wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ja hier het zelfde,,

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ humbly

wat zullen onze *reusjes* er dan schattig uitzien :D

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook een grote knul.
    Bij de geboorte was hij heel gemiddeld, 52 cm en 3660 gram. Met 9 weken was hij 59 cm en 5830 gram. Laatste keer dat hij gemeten is was hij 9 maanden, 9430 gram en 74 cm.

In mijn omgeving zijn heel veel babies die 2 maanden jonger zijn dan hij en daarbij vergeleken is hij dan echt een reus, want dat zijn nog veel echte kleintjes ook. Ik vond het eerst wel vervelend dat mensen vaak zeiden dat hij geen baby was maar een peuter, want voor mij was hij toen echt nog gewoon een klein babietje.
    Nu vind ik het wel stoer, zo'n grote sterke bink. Hij is ook erg vlot met alles. Kruipt al maanden, loopt aan de hand, eet als een bouwvakker...

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh, ik had niet alles gelezen, maar zo te zien heb ik helemaal niet zo'n heel groot kind. Nou ja, in vergelijking met wat ik in mijn omgeving zie is ie dus wel groot.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dat is idd flink!

Mijn dochter is ook groot maar die was met 8 weken 'pas' 6610 gram en 62 cm.

Ze was de laatste keer met 6 maanden 9 kg en 72 cm.

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @sweet; idd!! haha

@luppy; hier het zelfde kwa lengte maar gewicht was hij lichter ;) iedereen in de omgeving is ook een stuk kleiner,,

Liefsz

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou ik vond ons mannetje ook een flinke maar valt eigelijk best mee..
    hij was wel 4440 en 52 bij geboorte maar is daarna een week lang heel veel afgevallen en komt nu heel goed aan.
    nu met 11 weken 6220 gram en zn 60 cm.
    hij heeft wel heeeel lang in maat 50 gezeten en gaat nu pas over van 50 naar 56 broek en 62 truitjes. al vallen die meestal ook nog groot uit.. zn bolle buik is ook smaller aan het worden.
    bij zn geboorte was ik best blij met mijn bollie, konden we al gelijk mee donderjagen. en ook snel in ontwikkeling vind ik.
    hij is heel sterk in zn hoofd (hoe je eigenlijk niet meer te ondersteunen) en staat al stevig op zn benen.
    dus lang leven de bollie's!!

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    qua maat vind ik h&m kleding erg goed vallen.

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier ook een lange dame, maar nu komt het gewicht ook wel.

geboorte: 53cm en 3545 gram.

1maand: 4395 gram en 56.5cm
    2maand: 5050 gram en 59cm
    3maand: 5785 gram en 62cm
    4maand: 6655 gram en 65.5cm
    6maand: 7680 gram en 71cm
    7.5maand: 8240 gram en 72cm
    9maand: 9030 gram en 75cm
    11,5maand: 9660 gram en 79cm
    14maand: 10925 gram en 83.5cm
    18maand: 11420 gram en 86 cm

Nu is ze 21 maanden en is nu 13 kilo en ongveer 90 cm.

Ze zit met de lengte op de +2 lijn en het gewicht ongveer op de +1 lijn geloof ik.
    Als ze zo doorgroeit word ze 1.90, maar hoop dat dat niet zo is, zou het niet leuk vinden voor een meid zo lang.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook een lekkere dikke boeddha:

geboren: 4010 gram en 52 cm
    1 maand: 5490 gram en 56,5 cm
    2 maanden: 6600 gram en 59,5 cm

Het is een heerlijk stevig mannetje, niks mis mee.
    Draagt inderdaad maat 62/68.
    Ook op het cb zijn ze positief, maar ik verwacht niet anders met volledige borstvoeding... ;)
    De buitenwereld heeft altijd wel wat te zaniken, dus daar heb ik lak aan.
    Ik vind de opmerking van de 'dikke-baby-fetish' geweldig! :D Die onthou ik.
    Wat betreft kleertjes: Noppies en Mexx: kansloos... valt superklein!
    Ik vind zelf Name-it een fijn merk voor mijn reusje.

Zelf zijn wij niet al te groot:
    Ik ben 1.64 m en manlief is 1.85, redelijk normaal dus.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn dochters zijn allebei heel lang... mijn dochter van bijna 2 denken ze dat ze al 3 is... en heeft maatje 92...
    mijn dochter van 5 maand heeft maatje 74 en had toen ze 3 maand was ookal 62/68.... nu blijft ze even hangen in haar maat....

12. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Ik ben 1.80 en zijn vader is 2.03! Dus wel verwacht dat het een bul zou worden. 10.2 kg en 74 a 75 cm..(in feb weer naar cb)
    Hij is 7 maanden en een week..
    Ach het komt allemaal wel goed. alles komt netjes overeen..NIet dat hij 10 kg is en 60 cm..Voorbeeldje.

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan was bij de geboorte 52 cm (eigenlijk 53, ze hielden zijn beentje iets krom bij het meten)
    en woog 4045 gram. Hij is nu 5 maanden, 70 cm en weegt 8 kilo en heeft maatje 68.
    Mijn vriend is ook erg lang dus daar zal 'ie het wel van hebben.
    Toen Ryan 2 maanden was pastte hij al niet meer in de kinderwagenbak.
    Ik heb trouwens gelijk even een vraagje; Een kindje mag vanaf 9 kg in een gewone autostoel. Maar Ryan zal dan 6 maanden ongeveer zijn. Is dat niet veel te jong? Hij kan nog niet eens zitten! Ja want in de Maxi-Cosi is ook geen pretje meer. Ik kan hem nog maar amper dragen...

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, hier ook een reusje, tenminste, mijn zoontje. Mijn dochtertje is altijd aardig gemiddeld.
    Hij woog bij de geboorte al 9,5 pond. Verder was hij niet bijzonder lang, zo'n 52 cm.
    Hij heeft een erg hoog knuffelgehalte met van die lekkere beentjes waar je zo in wilt bijten :D! Ondertussen groeit hij wel steeds meer in verhouding. Geen idee wat hij nu weegt, ik moet over 2 dagen weer naar het CB, maar met 4 maanden woog hij al 8 kilo. Hij draagt nu truitjes in maat 80 en broeken in maat 74.

Over het algemeen hoor ik mensen niet zeuren. Ja, we hebben eentje in de familie met een obsessie voor eten/dieeten, maar die heeft werkelijk kritiek op iedereen. En als ze zeggen van 'wat is hij flink/dik! Dan zeg ik heel enthousiast 'jaa, lekker hè?

Kleertjes heb ik vooral van H&M, Bijenkorf, C&A en V&D (Nijntje). Dat past wel goed.

15. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hier ook een mooi groot meisje...tenminste dat zeggen 'ze'.
    Mara was bij de geboorte 4160 en 51 cm. Best groot voor een eerste en een meisje. De laatste keer bij 2 maanden was ze 60 cm en 5700. Ze is vooral lang maar groeit verder volgens de lijntjes. Ik vind het wel prima en ben blij met de stevigheid idd.Maar inderdaad wel jammer van maatje 56...jeetje wat was ze daar snel uit zeg...
    O ik ben zelf 167 en manlief wel een nette 194!

De meeste reactie's uit de omgeving zijn juist wel leuk. Medeleven met mij over de bevalling :D en de wijkverpleegkundige zegt elke keer als ze Mara ziet, wat een heerlijk kind en wat ziet ze er goed uit...
    Mara heeft wel na de geboorte een paar dagen in de couveuse gelegen omdat ze meconium ingeslikt had. Daar voelde ik me wel wat bezwaart met mijn reus tussen al die ieniminie kindjes...

Kleertjes...de Hema past hier super. Maar als ze gewone luiers aan zou hebben (we gebruiken dikkere wasbare luiers) dan zou denk ik alles in de breedte te groot zijn...

16. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Volgens mij zijn de richtlijnen voor de maxicosi tot 9 maanden of 13 kilo. Dus volgens mij heb je nog wel wat speling.

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja dat klopt maar ik kan hem nog maar amper tillen in de Maxi-Cosi.
    Een autostoel is vanaf 9 kg of 9 maanden. Maar ik bedoel te zeggen dat Ryan nu 8 kg weegt met 5 maanden dus hij zal dan eigenlijk met 6 maanden (dan zal 'ie ongeveer 9 kg wegen) al dus eigenlijk in een autostoel kunnen/mogen. Maar ze mogen vanaf 8/9 maanden pas zitten. Dat red ik echt tot die tijd in de Maxi-Cosi!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je kunt de maxicosi ook gewoon in de auto laten staan, dat doe je straks met een gewone autostoel ook. Dan til je hem er gewoon uit en draag je hem op de arm. Doe ik ook regelmatig.
    Hier zit hij ook helemaal in dat ding gepropt, ik heb vandaag de voetenzak er maar uitgehaald, zodat hij iets meer ruimte heeft. Ik heb hem het liefst zo lang mogelijk in de maxicosi, die nekjes zijn nog zo gammel en hun hoofd is zo groot in verhouding, dat als je een aanrijding krijgt, het vervelende gevolgen kan hebben in zo'n grote stoel die met de rijrichting mee staat.
    Mijn dochtertje heeft tot 11 maanden in de maxicosi gezeten, ik zie nu al dat ik dat met mijn zoontje niet ga halen, maar tot een maand of 9 a 10 hoop ik hem er nog in te kunnen hebben. Als ze met hun hoofd over de rand komen, kun je beter wel naar een vervolgautostoeltje over gaan.

19. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    meestal kun je de vervolg stoel ook iets naar achter kantelen zodat die dan als nog een beetje in lig houding zit maar toch meer ruimte heeft. bij onze kan dat tenminste wel.

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn reuze baby wordt bijna 21 jaar. Van die molligheid is niks over gebleven, er mag eerder 10 kilo bij komen. Hij is bijna 2 mtr lang. Nog steeds een reus haha, maar dan een dunne.
    Hij is zijn leven lang altijd de langste geweest op school.
    Hij groeide met 10 maanden buiten de curve vh groeiboekje :D
    Zat altijd al ver boven de bovenste lijn.

Je gaat wel nog tegen vervelende dingen aanlopen.
    Hoe vaak mij niet op zo'n toontje gevraagd is...kan hij nog niet fietsen onder zijwieltjes???
    Goh...wat praat hij slecht voor zijn leeftijd..
    Gewoon omdat ze hem altijd veel ouder inschatten.
    Of dat hij een maand of 6 was, hij zat bij iemand op schoot, die zet hem vervolgens op de grond en loopt weg. Ik duik naar mn zoon toe om m op te vangen en roep... wat doe je nou????????
    Ow. Kan die nog niet zitten dan? Nee, tuurlijk niet, hij is nog maar 6 maanden.

Deel Deze Pagina