers de moeder. Nu vraag ik me af of ouderschapsverlof zo maar eenmalig ingetrokken mag worden. Niet dat ik nu moeilijk wil gaan lopen doen, maar ik zie de bui al hangen.
Dat lijkt mij toch niet... En als dat al gebeurd, in goed overleg. Wel heel vreemd dat hij dan ook weigert dat je man even een kwartiertje weggaat.
Dan zou ik zeggen, nee want dat is mijn ouderschapsverlofdag (dus dan maar helemaal niet), wat een onzin zeg van zijn baas!
Nou lekker dan. Weet je wat het is als je dit gaat toegeven? Dan heeft de baas bijv. de dinsdag in juli weer een probleem, want vakantie en ga zo maar door.... het hek is dan van de dam.
Dank jullie wel meiden, ligt het toch niet aan mij dat ik hier van over de zeik raak. Als het nou in goed overleg zou gaan, maar dat ie niet eens even weg mag om z'n zoontje op te halen, daar zakt m'n broek van af... Heb tegen m'n man gezegd dat hij maar tegen z'n baas moet zeggen dat hij dan die maandagmiddag ouderschapsverlof wil en dan dinsdagmiddag wel komt werken en anders niet. Vind eigenlijk dat we dan alweer te aardig zijn maar goed .
Ik geef je gelijk. Maar ik zou wel toegeven. En dat kwartiertje is ook gewoon raar als je man dan toch ja zegt in elk geval dit gewoon als verzoek er bij houden baas ik wil je best wel helpen maar we moeten dan wel halve wegen komen.
Tja, zo gaat het bij de baas van mn man ook altijd......giftig word ik ervan!!! En die kwiebus van mij hobbelt er maar achteraan...grrrrr.
Daar raak ik voornamelijk boos om... Het is maar een kwartiertje en het kost mij gewoon 4 verlofuren dan. Dat is m.i. niet in goed overleg. En dan ook nog de opmerking dat moeders daar voor zijn :x
Hij kan toch ook zijn pauze dan nemen? Is ie toch het kwartiertje weg! Maar vind het niet zo lief van de baas dat het niet zou kunnen hoor.
En mag hij tijdens zijn middagpauze ook niet weg dan? Dat is toch eigen tijd? Dan zou hij jullie kleine in zijn pauze (eigen tijd) op kunnen halen? Een baas mag dat echt niet weigeren lijkt mij.
De baas van jou man mag wel die ene dag weigeren. Je krijgt namelijk alleen vrij als het binnen de organisatie past. Ik zou de arbeidsvoorwaarden en CAO er maar eens op nakijken. Wel raar van dat kwartiertje. Je moet ook eigenlijk niet vragen of dat kan, gewoon zeggen dat je dat gaat doen. Desnoods kan je man zijn pauze ervoor gebruiken.
Pauzes kennen ze daar geloof ik niet. Laatst al mot daarover gehad. Ik belde hem en vroeg of hij al pauze had. Dat had hij en toen vroeg ik of hij dan even thuis kon komen om mij te helpen (had twee kinderen die werkelijk alles ondergekotst hadden). Hij is wel eventjes thuis geweest maar kreeg daarna de wind van voren van zijn baas . Volgens mij mag hij dus niet weg tijdens z'n pauze. Heb het er eigenlijk verder niet over gehad waarom . Volgens mij had het te maken met dat hij ook in de lunchpauze de telefoon moet beantwoorden.
Tja, cao en arbeidsvoorwaarden kennen ze daar niet zo goed. De arbeidsvoorwaarden die ze hebben beslaan 1 A4-tje. Het is gewoon een klote bedrijf wat dat betreft. Hij was de eerste die überhaupt ouderschapsverlof kreeg, want zelfs dat begrip kenden ze niet en ze wisten al helemaal niet hoe of wat dat wettelijk geregeld is. Zorgverlof hadden ze ook nog nooit van gehoord. En het is toch echt een bedrijf met meerdere vestigingen en een paar honderd werknemers. Maar volgens mij mag het alleen geweigerd worden als het bedrijfsbelang aantoonbaar in gevaar komt en daar is geen sprake van, aangezien manlief wel een aantal uren per week alleen zit. Pauze gebruiken mag dus ook niet.... Maar ja, weet je, we willen zijn baas best uit de brand helpen, maar dan moet hij niet zo onredelijk gaan doen dat hij niet even een kwartiertje weg mag. Nogmaals, dan wordt ik opstandig en weiger ik medewerking
Ik geef je gelijk hoor, daar zou ik accuut van op mijn achterste benen van gaan staan, sorry, maar JIJ ben NIET in dienst bij dit bedrijf en hebt dus zelf ook te maken met jouw eigen baas, kom nou :x