Wie nog meer derde bevalling of al gehad??

Discussie in 'De bevalling' gestart door balleke, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hier rond 7 okt. uitgerekend van de derde. Zie er niet echt tegenop, maar vind wel spannend... heb in jan. opleiding kraamverzorgende afgerond en weet nu zoveel meer... probeer me er niet druk om te maken, maar toch.

Overigens gingen de andere 2 bevallingen vrij snel, mijn dochter 10 uur en 1 uur en 15 min persen, mijn zoontje 4,5 uur (vanaf breken van de vliezen) en 9 min. persen. Ben dus wel benieuwd :)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik kan er nu al tegenop zien, mijn vorige bevalling duurde na 6 weken voorweeen maar 20 minuten, incl persen. Volgende valt er gewoon uit denk ik.....

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn derde bevalling ging super snel. Ik voelde me niet zo lekker dacht dat ik buikgriep had toen mijn man onze oudste naar school bracht en de middelste naar de crèche. Toen hij thuis kwam begonnen de weeën dus hij niet meer naar zijn werk vertrokken. Hij heeft nog de moeder van een vriendje gebeld of hij daarvan eten tussen de middag. Binnen anderhalf uur was ze er al. Mijn man eeft hem tussen de middag zelf al uit school gehaald en 's middags is hij thuis gebleven. De middelste heeft hij eerder van het KDV gehaald zodat we lekker even konden genieten.

4. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij ging de tweede bevalling ook zo snel en ik kan nu al bang zijn dat ik het ziekenhuis niet haal...

5. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    hiero over 3 weekies voor de 3e x bevallen
    ben wel benieuwd hoe t deze x zal gaan
    bij de eerste 13 uur over gedaan met flinke rugweeen
    bij de 2e een super bevalling binnen 5 uur en 1 perswee
    en nu hoopelijk weer zo snel zonder rugweeen we zullen t zien

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Misschien moet je je geestelijk voorbereiden op een thuisbevalling. Ik wilde graag thuis bevallen maar had het ziekenhuis niet gehaald als ik daar had willen bevallen. Ik moet zeggen dat het heerlijk was thuis. Na de bevalling in mijn eigen douche en bed. Heerlijk de andere kindjes er vlug bij en niet meer in de auto naar huis moeten. Ik vond het geweldig!!

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Alweer ruim 3 jaar geleden bevallen van nr. 3.
    Ik beval makkelijk, dus heb me er nooit druk om gemaakt.

1e bevalling kwam spontaan op gang, bij 8cm. Zijn de vliezen doorgeprikt, helaas wel een uur moeten persen. Duur van hele bevalling was 8 uur.

2e bevalling 's morgens gestript (met ruim 39w), begin van de avond lichte weeen. Verloskundige kwam bij 7cm en vond me nog wel erg aanspreekbaar, vliezen doorgeprikt en rond 23:00 uur was de kleine meid er. Persen was met 7 minuten gedaan. Totaal zo'n 5 uur denk ik.

3e bevalling 's middags gestript ( met ruim 39w), rond 21:00 uur lichte weeen. Pas tegen 00:00 uur vk gebeld omdat ik heftiger werd, ik was nog wel goed aanspreekbaar. Toen opeens persween en vliezen die braken. Vk was nog geen 3 min binnen, 2 persen en kind nr. 3 lag in mijn armen.

Bij beide bevallingen hebben de andere kids gewoon doorgeslapen. Nr. 2 was wel erg onrustig toen nr. 3 geboren werd, maar is niet echt wakker geweest. Mocht het overdag in gang gekomen zijn hadden we genoeg vrienden en familie op minder dan 20min rijden afstand die wel wilden inspringen.
    Net voor de zomer nog een vriendinnetje van mijn oudste spontaan opgevangen, bleek toen 'helaas' fals alarm, maar ik heb gemerkt dat mensen er spontaan en flexiebel willen en kunnen zijn in zulke gevallen.

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Mijn tweede ging snel, mijn derde nog sneller.
    Maar de ervaring was prima, en super.

Mijn kinderen waren net wakker, dus oma kon ze zo ophalen.
    Als ze sliepen had ik ze denk ik laten liggen, had het zo geregeld dat in dat geval mn moeder zou komen, en desnoods zou blijven, of ze anders mee nam zeg maar.. Maar dit was handiger.

Deel Deze Pagina