Waarom zijn handvaten eigenlijk handig/nodig? De kleine moet uiteindelijk toch gaan drinken uit een beker zonder handvat en pakt een flesje nu ook al lekker beet met 2 handjes. Nu kan ik de Aventflessen ombouwen met handvaten, maar weten jullie wat de reden/voordeel ervan is?
Vanaf welke leeftijd gebruiken jullie die? Simone kan al wel een bijtring in haar mond stoppen, kan een antilekbeker dan ook? Ze heeft nog zulke kleine klauwtjes, ik zie dat nog niet gebeuren zonder de handvatten.....
Ik ben toen ik de bv ging afbouwen (rond 6 mnd), ook zoetjesaan met een tuitbeker begonnen omdat Lucas de fles weigerde. Tja... je moet wat om de melk er in te krijgen . In het begin hield ik de beker ook vaak vast, dat ging steeds meer naar het 'zelf vasthouden'. Hier was niet zozeer het 'vasthouden met kleine handjes' het probleem, als wel het leren dat je de beker moet kantelen om te drinken!
Het lijkt me zo handig als ze het kan. Niet dat ik de borstvoeding al ga afbouwen, en Simone is een prima flesdrinker. Het lijkt me gewoon zo'n mooi gezicht
Als je nog niet wil afbouwen, zou ik nog heel eventjes wachten. Maar mocht je het willen introduceren, kun je er gewoon een beetje water ofzo indoen en laat haar maar 'rommelen' zeg maar... Zo kan ze vast een beetje kennismaken! Je kunt er dan ook voor kiezen om t.z.t. niet meer de fles te gebruiken, maar de tuitbeker!