Maandag echo op 7+4

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door w03z3l, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dag dames! Even een vraagje... Wij weten sinds een week nu dat we zwanger zijn. Wel geplanned maar toch nog vrij onverwachts ;) had het nu niet verwacht haha, zo zie je maar weer...
    Maargoed, gelijk vorige week woensdag de vk gebeld, ik hoefde pas 28 januari voor de eerste echo te komen. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik (minimaal) 6 weken zwanger nu, misschien wel langer. Laatste menstruatie (27-11 tot 01-12) was anders.. Meer kramp, minder bloed. Vl is ervan overtuigd dat ik verder ben, gevoelsmatig.
    Goed dit is onze eerste keer, en je hoort zoveel verschillende dingen, ik heb dus gisteren de vk gemaild met m'n verhaal, en of het mogelijk is dat we wat eerder komen voor de echo, ook voor alle info en vragen die we hebben enz. Nou belde ze me net op, ik mag maandag al komen! Heel erg fijn natuurlijk! En super spannend.
    Maar ik vroeg me dus even wat hier de ervaringen zijn met een echo rond die tijd. ik zou dan 7+4 zijn maandag.
    Hoe was het bij degenen die ook rond 7 weken een echo hadden? Kon het gewoon van buitenaf of werd het een vaginale echo? Wat kon je zien? Ook al het hartje?

2. Cakes

Cakes Actief lid

21 nov 2014
    198
    0
    0
    Als eerst gefeliciteerd!

Wij hebben een echo gehad met 7.3 , vaginaal ( doen ze tot +- 12 weken sowieso). Maar stelt niks voor hoor , hun doen dat dagelijks zeg maar.
    Bij ons zag je een heeel klein stipje van 1.1 cm met een kloppend hartje!
    We hebben het hartje toen ook gehoord en dag was zo bijzonder!

Wat fijn trouwens dat je zo snel terecht kan!

Succes en geniet van je zwangerschap.

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dank je voor je fijne antwoord Cakes! Ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden nu het zo dichtbij komt... Als alles maar goed is...
    Ik heb er geen verwachtingen of hopen van en hoef niet veel te zien, als we maar weten/zien/horen dat er een hartje klopt... Dan ben ik al heel heel erg gelukkig en kom ik de weken wel weer door. De hormonen nemen af en toe een beetje de overhand denk ik hahaha
    Nou ja, nu is het nog maar een paar dagen wachten.. :)

4. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Verder niemand? :(

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wij hadden ook onze eerste echo ergens in de 7de week. Ook wij hebben een kloppend hartje gehoord!

We belde de verloskundige en zij gaf aan dat ik eerst een echo moest laten maken, dat dus gedaan. Er was nog niet veel te zien hoor, hahaha. Maar dus wel een mooi hartje. Het was trouwens niet vaginaal.....

6. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Ik ben vandaag 7,6 weken zwanger en was nu 1.5 cm en een kloppend hartje gezien. Heel veel succes maandag en geniet van je zwangerschap.
    Bij mij was de echo ook vaginaal gedaan

7. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb hem nog niet gehad, maar bij mij is hij gepland op volgens de vk 7.1, maar in mijn telling 6.4... Ook erg vroeg dus, maar was geen probleem volgens haar. Hij word sowieso vaginaal gedaan.

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    vaginale echo bij 7+2

2 vruchtzakken met allebei een hartje.. Beiden rond de 1 cm

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Vandaag ook een vroege echo gehad. Dacht ong 6,5 week te zijn, maar de echoscopiste dacht aan de 4 mm dat het pas 5,5 week was. Wel een mooi kloppend hartje! :) echo was trouwens vaginaal.

Met ons dochtertje was met 6w3d ook vaginaal en 7,3 mm

10. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaginale echo gehad met 6+4.
    Vruchtje was 0,81 cm en je zag het hartje kloppen

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mijn eerste echo was met 7+2.
    Ik had een redelijk volle blaas en daardoor kon het uitwendig.

Ze proberen het hier altijd eerst uitwendig en als dat niet gaat doen ze het alsnog inwendig.
    Het kan dus wel zo vroeg al dus zou gewoon vragen of ze dat willen proberen.

Vruchtje was 1,1cm met een kloppend hartje wat duidelijk te zien was!

12. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik heb ook met 7 weken een echo gehad en die was vaginaal. Eerlijk gezegd was ik zo benieuwd of we een hartje zouden zien dat ik me totaal niet druk kon maken om de vaginale echo. Stelde ook niets voor. Je voelt niets van het meetapparaat dat Iets dikker is dan een normale maat tampon. Er gaat een soort condoom om met een heleboel glijmiddel :D
    Voor de rest zie je een wit vlekje (de baby) met een zwart knipperend vlekje erin (het hartje).

En dan ga je op een wolk weer naar huis :)

Deel Deze Pagina