Heeft vaak klussen negatieve invloed op bevruchting?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Poohbear, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear

    Poohbear Lid

    4 sep 2007
    65
    0
    0
    Even een vraagje: hoeveel kwaad kan het om elke dag te klussen? Mijn vriend en ik klussen elke dag, maar ik vraag me af hoe slecht dat kan zijn voor een eventuele bevruchting, ivm de kwaliteit van de zaadcellen. Weten jullie het?
     
  2. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    het is niet bevoordelijk...de aanmaak kan de vraag niet aan zegmaar...had er vandaag nog wat over gelezen....


    op zwangerstraks.nl


    Te weinig klaarkomen tast óók de spermakwaliteit aan. Bij meer dan tien dagen onthouding bevat het sperma te veel oude en dode zaadcellen. Na twee tot drie dagen onthouding is de zaadkwaliteit optimaal.


    Mijd zaadverzwakkers, zoals:

    Te veel (meer dan een keer per dag) of te weinig (minder dan eens in de tien dagen) vrijen.

    (weet ik wel, je moet niet alles geloven wat op het internet staat...maar toch) :rolleyes:
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik weet niet of het kwaad kan bij mijn heeft het tenminste niet negatief gewerkt. ik heb er een jaar over gedaan zwanger te worden met een mk ertussen bij 11 wk. ook wij klussen haast elke dag en de maand van de bevruchting (feestdagen) zelfs nog wel een keer extra :)
     
  4. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heb er wel eens van gehoord dat het niet bevorderlijk is.

    wat ik ook gehoord heb , is dat een zaadcel 5 dagen kan blijven leven in je lichaam?
     
  5. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Volgens mijn gyn is het het beste om het om de 2 a 3 dagen te doen
     
  6. Joycie02

    Joycie02 Bekend lid

    12 apr 2007
    635
    0
    16
    Mijn gyn zegt dat om de dag het beste is. Maar stel: je hebt eisprong op woensdag en je hebt geklust op zondag en dinsdag........dan zou ik op woensdag toch nog een poging wagen.... Nog een dag wachten weet je immers bijna zeker dat klussen geen zin meer heeft (althans niet voor een beeb ;) )
     
  7. joelle1971

    11 sep 2007
    17
    0
    0
    Verpleegster
    Amsterdam
    Het is niet goed. Als man word je er minder vruchtbaar van. De zaadjes doen er twee dagen over om te rijpen en het is een beetje zinloos om dus al je energie in het elke dag vrijen te stoppen.

    Ik weet niet of je ooit een zaadlozing hebt gezien, maar als mijn man twee dagen na elkaar klaarkomt, komt er de tweede dag toch wel minder uit. Laat staan dat je twee keer per dag een hoogtepunt hebt. Vroeger deden we dat wel eens, toen we nog jong waren :) Nou, die tweede keer komt er dus zo goed als niks meer uit.

    De logica zelve.
     
  8. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Om de 2 of 3 dagen is het beste.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je als man supergoed zaad hebt, kan het weinig kwaad om elke dag te klussen. Maar als je niet in de medische molen zit, weet je dat dus niet. En elke dag klussen is echt niet nodig om zwanger te raken, zaadcellen blijven over het algemeen 2 tot 3 dagen leven.

    Het zaad van mijn vriend was niet supergoed, maar wel goed genoeg. We hebben het altijd zo ongeveer om de dag gedaan en ik ben ook zwanger geworden van op zaterdagochtend klussen, op zondag had ik een eisprong. Maandagavond nog een keer geklust, maar ik denk dat mij ei toen al bevrucht was.

    groetjes,
    Snoopy
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vaker dan 1x per dag is niet goed.

    Elke dag mag wel, maar om de dag is ook goed.

    Volgens mij bepaalt de vraag ook het aanbod. Als je altijd dagelijks klust, is de zaadproductie daarop afgestemd. Als je elke dag seks fijn vindt, zit je jezelf alleen maar in de weg als het opeens niet meer 'mag'. Maar je hoeft dus niet elke dag seks te hebben als je dat niet wil, want het zaad blijft 48 tot 72 uur in leven.

    Uit onderzoek blijkt dat koppels die de hele maand vaak seks hebben, sneller een zwangerschap tot stand brengen. Koppels die maar eens per week seks hadden, deden er langer over.

    Dus doe waar je je goed bij voelt, maar doe het geen 2x op een dag en laat er liever niet meer dan 10 dagen tussen zitten.
     
  11. Poohbear

    Poohbear Lid

    4 sep 2007
    65
    0
    0
    Dankje wel!!
     
  12. Vienna24

    Vienna24 Nieuw lid

    12 sep 2007
    1
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Rotterdam
    Het beste is om de 3 dagen, omdat dan de aanmaak in goede gang blijft en de zaadcellen ook dat aantal dagen in leven blijft...

    Zo zorg je er dus voor dat er altijd een fris legertje klaarstaat... ;)

    Liefs Viën... Succes!
     
  13. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    na maanden om de dag geklusd hebben, hebben we het de laatste ronde elke dag gedaan...en niet geheel zonder resultaat...dus tja...
     
  14. Poohbear

    Poohbear Lid

    4 sep 2007
    65
    0
    0
    Oh, wat goed!!!!!!!!!! En? heb je een fijne zwangerschap? Gelijk 2de ronde raak dus!!! Gefeliciteerd!!! Hou je ook een website bij?
     
  15. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    nee niet de 2e ronde raak...Ronde 7 was raak... :)

    mijn onderschrift staat de site vermeld
     

Deel Deze Pagina