Wie nog meer de laatste loodjes?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mootjen, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Hier nog die bezig is met dr laatste loodjes...
    Ik heb er voor t eerst deze week ZO geen zin meer in...:(
    Slaap slecht, alles doet pijn.. word gek van de misselijkheid (opeens..) en brandend maagzuur en ik maar denken dat ik daar vanaf was...
    nou niet dus..:(

@Consider: wat een L*L joh die gynaecoloog! :( Nou maar hopen dat je m niet krijgt bij je bevalling..

Bij ons in t ziekenhuis loopt er ook zo'n botte gyn. rond...ik hoop zo dat hij niet bij mijn bevalling is..zal je net zien..

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @Mootjen nee doen ze niet standaard maar ik wat klachten zoals pijn in mn lies en druk vanonder.
    En toen zij de arts wil je dat ik even kijk :)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Als ik die gynacoloog krijg tijdens de bevalling, dan denk ik dat de weeën meteen stoppen haha. Hopelijk kan ik gewoon lekker thuis bevallen. Moet dinsdag weer naar de vk en vraag dan wel hoe groot en zwaar ze de baby schat. 2 weken geleden had ik nog een echo en toen was ze 2800 gram. En ze had een klein hoofdje...dacht meteen yesssss, misschien scheelt dat weer wat uitscheuren haha.

@jacoba, wat vervelend dat de weeën niks deeden, hoop je eindelijk dat het begint, is het een valse start :( Heb je er nu ook nog last van? of is het alweer gestopt?

@mootjen, mijn baby is al helemaal ingedaald en ligt vast in het bekken...kan geen kant meer op. Weet niet of het je eerste is? maar bij de eerste is de baby meestal bij 36 weken ingedaald, bij een 2de soms al wat eerder. Als je nu weeën krijgt moet je meteen plat gaan liggen omdat de baby nog niet is ingedaald, maar neem aan dat de vk dat ook wel heeft verteld.

@stresskip, ik heb er ook geen zin meer in hoor! kan er zo naar verlangen dat ik weer gewoon kan lopen en de dagelijkse dingetjes kan doen. Slecht slapen doe ik hier ook al meer dan een week, ben gelukkig niet misselijk.

4. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Wie heeft hier ook zo'n last van voorweeen? Ik heb het sinds gisternacht en ben constant wakker geworden erdoor. En vandaag de hele dag door. Zodra ik maar een harde buik heb, dan voel ik die pijn. Hoe kan je dit nou weken volhouden?

En wat doen jullie om die pijn te verminderen?

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ Stresskip007: Gaviscon vloeibaar (te koop bij drogist) helpt waanzinnig goed bij maagzuur! misschien word zelfs je misselijkheid er minder van ;)

Tjah ik heb ze ruim 2,5 week... in bad gaan helpt wel wat, warme kruik... probeer voldoende te slapen en vooral blijven bewegen en afleiding zoeken!

6. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Thx! :D
    De rennies hebben hun werk lang gedaan ;) maar die werken nu dus ook niet meer..ik ga t proberen!

7. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    @ Noatje: ja slapen is het probleem juist. Als ik op bed lig, maakt niet uit op mijn rug of op 1 van mijn zijde, dan krijg ik na een paar minuten last van een harde buik en dan voel ik die pijn.

Bij het zitten heb ik gemerkt dat ik minder last heb van de pijn.

Waar voel jij eigenlijk de pijn? Bij mij in de onderbuik en het trekt door naar mijn onderrug. Echt een heel vervelend gevoel. Dit zou ik echt niet een paar dagen kunnen trekken, laat staan weken. Ik weet zeker dat ik straks niet kan slapen door de pijn.

De hele zwangerschap verliep zo perfect, geen klachten, geen pijn en nu dit. Echt een domper hoor dat de laatste loodjes toch het zwaarst wegen. Ik hoop maar dat die voorweeen snel in echte weeen gaan veranderen, want ik trek dit echt niet. (sorry als ik als een zeur overkom).

8. cindy en marcel

16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Ik heb ook al ruim 2 weken allemaal voorweeen maar sinds gisterenavond had ik het idee dat het over ging in het echte werk heel de nacht tot half 4 flinke weeen gehad zo flink dat ik niet meer wist hoe ik moest liggen laat staan slapen en ze kwamen op een gegeven moment best constant om de 8 min en vanaf half 4 ineens pats boem weg weeen, ja nog wel af en toe eentje maar niet noemenswaardig.
    Ik baalde :) en nu nog steeds alles rustig met af en toe een wee.

9. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Hier nog iemand die bezig is met de laatste loodjes en ook ik ben het al zat aan het worden, maar dat komt omdat ik al 6 weken thuis zit en er zeker nog 4 moet(ben nu 36 weken) Ik loop al vanaf week 20 iedere week in het ziekenhuis omdat ons kleintje 2 navelstrengvaten heeft ipv 3 en daardoor een groei achterstand heeft. Ik moest eerder stoppen met werken om rust te houden en zo hopen ze dat de kleine toch nog een beetje blijft groeien. Ze verwachten geen groot kindje maar hij/zij blijft gelukkig nog steeds groeien dus de rust doet wel zijn werk alleen mag ik zo weinig en daarom ben ik het nu wel een beetje zat. Dit is ons tweede kindje.

10. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik hoop dat het voor mij vandaag afgelopen is met de laatste loodjes.
    Gisteravond begon ik slijm met bloed te verliezen en vanmiddag ben ik de slijmprop verloren.
    Nu is het wachten op de weeen .

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @stresskip: Rennies helpen bij mij dus ook niet ;)

Wisselend dan in heel me buik, ook regelmatig doorstromend naar rug en benen, soms in me onderbuik.... tjah je zeut niet hoor ;) 't is gewoon heel vervelend... ;)

12. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    @jacoba, ben je mama geworden?

die rennies helpen bij mij ook niet meer zo heel erg goed, heb een poosje antagel van de apotheek gehaald. die werkt wel goed, ga die morgen maar weer eens halen. Is volgens mij net zoies als die graviscon.

Mijn kleintje is echt al een paar dagen ONWIJS druk, heb begint rond 16 uur tot savonds 21 uur. echt niet normaal meer! dan voel ik weer een voet, dan het kontje. Tis echt een wiebel kontje. Terwijl je nu juist zou denken dat ie wat rustiger zou worden nu er minder ruimte is maar de mijne doet echt het tegenovergestelde. Best wel grappig maar na een poosje heb ik er wel genoeg van. Zijn die van jullie ook zo druk nog? Misschien komt het omdat ie nog niet is ingedaald? morgen op controle, ben benieuwd....

ik heb ook soms die menstruatieachtige pijn, blijft ook zitten dus trekt niet weg zoals een wee. Zal allemaal wel met de voorbereidingen te maken hebben ;)

@trotsemama, poeh ja als helemaal niets mag snap ik wel dat je het echt zat bent! toch wel spannend, goed dat ie mooi blijft groeien!

13. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    De mijne is ook nog heel druk, ook vooral 's avonds. We liggen 's avonds als we naar bed gaan eerst nog een tijdje naar m'n buik te straen. Ik dacht ook dat het minder zou worden omdat er minder ruimte is, maar is niet zo blijkbaar.

14. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Gisteravond ben ik bevallen van een dochter
    Haar roepnaam is Debora en ze weegt 4240 gr een flinke dame .

Verhaal volgt nog ;)

15. ciel84

ciel84 Lid

1 apr 2008
    34
    0
    0
    GEFELICITEERD!

16. Sheri

Sheri Actief lid

31 jan 2008
    194
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier ook de laatstje loodje! op 6 december a.s. is de uitgerekende datum van mij mag mijn kindje komen maar die wilt liever ff binnen blijven ivm de winterseizoen....Wij wachten allemaal op deze kindje en is al ingedaald....

Willy D: Succes!
    Consider: Succes!Wie weet worden onze kindjes geboren op 6 december a.s. ;)

17. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    hier ook een mamma die zit te wachten ...
    ik ben er ook echt helemaal klaar mee..
    ik slaap al een aantal weken niet meer .
    als ik zo lees wat jullie allemaal voelen kwa voor weeen en slijmproppen.
    ik heb nog helemaal niks van dat...
    ik ben nu de laatse 4 weken onde controlle bij het ziekenhuis, ons kindje is erg groot en heeft erg veel vruchtwater..
    gelukkig neemt het vruchtwater langzaam af.
    ik hoop echt dat het niet lang meer duurt....

vraagje...
    de weeen kunnen toch nu ook gewoon opeens beginnen ?
    of komen er eerst nachten lang voor weeen?

liefs

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Weeen kunnen zomaar ineens uit hete niks beginnen! Daar wacht ik ook op ;)

19. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    na die 40 weken zijn die dagen ook zo lang..
    en alleen maar om dat we zitten te wachten,
    hihihiih

20. music4life

music4life Niet meer actief

hier nog 1 ,,ik heb de laatste week als ik in bed lig zon pijnlijke steken/kramp in mn schaamstreek ,liezen,,vanmorgen toen ik wakker werd leek het net of ik naar de sportschool geweest was,zon kramp,in mn bovenbenen

Deel Deze Pagina