wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier zegt iedereen dat onze kleine man zo'n reus is maar als ik dit zo lees is onze man een kleintje

Hij is geboren ruim 3 weken te vroeg ( was wel een suikerbaby, ik had zwangerschapsdiabetes) en hij was 48 cm en 3530 gram

een week later was hij inmiddels afgevallen naar 3180 en toen ging hij groeien,
    1 maand
    53 cm en 4280 gram

2 maand
    55,5 cm en 5240 gram

en nu gisteren gewwest hij is nu ruim 3 en halve maand

62 cm en 6220 gram

dus valt geloof ik nog wel mee, hij zit sinds 2 weken in maat 62 en dat zit nog steeds ruim

zou het er misschien aan liggen dat zijn nichtje die 4 maanden ouder is misschien maar iets langer en zwaarder is?

liefs

2. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    onze emma was bij haar geboorte 54 cm en woog 3790.
    nu is ze nogsteeds groot en sommige denken dat ze al een jaar is geweest.
    ze zit nu tegen de bovenste lijnen aan die ze meten bij het bureautje.
    ik maak me er geen zorgen over hoor!
    als ze maar geen 2 meter is als ze 18 is haha

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Even een update!
    Vanmorgen zijn we naar het cb geweest en mn binkie weegt 11,5 kilo en is 76,5 cm lang!

4. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Onze dochter is ook geen kleintje!

Met bijna 9,5 maand was ze 77 cm en ruim 10 kilo!

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik ben vandaag heen geweest:

23 maart was hij: 67,5 cm en 8900 gram
    Vandaag was hij: 70 cm en 9110 gram.

Hij is dus met de lengte goed gegroeit maar niet veel aangekomen, misschien door dat hij nu fv krijgt.

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

:D Ik begin toch echt te geloven dat mijn kleintje straks tot de dwergjes behoort. :p Vincent was met 6 maanden 70 cm.
    En als ik al die andere berichten lees... Pfff, waar praat ik dan over.

Mijn schoonmoeder zei laatst dat de meeste kinderen met een jaar zo rond de 74 cm zitten qua lengte. Veel hier zijn dat al met 6 à 7 maanden.

Ik krijg eigenlijk weinig opmerkingen over zijn lengte. Alleen van mijn schoonmoeder krijg ik steeds te horen hoe vreselijk groot hij wel niet is. Nou, niet zeg ik dan en mag dan graag refereren naar de kindjes uit dit onderwerp die nog veel groter zijn.

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    nou mijn ventje zit weer is in een groeispurt..

vanmorgen 11,3 en 78 cm... ruim 800 gram en 1 cm in nog geen 4 weekjes?? dat kan echt niet zo hard als hij gaat :( en dat terwijl hij zo ontzettend veel doet! hij loopt nog net niet los... maar t scheelt niet veel (stapt al super aan 1 hand)

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ff een vraagje aan de grote baby mama's

Hoe gaan jullie dat doen met fietsen? Ik wil haar eigenlijk gewoon lekker voorop aan mijn stuur, maar volgens mij mogen ze maar tot 12/13 kilo voorop in een bobike stoeltje. Als ze dan nu al 10 kilo is,, dan zit ze daaar zo aan. Achterop vind ik persoonlijk eng zo voor t eerst,...minder gezellig ook btw, maar daaar kunnen ze dan weer langer in...en is t minder zwaar aan je stuur..

Wat gaan jullie doen?

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Renske is vorige week weer gewogen en gekeurd, was toen nog net geen 3 maanden en woog 7220 gram.

Commentaar CB: "Borstvoeding zeker? Oh, dan mogen wij er niks van zeggen"

;)

Ze draagt af en toe maat 74 :$

(voor die dikke beentjes van dr :D)

Maar ik moet zeggen, wat maakt dat per merk enorm uit zeg. Belachelijk. Van de H&M kan ze makkelijk broekjes 62 aan, bij de Hema is 68 bijna te klein, rompertjes van de Zeeman zijn zo klein dat zelfs 74 te krap is.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn zoontje is net 1j en weegt rond de 11 kilo. Hij zit voorop in t stoeltje en dat gaat prima. Het kan ook niet anders want ons dochtertje is iets meer dan 2,5j en die moet achterop.

11. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    mijn zoontje was een 8 ponder nu 4 jaar uit en je zal het niet zeggen dat het een 8 ponder was lijkt nu wel een sprinkhaan hahaha

nu een dochtertje een 9 ponder met haar geboorte en ze lijkt ook zeker ouder maar ik vind het niet erg hoor heerlijk zo'n stevig kindje

ik vond het alleen niet leuk dat iedereen bij de geboorte zei nou die lijkt al drie maanden was best wel overdreven ze was nog wat opgezwollen ze had toen echt ernorme plof wangen maar nu niet meer ze heeft gewoon een heerlijk koppie en ook al had ze enorme plof wangen ook heerlijk

dat mensen soms zo achterlijk kunnen reageren snap ik niet het gaat er om dat ze gezond zijn en wat maakt het nou uit ze hebben gewoon wat meer baby vet en dat lopen de meeste kinderen er echt wel af zodra ze gaan lopen

het is ook nooit goed heb je een hele kleine dunne baby dan wordt er gezegd moet ze niet meer eten want het is wel wat magertjes of andersom. pfff het schoonheids idiaal begint tegenwoordig wel erg vroeg lijkt het soms.

gr jojo

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    die rompertjes van zeeman zijn idioot hoor, de 68 vallen amper groter dan 56 van een "normaal" merk. net allemaal nieuw gekocht en hij past er nog net in. zonde.

wat een lekkere bolly evenstar.

sweet, gewoon voorop houden. kan nog best een tijdje hoor. en qua fietsen nog best te doen.

mitch 6 mnd: 8570 gram en 69 cm. net iets boven de midden lijn.
    maar ben er super trots op! heerlijk zn vol mannetje die net zo snel breekt, want vallen en stoten doet die genoeg maar huilen amper.
    krijg er wel goede arm spieren van hahaha

13. Gisteren is mijn dametje weer gemeten en gewogen:
    11.100 gram & 75.5 cm met precies 8 maanden.. Pfff niet normaal ;)

Van de week door mn rug gegaan toen ik de kinderwagen + kleine tilde, en het word alleen maar erger omdat ik de kleine moet tillen de hele tijd.. Ze is niet echt licht natuurlijk :p!

14. Ik heb eigenlijk alleen maar hema rompertjes, die stretch rompertjes, en die duurdere van de H&M, lekker stretch en veel ruimte bij de dijen!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb ook vooral die stretchrompers van de Hema & Hans Textiel. Blijven ook heel lang mooi. Ik gebruik ook wasbare luiers, dus dan heb je sowieso wat extra ruimte nodig, maar als je echt een maat te groot koopt, flubbert het zo en te klein dan trekt het, ziet er allebei niet uit, dus ik ben erg blij met stretch!
    Kleine man is ondertussen aardig in verhouding aan het groeien. Met net 9 maanden was hij 9620 gram en 72,5 cm. Bij het CB vonden ze hem gewoon groot tonen, terwijl hij nu maar iets boven het gemiddelde was. Hij heeft nog wel lekkere spekbeentjes!

@Jojo, ja hoor, had ik ook, mensen die bij de geboorte zeiden 'aah, wat een reus, jammer hoor, dan heb je helemaal geen baby'. Nou, voor mij was hij toch mijn kleine baby, zelfs met zijn 9,5 pond :D, heerlijk toch?

16. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Eerised: vergeleken bij jou meissie is mijn kereltje maar een kleintje :p. En die is toch ook aan de lange kant met zijn 71,5 cm met 7 mnd.
    Lijkt me idd wel heavie als je steeds 11 kilo moet tillen. Ga ervanuit dat ze nog niet loopt... Dat voel je wel in je rug.
    Vincent was de laatste meting maar 8,6 kilo. Stond ik best van te kijken, want gevoelsmatig is hij veel zwaarder. En als ik kijk wat hij naar binnen werkt op een dag, pffff.

@sweet: die van mij is nog geen 10 kilo, maar ik zou hem gewoon nog even lekker voorop houden. Ik heb laatst online een pakket gekocht van bobike, wat in verhouding best goedkoop was. Stoel voor, stoel achter, windscherm en gordelpadjes voor nog net geen €150. En ook nog thuisbezorgd. (fietsonline.com)
    Nu nog wachten tot die kleine van mij op de fiets mag...

Qua rompers heb ik veel van rainbowbabies. Die zitten mijn mannetje goed en blijven mooi. Ben vooral fan van de kleuren. Heb ook van de hema, maar die blijven toch lang niet zo mooi als die rbb rompers + dat de lange mouwen niet lang genoeg blijven. Na twee keer wassen zijn ze te kort.
    Had ook rompers van de Wibra, maar op de een of andere manier zitten die heel raar. Te lang en toch te kort. Het model klopt niet helemaal geloof ik. Aan de zijkant is het net of ze te lang zijn terwijl de knoopjes nog maar net dicht willen. Was dus geen succes.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    hier ook een beertje. met zijn geboorte 50 cm en 3550 gram met ongeveer 9 weken 59,5 cm en 5950 gram en laatst met 3 maand en 2 weken 65 cm en 7300 gram. Vrienden van ons hebben een zoontje van ruim 3 maanden ouder en die is maar iets zwaarder en iets groter.
    Soms maakt me dit wel onzeker maar dan denk ik onze kleine heeft nog nooit gezeur met zijn voedingen gehad en slaapt als een tierelier. Ergens dus wel logisch dat hij boven het gemiddelde zit.

Wordt soms wel helemaal gek van die opmerkingen. Dan moet ik me weer verdedigen naar mensen toe.....maar ben blij om te zien dat ons zoontje niet de enige is :)

18. Luna, echt vervelend hé.. Die opmerkingen!
    Ik vind jouw zoontje mooi in verhouding hoor.

Mijn dochtertje was met 3 maanden: 7800 gram en 63 cm
    En met bijna 4 maanden: 8500 gram & 65 cm.
    Iets meer uit verhouding, maar dat trekt nu langzaam bij!
    15 dagen later weer gaan wegen, was ze alweer 9050 gram :p (4m+8dgn)

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    oh heerlijk zo'n grote meid!! Heb je nog meer om van te houden ;)

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    luna, tja, mensen weten ook niet wat ze moeten zeggen wanneer ze mijn zoontje zien. hij zit op de bovenste groeilijnen...+2, en +2,5... maar goed, wat dan ook zeggen zeg ik dan altijd 'ja, heel goed he, ik ben zo trots op hem'. wat ik wel jammer vind is dat het op KDV zwaarwerk is voor de verzorgers om hem vast te houden etc. hij kan ook niet zomaar door anderen goed vasgehouden worden of opgetild. omdat hij ouder lijkt dan denken mensen dat hij ook als een oudere baby vastgehouden kan worden. niet dus. hij kan nog niet zitten enzo...

eerised; ben je ook door je rug gegaan...pffff. is je rug weer goed? ik moest ff fysio krijgen, een paar bootjes in mijn rug bij heupen weer op hun plaats teruggezet zeg maar...ik heb BI daardoor staat alles nog wat losjes....

Deel Deze Pagina