wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ben 1.80 en pa is 1.83.
    Allemaal lang dus. Mijn oudste zoon is bijna 2 mtr en die van 18j zal rond de 1.90 zijn en die van 16 ook zoiets.

2. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Zijn er ook nog meer groot-geborenden die gestaag maar zeker naar de middellijn toe trekken?
    De lijn van mijn zoontje buigt steeds meer naar het gemiddelde toe. Gisteren op het CB was hij 70cm en 8290gr (6mnd 1 week).
    Gewicht viel mij een beetje tegen. Had toch het idee dat hij véél zwaarder was geworden, maar hij was in een maand tijd maar 120gr gegroeid. :)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

breek in

hou je er wel rekening mee dat hij met 3/4 maanden een groeidip kan krijgen dat hij zomaar even niets aan komt;)
    hier ging het ook mega snel tot 3 maanden toen kwam hij in 2 maanden 400 gram bij.

en ik breek weer uit ;)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    luca is 19 maanden en vandaag vroeg een vrouw: hoe oud is ie? 9 maanden?

wtf he, schele

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @amfy: hier verwacht ik dat niet.. mijn dochter bleef ook in de stijgende lijn en dat is bij mijn zoontje ook nog steeds zo haha

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :$nou ik had ook gehoopt op die groeidip.... die niet kwam dus

mn zusje vertelde gister nog dat haar zoontje op mt 74 lang is blijven hangen
    ik few gelukkig, had al 74 zomerkleding gekocht... en zag mt 68 al krapper worden en nu had ze vandaag zelfs 80 aan

vandaag gemeten en gewogen en 70 cm en 8385 gr :)

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Claire: Ze is gewoon even groot als Aaron met 7 maanden! :O
    Wat een berin zeg! (Waarom zijn hier geen hartjes smileys? ;))

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ boefjesmama.... :D echt hollands welvaren

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben Renske onderhand tot Reuske omgedoopt :D

Hier ook een vrij groot kind, vooral in de breedte nu. Draagt al een paar weken 62, eigenlijk past 68 beter. Qua buik vooral :D

Knalt met gewicht boven alle curves uit, en zit in de hoogste percentielen voor lengte, maar die is relatief normaal haha. Dikzakje dus. CB noemde het een gezonde Hollandsche Boerenkool Baby.

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meiden,

toch maar even de stoute schoenen aangetrokken. Noor is met 41+1 geboren. Gewicht 2910gr en lengte 49cm. Een klein meisje dus. (vandaar dat ik hier eigenlijk niet 'wilde' meeschrijven')

Maar goed, ze is afgelopen dinsdag weer goedgekeurd met een lengte van 68cm (gemiddeld voor haar leeftijd) en een gewicht van 9210gr.

Ze is dus klein van stuk (ook al heeft ze dan een gemiddelde lengte, ik ga toch vergelijken met de andere baby's op het forum en aug. mama's:)). De verhouding lengte/gewicht is wat zoek.

Noor heeft nooit (te) veel gegeten. Vanaf 4 maanden op 4 flessen, vanaf 6 maanden (toen we met groente en fruit zijn begonnen) 3 flessen (allemaal 180/6) en daar zitten we nog steeds op.

De wijkverpleegkundige adviseerde om de 2e fles te halveren en die gelijk na het broodje te geven. Waarvan ze nog maar de helft op kan.

Ze krijgt niet extra's. Hooguit een keer als zoethoudertje/ tijd rekken een soepstengel of een liga.

Wellicht dat we die 2e fles helemaal kunnen afbouwen, zodat ze op 2 flessen uitkomt. Tenminste, ik lees dat er al veel baby's van Noor haar leeftijd op 2 flessen zitten.
    Dit hoefde echter niet van het cb.

Noor is sinds een week aan het tijgeren. Is het echt zo, dat ze dan minder gaan aankomen? Ik heb juist het idee dat ze dan toch meer behoefte krijgen aan wat extra energie in de vorm van eten/drinken.

Oh ja, het cb zegt wel dat het niet in de lijn der verwachting ligt dat ze ineens een groeispurt krijgt in de lengte. Maar hopelijk dat ze qua gewicht wat meer naar de middenlijn gaat.

Zo, heel verhaal. Weten jullie dat ook. En heb ik me bij deze toch maar aangemeld bij de 'grote' baby's :)

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ken het ja, al is het hier vaak andersom.

Hoor vaak van mensen dat hij wel erg helder is voor een baby van een mns of 3?! :$

Nou gelukkig maar dat hij dat bijna 8 mnd is. Sommige mensen weten gewoon echt niet wat ze zeggen.

Was dinsdag bij het cb. Zegt die vrouw achter de balie "zo te zien komen jullie voor het eerst?!". Heb er maar niet op gereageerd. En Milan is nog niet eens zó klein.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ja maar komop, je 10 maanden vergissen, hoe scheel en je dan wel niet man:)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje was 4 kilo met zijn geboorte en heeft altijd heel netjes zijn groeilijn gevolgd. Een maand terug was ie 81 cm en 11450 gram.

Eigenlijk krijg ik er weinig opmerkingen over. Ik vind hem er ook niet opvallend groot uitzien. Hij is wel langer dan de meeste kinderen die ik ken van zijn leeftijd, maar dat zijn vrijwel allemaal meisjes. Het is gewoon echt een jongetje als ie tussen die meisjes is ;)

14. Zo, weer een update.
    Vandaag naar het CB geweest, ze is 7 maanden en 2 dagen..

10.700 gram en 74.5 cm .. Die blijft wel goed doorgroeien dus ;)!
    Vér boven gemiddeld.

15. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Haha, tja, sommige mensen schatten sowieso de leeftijd van een kind helemaal verkeerd in... Meestal mensen die zelf geen kinderen hebben en dus geen idee hebben...

Laatst was ik bij de slager, kreeg mijn dochter een plakje worst... Toen ze eenmaal de kat uit de boom had gekeken, propte ze het hele plakje naar binnen... Zegt die slager: "Zo zo, zegt ze geen Dank je wel ?"... Ikke: "Ze is pas 14 maanden en ik ben nog bezig met haar leren dat ze dank je wel moet zeggen"... Slager: "Oh, ik dacht dat ze al twee was...".

Pfff.

Maarja ze heeft veel en lang haar.
    Is al 82 cm groot en weegt 9,8 kilo (lang dun meisje) en heeft geen babyvet ofzo. Draagt al maat 86 en soms 92 (hangt ervan af of het groot uitvalt of niet). Dus ze ziet er ook wel een stuk ouder uit dan ze is.

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    WenT;

hahah heel bekend,, mijn zoontje van 13 maand word ook vaak 2 geschat haha hij was met 11 maand 79 cm en 9760 gr, ook lang en mager,, hij loopt ook vanaf dat hij 10 maand was dus lijkt hij ook al ouder omdat hij vroeg liep,,

gisteren haalde ik nieuwe kleren maat 92 ( bovenstuk ) en zegt de vrouw achter de kassa ineens, dat werd ook wel tijd, hij is al zo groot en nog te kleine kleren aan,, ik had zoiets van nou jah zeg! het is iets te kort, ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien,,
    slaat soms echt nergens op,, laat ze het dan denken en niet hardop zeggen,,
    broeken trouwens net maat 80 , is veel te breed maar wel goed kwa lengte,,

Liefsz

17. WenT, oh haha leuk is dat.
    Hun denken dat je kind geen manieren heeft ;) .. Moet dat kleine grietje het nog leren!
    Ze is zeker een lang dun meisje hoor, en dan met heeel lang haar. Denken ze al snel dat ze ouder zijn.

18. Humbly, dag.. Waar halen sommige mensen het lef vandaan zeg???

Ben wel benieuwd hoe lang mijn dametje word. Ze is nu met 7 maanden, 74.5cm. Ook niet kort ;) ..
    Hier vragen ze soms ook al of ze een eierkoek of een stukje worst mag eten.. Uhm nee :p

19. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Een klant bij ons inde winkel: Goh, is het al zolang geleden? Hij is toch al 15 maanden ofzo of niet?!!
    Uhh.. nee! 9 maanden! :D
    Buffeltje!

20. SanneT, hoe groot is jouw zoontje dan?

Ik krijg van vreemden wel eens de opmerking of ze al poging doet tot optrekken en of ze al stapjes zet langs de meubels..

Deel Deze Pagina