Hallo Op 25 okt laatste ongie begonnen, op 9 nov een positieve ovutest gehad en ook geklust, een week daarna 2 dagen klein beetje bruinverlies. Nu had ik dus afgelopen dinsdag of woensdag ongie moeten worden, maar die blijft uit. Nu heb ik al een week last van ongiebuikpijn dit is niet continu maar met vlagen. ook heb ik meerdere zwtesten gedaan deze zijn negatief op 1tje na was heeel licht iets te zien(die testen staan ook bij de asz club, in ovulatie en zw testen), maar de dag erna was er niets meer te zien. Ook heb ik vanaf maandag super positieve ovultietesten, en de t-streep word steeds donkerder (normaal ben ik regelmatig ongie en heb ongeveer na 14 dg een pos-ovulatie test, daarna verdwijnt de t-streep weer en word ik ongie) Dus ik snap er niets meer van. Kan een zw-test negatief zijn terwijl je toch zwanger bent? (lijkt me niet )
Hoi Tweety, Ik zit beetje int zelfde schuitje.. ik was 26 okt voor het laatst ongi.. En wacht nu nog af.... Ik heb vanochtend een test gedaan en die was negatief. Dus ik ben wat informatie gaan googlen.. Ik zal een stukje voor je kopieren.. hoop dat je dr wat aan heb. Veel mensen hebben de neiging om nu al een test te doen, terwijl dat toch vaak niet verstandig is, omdat er op dat moment nog te weinig hormoon in je urine terug te vinden is. Het is namelijk zo dat het hcg hormoon aangemaakt wordt op het moment dat het eitje zich in de baarmoeder nestelt. Dit zal gemiddeld 12 tot 16 dagen na je eisprong gebeuren. Vanaf dit moment zou een test aan moeten geven dat je zwanger bent. Mocht de test dan toch aangeven dat je niet zwanger bent, maar vermoed je dat toch te zijn, wacht dan ongeveer 3 dagen, en probeer dan nog een test. Een zwangerschapstest meet de hoeveelheid van het hormoon hCG in je urine. Dit wordt ook wel het zwangerschapshormoon genoemd. Iedere twee dagen verdubbelt deze waarde. Het kan dus goed zijn dat je in het begin nog een negatieve test in je handen krijgt, omdat de hCG-waarde in je urine te laag is om door de test gemeten te kunnen worden. Iedere test heeft ook een bepaalde gevoeligheid. Tussen de 7 en 12 weken bereikt je hCG hormoon zijn piek, daarna begint het weer iets af te nemen om tot het einde van je zwangerschap gemiddeld even hoog te blijven. Dus maar blijven hopen!