wie nog meer een droog gezicht en welke creme gebruik jij?

Discussion in 'De lounge' started by Ruby1987, Feb 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanY

mamavanY Actief lid

Aug 7, 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Ik heb sinds kort ook zo'n droge huid, gezicht en handen. Toevallig hadden wij nog een tube bodycreme van de kruidvat staan, heel goedkoop dingetje, geweldig spul!!

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb de 35+ nachtcreme van de hema, die vind ik fijn.
    Als mijn huid echt heel droog is (in de winter) dan smeer ik voor het slapen mijn gezicht in met bepanthen, creme bioforce van dr vogel, 8 hour cream, of iets anders wat voorhanden is en wolvet bevat.

Wolvet (Lanoline) is hierboven ook al genoemd, doet echt wonderen voor je huid.

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat wist ik niet! Ja ik zweer der echt bij :D

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik een heel fijne creme vind, is Skin Vivo van Biotherm.
    Is een dure creme (60 euro per potje, ongeveer), maar ik heb nog geen enkele gehad die ik fijner vind.
    Mijn huid is vrij droog, zeer vochtarm en snel geïrriteerd. Met deze creme voelt het heerlijk aan.

Mijn tip is verder om ook een goede nachtcreme te gebruiken, dat scheelt heel veel voor je huid.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Voor mij werkt deze echt super!
    Maar zegt natuurlijk niet dat ie voor iedereen goed werkt.
    Misschien gewoon eens advies vragen bij de Douglas oid?

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik heb sinds kort kokosolie ontdekt.. heerlijk om mee te koken, maar ook een weldaad voor droge huid.. 1 keer gesmeerd en droge huid is gewoon pleite

7. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Biodermal dagen nachtcreme super spul moet zelf ook weer een potje halen tot die tijd smeer ik met zwitsal :D

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kruidvat eigen merk....
    Nu heb ik zelfs een van de Aldi gekocht, voor de rijpere huid. Nu heb ik die niet maar je kan niet vroeg genoeg beginnen hahaha..

Ik heb zelf eczeem en kan deze gewoon goed verdragen. Juist die dure creme`s zijn voor mijn echt niks. Daarbij heb ik vaseline cetromacrogol via de ha gekregen voor mijn eczeem en die gebruik ik als nachtcreme. Deze kun je ook gewoon in de apotheek kopen. ;)

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik gebruik ginseng créme van de op=op. 3 potten voor 5 euro. Heerlijk! Heb geen speciale gezichtscréme.

10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    De enige die ik goed verdragen kan is de oil of olaz 7 tekenen tegen het ouderdom...;)
    Ik heb een gevoelige droge huid, krijg snel uitslag bij andere cremes en veel dingen 'prikken' als ik die gebruik...zelfs Zwitsal, terwijl dat zo heeerlijk ruikt ;)

11. wondertje78

wondertje78 Actief lid

May 7, 2009
    356
    0
    0
    Ik gebruik het huismerk van de Ici Pari.
    Ongeveer € 10,- een potje
    Hydraterende dagcreme en 2 x in de week een masker.
    2 x per week een zacht scrubje van van der Hoog.
    Werkt top,maar ieder heeft zo een verschillende huid,dat voor de ene die cremé werkt en voor de ander totaal niet!
    Kwestie van uitproberen dus,maar € 60,- voor een cremé betalen gaat mij veels te ver!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou Zwitsal is gewoon troep hoor.......

13. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ben ik niet met je eens!
    ik gebruik ook voor mezelf met dit weer Zwitsal creme voor op het wangetje en het werkt geweldig!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oke ik bedoelde meer dat als je al last hebt van je huis het troep is;)

15. Fae

Fae Niet meer actief

Vichy, van de apotheek.. werkt goed voor mijn droge huid :D

16. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

'No.7' voor de extreem droge huid, verkrijgbaar bij apotheek. Daarnaast doe ik af en toe de oil cleansing methode en gebruik ik geen normale reinigingsgels e.d. (veel te agressief voor mij)

17. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Oja en ik gebruik ook geen douchegels e.d. Alleen water bij douchen, af en toe een scrub van Sabon en in bad met een eetlepel kokosolie. En nee, ik stink niet, water alleen is genoeg om je hygienisch te reinigen.

18. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik slakkengel/crème.. Ooit n keer gekocht voor n paar centen bij de bigbazaar, en aan de kant gezet. Sinds decubal toch echt te duur voor ons geworden is weer tevoorschijn gehaald en t is echt super spul! Gebruik t nu ook voor mn oudste dochter, en haar eczeem huidje is n stuk rustiger.

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik in de winter Nutrix royale van Lancome.
    En in de zomer als mijn huid minder droog is gebruik ik Daywear van Estee Lauder.

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik heb na de zwangerschap last van een extreem droge huid in mijn gezicht (eczeem) en kreeg van de ha te horen dat een crème vooral lekker moet smeren en vochtinbrengend/vettig moet zijn. Verder is er weinig verschil tussen goedkoop en duur.

Waar je wel op moet letten is de ingredientenlijst. Alcohol droogt bijv. je huid uit en zit bijv. in Nivea. Er zijn ook andere ingrediënten waar je huid niet perse blij van wordt. Dit is een link als je geïnteresseerd bent http://www.wecf.eu/cms/download/2006/Poster_WECF_bw.pdf en uitgebreider http://www.100procentnatuurlijk.nl/data/mediablocks/Welke%20stoffen%20Vermijden.doc . Je kan er veel over vinden op internet.

Ik gebruik nu een medicinale crème, maar ik heb van de zomer een fijne biologische crème gevonden in Griekenland, hij komt van de lijn Macrovita en is online te krijgen, niet duur. Natuurlijke cosmetica MACROVITA uit Griekenland. Bodymilk, Bodybutter, Face cream, natuurlijke gezichtscreme, Parabens vrij, Mineraalolie vrij, Propylene glycol vrij, Siliconen vrij.

Share This Page