Mankeer ik iets?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pluis81, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hey meiden,

ik zal even uitleggen waarom ik vermoed dat er iets aan de hand is.

Jaren geleden ben ik bij de gyneacoloog geweest omdat ik zo verschrikkelijk veel buikkrampen had tijdens mijn ongesteldheid,dat ik niet meer kon functioneren. Ik kroop letterlijk jankend over de grond!
    Hij heeft een inwendige echo gemaakt en kon geen afwijkingen vinden. Hij adviseerde mij,omdat ik er echt heel veel last van had, om de pil voortaan door te slikken en garandeerde mij dat dit geen enkele invloed zou hebben op mijn vruchtbaarheid. Ik heb de pil ongeveer 4 jaar doorgeslikt en toen ben ik,vanwege onze kinderwens, helemaal gestopt.

In Maart van dit jaar ben ik dus gestopt en ik heb sindsdien nooit meer een menstruatie gehad als voorheen.
    Ik was nooit erg heftig en lang ongesteld maar nu verlies ik erg weinig bloed en heb amper last van buikkrampen e.d. Het mag bijna geen menstruatie heten..
    Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien valt het, tot nu toe, met de cyclussen wel mee. Ze zijn niet opvallend onregelmatig en ook niet bijzonder kort of lang.

Toch maak ik me een beetje zorgen. Ik heb een aantal rondes ovulatietesten gebruikt en heb daarmee geen enkele positieve ovulatietest gehad,zelfs geen streepje dat steeds wat donkerder werd..niks! Ook lijken de cyclussen steeds wat langer te worden.
    Vandaag (het is net na middernacht) zit ik alweer op dag 45. Ik heb twee keer getest waarvan de laatste keer op dag 41 en deze waren beide negatief,niet zwanger dus maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik begin me toch echt af te vragen of ik uberhaupt wel een eisprong heb?!?! Mijn menstruatie is licht en (zo goed als) klachtenvrij, ik zie geen opbouw van LH bij de ovulatietestjes en sex rond de vruchtbare periode heeft geen positief resultaat gegeven.
    Begrijp me niet verkeerd;ik vind 9 maanden nog niet zo heel erg lang om bezig te zijn maar ik vraag me af of het ooit gaat lukken als ik hiermee rond blijf lopen.
    Zou het doorslikken toch invloed hebben op je vruchtbaarheid of is het iets anders?

Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik zat te denken toen ik het eerste stukje las over je pijn etc aan endometeriose (als ik het goed schrijf) maar goed nu heb je dus geen pijn, ik zou de huisarts bellen en vragen voor een verwijzing.... Denk dat je toch zonder een echo niks er over kan zeggen.. Succes, hoop dat het snel raak is!

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hhhm bij je eerste stukje dacht ik endometriose. Maar lees ik de rest dan komt t mij heel erg bekend voor als pcos. Ik had ook geen klachten als ik ongi werd en t was dan ook bar weinig. Cyclussen werden bij mij ook steeds ietsje langer.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pil doorslikken is zeker niet de oorzaak. Ik heb ook iets van 4 jaar de pil doorgeslikt en artsen verzekerden mij ook dat het niet erg is. Bij een mirena spiraal gebeurd eigelijk het zelfde, je hebt dan continu hormonen en wordt niet meer ongesteld. De ongesteldheid die je met de pil hebt is een nepongesteldheid en uitgevonden voor de kerk omdat die er anders niet mee akkoord zou gaan...

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat je gewoon een verwijzing moet vragen en je zorgen moet voorleggen.

Ik heb meerdere mk gehad en de gyn wilde geen kijkoperatie doen. Omdat ik een kind heb en ongi word zou er niks mis kunnen zijn.

Uiteindelijk ben ik naar een ander zh gegaan, daarheb ik enorm lopen zeuren en de kijkoperatie gekregen..
    Toen bleek er wel een verkleving te zitten en konden ze de uitgang van mijn eileider rechts niet vinden...

Dus je gevoel zegt wel wat!

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @debby.. hoe kom jij er nou bij dat het bloedverlies is uitgevonden voor de kerk?
    (kon het niet laten dit hier toch te vragen:D)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou ook gewoon weer een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog.

Wat je ook nog zou kunnen proberen/doen, is je temperatuur bijhouden. Elke ochtend op dezelfde tijd je temperatuur opnemen. Deze kun je eventueel bijhouden in Fertility Friend. Zo kun je extra checken of je daadwerkelijk een eisprong hebt of niet.

8. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje die vanwege hevige menstruatiepijn de pil jaren heeft doorgeslikt en zie mijn banner...
    Heeft bij mij wel 10 maanden geduurd en was net als jou bang dat er van alles mis zou zijn.

Ik heb drie maanden mijn temp bijgehouden, toen ontdekte ik dat ik gelukkig een eisprong had. Dit raad ik jou ook aan. als je geen eisprong hebt, dan is dat een reden om naar je ha te gaan en ik lees op dit forum veel meiden die met behulp van medicatie dan wel een eisprong krijgen.
    En niet iedereen krijgt posi ovutesten, je kunt ook net je piek gemist hebben.

Ik kan wel zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, dat het tijd nodig heeft, maar weet heel goed dat dit je zorgen niet wegneemt. Probeer met hulpmiddelen (tempen, ovutestjes) meer inzicht in je cyclus te krijgen. Dat kan rust geven, maar ook duidelijkheid als je inderdaad geen eisprong hebt.

Wens je veel succes toe!

9. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    huh dat van de doorbraakbloeding voor de kerk wist ik ook niet?!
    dacht dat het lichamelijk gewoon nodig is om af en toe het baarmoedslijmvlies af te stoten. Daarom krijg je soms na maanden doorslikken ook een doorbraakbloeding. Heb zelfs weleens een soort vlies verloren na maanden doorslikken, ik dacht dat mijn hele baarmoeder eruit kwam hahaha!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou me door laten verwijzen.
    Meerdere maanden achtereen geen positieve ovulatietest (en dus waarschijnlijk geen ovulatie) is niet normaal.
    De magere menstruaties passen daar ook bij. Ik heb geen verstand van endometriose, maar ik zou zeker laten uitzoeken of je van jezelf een eisprong kunt krijgen. Dat is toch wel minimale vereiste om zwanger te kunnen raken.
    Overigens kun je dit zelf ook proberen aan te tonen door een paar maanden te temperaturen.
    Sterkte!

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lang de pil doorslikken is niet gezond. Het is idd goed voor je lichaam om geregeld baarmoederslijm 'te lozen'. Dit wordt ook aangeraden door de huisarts (en die gaat niet naar de kerk, haha)

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor alle reacties meiden!
    Ik dacht zelf ook niet aan endometriose maar eerder aan pcos.
    Ik heb alleen geen 1 van de kenmerken zoals overbeharing en donkere plekken op het lichaam.
    Toen ik gisterenavond in bed stapte ben ik erg beroerd geworden. Ik was kotsmisselijk,had het ijskoud maar zweette tegelijkertijd ook als een rund en m'n buik rommelde keihard.
    Zou het iets met dit alles te maken hebben? Ik snap er niks meer van.

13. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland

Voor de kerk?
    Nou ja zeg!

Doet mij beetje denken aan pcos inderdaad.
    Maar dat weet je alleen maar als je je laat onderzoeken.
    Succes!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Pluis meid, ga naar de HA en vraag een verwijzing naar de gyn....Hou wel je poot stijf want die dokters hier zijn nogal van het afwimpellen. ;)
    Je weet hoelang het bij mij heeft geduurt voor hij me eindelijk doorstuurde naar de gyn.

Knuf en tot oud en nieuw!! :)

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    misschien is dat een gezegde? naja ik heb hem nog nooit gehoord en natuurlijk is dat gewoon je lichaam die dat doet en echt nie speciaal voor de kerk, of je moet daar echt in geloven :D

16. lautjep

lautjep Niet meer actief

pluis ik heb ook rondes lang ovu testen gedaan zonder streepjes en ik ben naar de gyn gegaan en ik had geen eisprong maar ook geen pco.
    Gewoon een verwijzing vragen en niet omdat je al zolang bezig bent maar voor die oplopende rondes zou ik doen.
    sterkte

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt weer voor de reacties meiden!
    Ik ben heel erg blij dat jullie me advies willen geven.
    Ik ga na de feestdagen maar eens naar de huisarts en vraag dan om een verwijzing naar de gyneacoloog. Hopelijk weet ik dan snel meer.
    Ik maak me toch een beetje zorgen hoor,kan er niets aan doen..;)

@Vlinder3: Ja,ik weet het meis..ik had ook al bedacht om bij die vrouwelijke arts te gaan omdat Dr. W. jou zo lang heeft laten lopen.

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiss kijk maar eens hier..
    www.geertgen.nl

mischien kunnen hun je wel degelijk helpen en zonder wachttijden meiss..
    ze doen ook zeker niet moeilijk..

en ook ik heb pco maar totaal nooit geen verschijnselen gehad meis..
    elke maand gewoon om de 36 dagen ongi stipt op dag 36 en dat valt nog net binnen de norm.. wel altijd heel erg ongesteld met grote stolsels enzo..
    geen overbeharing maar wel overgewicht..

succes...

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hey meiden,even een update.

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Ik had m'n cyclussen en wat aantekeningen op een briefje geschreven en ze denkt dat ik wel een eisprong heb aangezien ze vrij regelmatig zijn.
    Ik moet morgen bloed laten prikken op hcg omdat ze eerst zeker wil weten of ik niet zwanger ben. Ik weet zelf van niet maar ze heeft het vaker meegemaakt (1 vrouw wist het pas na 5 maanden) en dat laat ze niet meer gebeuren.
    Verder moet ik morgenochtend urine inleveren om te testen op een eventuele soa.
    Als uit die 2 testen niets komt,gaat ze overleggen met de gyneacoloog en zullen er inwendige onderzoeken gedaan worden!
    Ik ben blij dat het allemaal zo snel gaat want ik was bang dat ze me naar huis zou sturen om eerst een paar maanden te gaan tempen maar dat hoeft dus niet!

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik kwam inderdaad even kijken of je al meer wist!

Deel Deze Pagina