miss flower; heb je ook moeite met winterkleding nu? mijn zoontje zit nu in maat 86...qua rompers, van hema maat 86-92 past perfekt. zelfs bij de groot vallende merken zoals esprit zit hij nu al met maat 86. maar goed, ik moet waarschijnlijk peuter kleding kopen voor de winter. ik baal hier van...hoe gaat het daar met de kleding?ik heb al broeken gekocht van name it breed vallende broeken vr winter in maat 92 (past nu al heel goed)en 98 (met verstelbare riem ook goed) alleen pijpjes omvouwen... iemand tips???? o ja mijn zoontje is groot maar niemand schat hem ouder in. juist soms jonger. hij is echt een baby-baby...maar dan groot.
Haha wel apart dat je straks dan inderdaad peuterkleding moet gaan kopen, had ik eigenlijk nog niet bij nagedacht. Bij Eva was ik blij dat ik eindelijk peuterkleding kon gaan kopen toen ze 2 jaar was Lisa zit nu met rompers in maat 74, bij de Hema is dat dus 74/80 en die zitten als gegoten. En ik probeerde haar nog in 62/68 te proppen... maar dat past gewoon niet meer, zit veel te strak. Gek eigenlijk, want ze is 65cm, maar zou moeten kunnen, maar ik vermoed dat haar dikke beentjes ervoor zorgen dat het in de lengte niet meer past. Hier het probleem dat vooral de broeken vaak te strak zitten. Maat 74 past dan beter, maar is veel te lang. Alleen broeken van de Zeeman maat 74 zitten perfect, maar het is zo zonde, ik had natuurlijk nog heel veel kleding van Eva, maar dat zit allemaal te strak waarschijnlijk. Hier schat iedereen Lisa wel ouder in. Reageren bv. verbaasd met: ligt ze nog in de kinderwagenbak? En laatst bij het cb, kwam erop neer dat Lisa 'natuurlijk al wat ouder is', maar ze schrok toen ik zei dat ze 4 maanden was . Maar Lisa ziet er met haar vele haar misschien wat ouder uit en aangezien ze dan ook redelijk groot is, dan heb je dat al snel. Ik vond het trouwens wel leuk om foto's van andere grote kindjes te zien, dus wie heeft er nog een leuke foto?
hier is onze beer haha was met 8 maand 10 kilo en 75,5 cm hij zit nu in maat 80/86 rompertjes 86/92 moet volgende week weer na cb hij is nu 10 maand
snoopy; lisa is nog jong, misschien groeit ze niet zo snel meer nadat je straks met bijvoeding begint. het gaat minder hard wanneer ze met groente-fruit etc beginnen. maar goed mijn jongen zat ook in maat 74 toen hij 4 maanden oud was. maar van groot vallende merken. leuk hoor om te zien dat hij niet de enige is. leuke topik is dit.
Lisa zal nog een hele tijd aan de sondevoeding zitten, dus ik denk juist dat ze voorlopig nog flink zal groeien. In ieder geval tot 6 maanden, want eerder beginnen we niet met bijvoeding. We zijn wel begonnen met pap, maar daar krijgt ze hooguit 2 ml van binnen en dat zal nog wel een paar maandjes duren voordat dat iets voorstelt. En straks is het nog afwachten wat ze met de groente en fruit doet, ik ben gewoon erg voorzichtig en hoop natuurlijk dat ze het goed oppakt.
We kunnen pas stoppen met de sondevoeding als Lisa goed eet en drinkt, ik hoop dat ze er met haar verjaardag wel vanaf is. Het is afwachten hoe ze het oppakt. We zijn dus net met pap met de lepel begonnen en dat gaat naar omstandigheden best goed. We bekijken het gewoon stap voor stap.
erg verstandig snoppy. wanneer je met bijvoeding begint dan laten de babies de melk gewoon staan. zo krijgen ze weinig binnen. dat moet je niet voor 6 maanden oud hebben vind ik. en in het begin nemen ze ook nauwelijk uit het eten wanneer je net met bijvoeding begint. groete fruit zitte in de eerste periode gewoon zo in de luier merkte ik op!
Nou Lisa laat niets staan hoor, krijgt ze de kans niet voor . Of eigenlijk, ze laat alles staan, maar wij pompen het er wel in . Voorlopig zal ze dus helemaal niets tekort komen. Als ze straks zelf gaat eten (ik hoop dat ze dat met 8 maanden redelijk doet) zal het misschien anders worden, maar dan nog vullen wij het aan, totdat ze straks helemaal zelf eet en drinkt.
Ik meld mij hier ook maar met mijn hard groeiende zoon. Tyler woog bij de geboorte 3400 gram en was net 50 cm(geboren met 38,5 weken) Nu met iets meer als 3 maanden 6650 gram en 63,5 cm Het CB vind dat hij een grote groei spurt maakt en dan vooral in de lengte. Toch onbewust vergelijk je de kindjes met elkaar. Megan was ook een flink propje maar woog met 3 maanden 5720 en was 59 cm.............is bijna een kilo minder! Tyler heeft kleding maat 62 maar de t-shirts beginnen al omhoog te kruipen.Broeken zitten precies goed......maar voor hoe lang.
even alles op een rijtje hendrik was * bij de gboorte 7 en half pond * bij 4 weken 4960 en 56,5 cm * bij 8 weken 6040 en 60,5 cm * bij 3 maanden 6890 en 65 cm * bij 4 maanden 7380 en 67,5 * bij 6 maanden 8785 en 70cm * bij 8 maanden 10020 en 75,5 cm ps sorry kan het niet laten om weer even een foto erbij te zetten
mooi ventje is tyler en een flinke jongen zag ik op de foto's leuk hoor. ja idd hendrik is echt altijd vrolijk, lacht altijd en is zeer tevreden net zoals zijn grote broer wel grappig hendrik is nu 10 kilo en jelle 14 (ze verschillen 1 jaar en 9 maand) hier mijn beide jongens in het zelfde bloesje (hendrik maat 92 jelle 98 haha)
Hier nog een flinke vent. Bij zijn geboorte was hij 4690 g en 55 cm Na 1 maand 5550 g en 60 cm Na 2 maanden 6250 g en 64 cm Na 3 maanden (nu) 7200 g en 68 cm
Wat hebben we toch lekkere dikzakken Onze jongste geboorte 3870 en 50 cm 1 mnd 4975 en 51 cm 2 mnd 6100 en 57 cm 3 mnd 7265 en 62 cm Onze oudste was ook zo'n lekker dikkerdje en nu met 2 jaar de kleinste van de peutergroep.