wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    precies, het is waar jij je goed bij voelt en wat jou kindje wil. jij bent de moeder en weet wat het beste is.

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @sanneT, dat verschilt per kindje, denk niet dat t echt met gewicht/grote te maken heeft eigenlijk.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    nee dat is ook zo! Ach.. hij gaat vanzelf wel rollen, en misschien slaat hij alles wel over, en begint hij meteen met lopen!

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @sanneT ja pcies.. af en toe wou ik dat Collin nog stil lag haha!

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn zoontje is wel vroeg met spelen met de babygym.. sinds deze week doet hij ook echt zijn handje open en probeert het speeltje te pakken..

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lol...mijn smurf heeft idd de lengte en het gewicht van een meisje van 8-9 maanden grin. Ze zit gewoon met alles op de +1.5 lijn bij t cb

Hier ook altijd gewoon de standaard voeding van kruidvat gehad. Ze dronk op een dag ook minder dan een liter, dus niet eens t maximale. Met bijna 4 maanden ben ik s middags aan de rijstepap ( heeeeeeeeeeeele kleine hoeveelheid) gegaan zodat ze kon wennen aan een lepeltje.
    Nu ze bijna 6 maanden is krijgt ze pas fruit; dus een hongerlap heb ik hier niet eens.

Sneller qua ontwikkeling? Nee dat gevoel heb ik niet.. ze probeert nu een beetje om te rollen, zitten kan ze lekker tegen me aan, maar verdere snelle actie's....nou nee...op der rug liggen schreeuwen en zingen vind ze prima :)

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hoe gaat het met onze molly's??

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ons meisje gaat ook hard:

Geboorte: 51 cm en 3445 gram
    1 maand: 53 cm en 4550 gram
    2 maanden: 58 cm en 6040 gram
    2,5 maanden: 6620 gram

Volgende week mogen we weer naar het CB ... ben benieuwd ! Ons zoontje was altijd al aardig op gewicht, maar ze heeft hem ingehaald ! Maar goed, met BV mag dat ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier blijft ie ook hard gaan. Sam draagt incidenteel nog maatje 68, maar moet eigenlijk echt naar 74. Ik hoop toch dat we daarin even kunnen blijven hangen, want het gaat wel eigenlijk een beetje te hard vind ik soms...

@Ontwikkeling, Sam gaat eigenlijk heel hard. Hij is nu 4,5 maand oud en rolt sinds afgelopen zondag ook door de kamer heen. Verder heeft ie al vijf tanden en eet ie ook potjes groente (4 mnd) helemaal op.

Marieken, volgens jouw staatje zou Sam qua lengte wel boven de 7 maanden zitten. Zijn gewicht blijft echter wel achter. Hij is gewoon enooooooorm lang, maar niet echt zwaar (lengte boven de 1,5+ lijn en gewicht richting de middenlijn).

Liefs,
    Josien

10. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het de laatste anderhalve maand rustig aan gedaan. Hij is begin deze maand naar het CB geweest.
    68 cm, 8170gr, 5 maanden oud.
    Hoe dat zit met +lijnen weet ik niet hoor. In het groeiboekje staat hij nu tussen de lijnen met lengte en gewicht. Nog wel aan de bovenlijn, maar ik denk dat hij steeds meer naar het gemiddelde toe zal gaan.
    Maar hij ontwikkeld zich verder prima. Heeft toen hij vier maanden was ineens een spurt gehad. Is met zijn voeten gaan spelen, draait op zijn buik en speelt nu ook op zijn buik. Draait nog niet terug, maar ook dat lijkt niet lang meer te duren. Zijn eerste tandjes had hij al met 3 maanden, maar tot nog toe verder niks.
    Qua eten krijgt hij bv, fruit/groente en liga. Hebben een tijdje rijstebloem in de laatste fles gedaan maar daar weer vanaf gestapt omdat het geen enkele meerwaarde heeft. Hij slaapt zonder ook hele nachten door.

Ik denk idd ook niet dat grote kindjes zich sneller ontwikkelen dan hun kleinere leeftijdsgenootjes. Iedereen volgt net als met groeien zijn eigen lijn van ontwikkeling. Soms staan ze even stil en dan ineens is er weer een spurt. Het komt vanzelf wel. En kindjes die laat lijken, kunnen ineens nog een voorsprong aannemen tav de snelle kindjes. Het zegt allemaal zo weinig.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou ben benieuwd wat onze kleine gaat doen hihi

Bij de geboorte ( 2 weken te vroeg ) 4105 gram en 53 cm
    Nu 2 weken oud : 4365 gram.

Mijn oudste was/is trouwens helemaal niet groot.
    Bij geboorte 3295 gram en 50 cm.
    Nu met bijna 3 jaar 12 kilo en hoe lang weet ik niet maar zal niet lang zijn ;)

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had dat ook. mijn oudste heeft 2 weken maat 65 aan gehad. toen ze 2 was kreeg ik elke dag opmerkingen als snapt ze dat nu nog niet??? of moet ze niet naar school???? en emer van dat soort ongein.ik kreeg ook aldoor commentaar op het buro.ze was te groot te zwaar te dit te dat. 15 jaar geleden waren ze heel anders dan nu. inmiddels is het een prachtige dame die je niet zomaar ff omver duwt van 1.82 en schoenmaat 44. erg goed in voetbal en! erg handig als keeper probeer d'r maar eens langs te komen, ze schopt de bal zo ffies over de middenlijn. ze moet alle hoekschoppen en penalties nemen. en ik ben apetrots op haar.

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Nils was bij de geboorte (precies een week te vroeg) 4440 gram en 55cm.
    Met 8 weken was hij 6805gram en 60cm.
    Hij is zondag 4 maanden en zit nu shirtjes in maat 68 en broekjes 62.
    Gister bij het cb gewogen en gemeten 7930gram en 65.8cm

Ik kreeg trouwens ook al heel snel de opmerking dat ze hem ouder vonden lijken. Het is niet altijd leuk. Maar ja hij is gezond en groeit en ontwikkeld goed en dat vind ik belangrijker.

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter is met 9 maanden 77 cm en 9,6 kg. Met haar lengte zit ze op de bovenlijn en gewicht richting de middenlijn. Ze was wat afgevallen door al dat ziek zijn.

Maar een lange dame hier dus! :)

15. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    nou.. vanwege een ander topic doe ik deze weer even uppen!

Ben met finn ruim een week geleden weer bij het cb geweest, hij was toen ruim 7,5 maand en 10580 kg en 74 cm!
    Klein buffeltje nog steeds!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat een prachtige jongen sannet!lekkere wangen, hier hebben we ook een paar van die wangen.

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Geweldig topic! Mijn dochter begon eigenlijk wel klein: 3120 gram en 48 cm. Maar toen kwam ze aan de borst en ging ze keihard! haha. In de eerste drie maanden kwam ze elke maand 1,5 kg aan. Op CB zeiden ze er niets van, ze kreeg ook alleen BV en met 3,5 maand zat ze ook al op 4 voedingen.
    Met een half jaar was ze 9,2 kg en 75 cm, ze had wangen, zo bol, Prachtig! Een echt dikkie! Daarna ging het gelukkig minder hard, met een jaar was ze 12,5 kg en 80 cm! Ik moet over twee weken weer naar het CB, ben erg benieuwd.

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    hier een mannetje die met 11 maand 79 cm was en 9760 gr, lang en mager ;)

Liefsz

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Vandaag naar het buro geweest en ons mannetje is over 1 week 11 maanden. Hij was 79 cm, 10 kilo en 130 (of 140 gr? ben t ff kwijt).
    Hij heeft dezelfde maat luiers aan als zijn zusje van 2,5j (die is lang maar weegt maar 13 kilo)

20. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ons dametje was bij de geboorte 4510 gram...Lengte weet ik niet.
    Eergister was ze 8900 gram en 74,5 cm.

(offtopic Crisje wat doe je voor dieet?)

Deel Deze Pagina