Wie nog meer cyclus van > 40 dagen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maar29, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag zijn de :evil: :evil: :evil: gekomen, na een periode van 42 dagen en ik ben er ontzettend chaggi van. Had zo gehoopt dat het raak zou zijn!

Het duurt allemaal zoooo lang en als ik dan de banners van andere meiden lees, die in mijn cyclus al weer bijna 2 rondes hebben gehad, word ik zo jaloers!

Ook word ik een beetje angstig. Is het wel normaal dat je cyclus zo lang is?

Wie herkent dit en hebben jullie er iets aan gedaan?

2. sandy84

sandy84 Lid

21 feb 2008
    58
    0
    6
    hoi
    ik had dat ook en toen ben ik doorverwezen naar de GYN en ze dachten dat ik vochtblaasjes op mijn eierstokken had waardoor je dus ook heel onregelmatig ongesteld word maar ja nu heb ik 2 weken gelden een kijkoperatie gehad en toen bleek er weer niks aan de hand te zijn...
    heel vreemd allemaal...
    ik zou als ik jou was gewoon nog even afwachten als het over een paar maanden nog zo is zou ik is bij de huisarts langsgaan.. want als je dat te vroeg doet moet je toch weer lang wachten (was bij mij ook) ik ging naar de GYN zei hij kom over een half jaar maar terug :(
    heel veel succes
    gr.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik had ook lange cyclussen. De eerste keer 50 dagen en de tweede keer pas eisprong op dag 54. Tja, ik was ook redelijk wanhopig, maar verlies de moed niet!

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier ook erg lange cyclussen (zie onderschrift). En inderdaad vooral als je net ongi bent geworden wordt je echt niet vrolijk van zo'n banner! 30 dagen tot eisprong :( Met een normale cyclus ben je dan alweer ongesteld :(
    Ben deze maand begonnen met tempen om te kijken of ik wel een eisprong heb.. Voel namelijk wel van alles maar dit klopt nooit met eisprong ofzo..
    als ik het berichtje van chebu lees krijg ik toch weer hoop! Het is dus best mogelijk! Je moet er alleen een stuk langer op wachten!

5. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Bij mij liep het vanaf het stoppen met de pil alleen maar op. Eerst 34 toen 38 en daarna bleef het maar duren. Ik ben toen op de 28e dag gaan temperaturen, gestopt met constant te 'klussen'. Pas op de 56e-58e! dag kreeg ik wat symptomen en de 64e dag ging mijn temperatuur omhoog (paar dagen ervoor begonnen met teunisbloemolie, wellicht toevallig hoor!). We zijn wel meteen weer gaan klussen, met als direct resultaat; momenteel 21 weken zwanger ;)
    Ik kan echt aanraden de temp. bij te houden, zo kun je namelijk achterhalen of je uberhaupt wel een eisprong hebt...anders kan je natuurlijk blijven proberen en wachten zonder resultaat. :(
    Succes iedereen, ik weet hoe frustrerend het wachten is en te zien dat de meeste mensen na een veel kortere periode weer 'kans' maken.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    kijk van dit soort berichtjes wordt ik vrolijk :)
    hopen dat het voor ons ook snel zo ver is. Dan maakt het me ook niet meer uit hoelang mijn cyclussen waren!

7. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Meiden, bedankt voor deze opbeurende berichten!

Ik heb weer wat frisse moed en denk idd dat ik ook maar eens ga tempen. Heb je in ieder geval het gevoel dat je er iets actiever mee bezig bent dan alleen luk raak klussen.

Bedankt en jullie in elk geval gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Dat geeft de burger moed!

Hopelijk kunnen Juffie en ik er ook zwanger bij lopen van de zomer...

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meis,

Hier ook lange en onregelmatige cyclussen, ik weet wel dat ik een eigen eisprong heb. Ik ben na een jaar doorverwezen en heb PCO. Dit is niet in alle gevallen zo hoor en zo wel kun je gewoon zwanger worden als je je ei kan vinden.

Wij hebben de pech dat mannetje ook nog eens slechte zwemmers heeft helaas. Maar we houden moed.

Jij succes met zwanger worden en je lange cyclussen. Ik weet hoe frusterend het is.

9. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hi,
    Ik heb deze keer ook een mega lange cyclus. Gelukkig tempte ik mijn vorige cyclussen al dus ik wist wel dat ik een eisprong had.
    Ik heb het nu gecombineerd met controle cervixslijm en tempen en waarrempel op mijn 58e dag heb ik mijn ei gevonden.
    Daarvoor had ik al ovulatietesten gebruikt, maar dat kost je een vermogen als je zo een lange cyclus hebt.

Ik vind zelfcontrole van je cervixslijm toch het beste en het goedkoopste.
    nu hoop ik maar dat mijn volgende cyclussen korter zijn.

Ik hoop voor je dat het tempen je meer zicht geeft in je eigen lichaam.
    Want als je naar de dokter gaat, zal hij/zij je ook vertellen dat je eerst moet tempen. Ben je hem/haar nu een stapje voor :)

Hoop voor je dat je snel een positieve test in je handen mag houden.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    maar29: tempen geeft mij inderdaad ook het idee dat ik er iets aan doe en hopelijk wat meer zekerheid. Kon alleen maar raden wanneer mijn eisprong geweest was en mijn ongesteldheid was altijd onverwacht... Hoop dat dit nu wat anders wordt. Al hoop ik natuurlijk helemaal niet meer ongesteld te worden ;)

11. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben en bedankt voor de goede adviezen.

Ga er gelijk mee aan de slag!

Ik wens jullie ook heel veel suc6 en dat jullie ook gauw zwanger mogen worden.

Na zoveel moeite hebben jullie het zeker verdient!

Liefs, Maar

12. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hey, een forum met lotgenoten :D Ik heb zelf ook hele lange cyclussen (zie onderschrift), en dit is altijd al zo geweest. Wel balen. Helemaal nu ik net weer ongesteld ben geworden, en nu dus weer minstens 30 dagen moet wachten voordat ik m'n eisprong heb. Ik weet nu inmiddels wel dat ik een eisprong heb door te temperaturen en ovulatietesten te gebruiken. Daar ben ik dan wel weer blij mee, ik was eerst een beetje bang dat ik helemaal geen eisprong zou hebben. Als ik trouwens eind mei nog niet zwanger ben wordt ik doorgewezen naar de gyn. Hopelijk kan die dan wat aan mijn cyclussen doen. Ik ben ook wel benieuwd waar het door komt.

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hoi!
    Hier ook eentje met een (eerste) cyclus van 43 dagen!
    Bij mij is er vooral de angst dat ik misschien geen eisprong heb gehad! Ik hoorde nl dat wanneer je cyclus te lang duurt, je baarmoeder gewoon het baarmoederslijm gaat afstoten waardoor je een bloeding krijgt zonder eisprong..
    Ik zit nu op dag 3 en bloed nog steeds heel hevig, véél erger dan met de pil!
    En het is heel frustrerend te weten dat je nog 30 dagen ofzo moet wachten tot een (mogelijke) eisprong :(
    Maar idd, alles kan en ook vrouwen met een onregelmatige cyclus worden zwanger!
    Ik ga nu wel mijn cervixslijm en baarmoedermond-hoogte/stand in het oog houden!
    Temperaturen doe ik nog niet, pas na enkele rondes wss ;)
    Heel veel succes met het lange wachten meiden!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik bloed ook heftiger dan met de pil hoor! is wel alles weer schoon ;) Blijf het positieve er maar van inzien! :)

15. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ja, dat is ook weer waar natuurlijk ;)
    Nu maar hopen dat het snel voorbij is want deze doen véél meer pijn ook :(

16. ijskonijntje

ijskonijntje Actief lid

2 mrt 2007
    242
    1
    0
    Veendam
    Ik had eerst ook een hele lange cyclus. Maar na een aantal maanden wordt het al wat minder. Zit nu op een cyclus van 33 dagen ben er zelf achter gekomen via de ovulatie.

17. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik had een paar vrij lange cycli maar ben een paar maanden heel regelmatig geweest. Deze maand opeens weer een lange cyclus. Raar hoor, zo'n vrouwenlichaam.

18. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Dat je eigen lichaam je zo voor de gek kan houden he, en zo'n pijn kan doen!
    Ik heb waarschijnlijk vorig weekend een eisprong gehad omdat ik 2 dagen niet normaal kon lopen van de pijn in m'n rechter zij. En nu dus ontzettend ongi.

Ik had vanmiddag m'n vriend ff gauw gebeld na het lezen van de berichten en dat ik toch maar moet gaan tempen voor een beetje zicht. Had ie gewoon een termometer voor me mee genomen!
    Hoe schattig is dat...

Ik ga er morgen maar gewoon mee beginnen en alles opschrijven van dag tot dag. Of heeft dat nog geen zin,denken jullie.

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    je kan inderdaad morgenochtend meteen beginnen. eigenlijk heel simpel! ik vul het in op Fertility friend. heb ook een kaartje gedownload en uitgeprint. dat is gewoon in het nederlands. daar vul ik het 's ochtends meteen op in en dan als ik tijd heb op FF.
    Dacht dat het een heel gedoe was dat tempen maar ben nu een tijdje bezig en het valt best mee.
    Succes in iedergeval!

20. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik heb ok zo'n vreemde cyclus...sowieso vreemd...want dat ik zwanger wilde worden van mijn eerste kindje, had ik wel gewoon een cyclus van 28 dagen...ik was daarvoor jaren aan de pil...nu heb ik een half jaartje de pil geslikt...en sinds januari gestopt......eerste maand had ik een cyclus van 42 dagen, en ik denk dat deze weer zo lang gaat worden...zou as maandag mijn NOD moeten hebben.....we hebben geklust vlak voor de eisprong, geloof wel dat ik hem gevoeld heb....(buikpijn)
    maar ik vind het wel raar dat ik nu ook ineens van die lange cyclussen heb......

Deel Deze Pagina