Mag aan mij doorgegeven worden of gewoon als enkel resultaat posten hier in het topic (dus alleen de gegevens van die maand, zeg maar), kan natuurlijk ook.
Ik heb het trouwens in de lijst verwerkt, hoor. En dan nog een vraagje: ik ben op zoek naar een nieuwe winterjas voor J. Nou heeft ze een vrij lang lijf en is ze dus niet bepaald breed...daarnaast heb ik nog een paar aanvullende eisen voor een winterjas: hij moet warm zijn (niet zo heel vreemd, lijkt me ), ik wil niet van die glimmende stof en ik wil geen heel drukke print, en ik wil ook geen 100 euro aan een jas uitgeven. Dat schijnt dus best een lastige combinatie te zijn... Iemand enig idee waar ik een kans maak een leuke, mooie, warme jas te vinden?
jasje is altijd een probleem.van meisjes heb ik geen verstand, maar in de name it winkel zie ik dat hun meisjes jasjes goed verkopen. mijn zoontje past nu goed in de name it maten.
Niekekris, kijk eens bij www.zara.com . Die hebben een nieuwe nederlandse webshop met een heel aantal leuke, zachte, mooie winterjasjes voor een niet té duur prijsje. Enige nadeel is dat je niet kunt voelen of het echt warm is...
Name it vind ik inderdaad goed vallen, had ook al even online gekeken, maar op de site zag ik maar twee jasjes en die vond ik niet zo leuk helaas... Zara ga ik zo even kijken! Bij Wehkamp heb ik ook een jasje van de C&A gezien...heb alleen geen idee hoe die zal vallen...ga binnenkort maar eens langs bij de C&A, kijken of ze hem daar ook verkopen.
Vind de jasjes bij de C&A wel lang vallen en ook niet zo'n drukke print. Maar nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik alleen bij de jongens heb gekeken...... maar je kunt altijd proberen ja. En zo gek duur zijn ze niet. Die van Owen was 23 euro. En behoorlijk warm en er zat zelfs een sjaal bij
Ik heb vandaag een jasje bij de C&A gehaald. Niet het jasje dat ik op internet had gezien, die was veel te 'massaal' voor J. (er zat van dat nepbond bij de mouwen en de capuchon, ik vond het geen gezicht bij haar). 't is toch een jasje met een print geworden, maar niet druk oid, roze met paars-/auberginekleurige ruitjes. Beetje ski-jack idee, dus ik denk wel lekker warm en ook wind- en waterdicht. Nu nog een sjaal, wantjes en muts erbij zoeken.
ik ben een beetje nieuwsgierig naar andere baby's van zijn leeftijd, hoe groot die toen waren..aangezien mijn kindje veel te groot is. waar kan ik die lijst vidnen kan ik even spieken als jullie het niet erg vinden
mijn zoontje was in 8wk tijd verdubbeld in gewicht en 12cm gegroeit. hij bleef groeien in een stigende lijn 2740gr.44cm 8 wk 5500gr en 56cm 3mnd 61cm en 7 kilo en 6mnd 68cm en 9 kilo met 14 maanden was hij alweer 12,5 kg en 83cm nu is het helemaal een reus. draagt maat 86 /92 van broek en 92/98 van bovenkleding. hij is nog geen 1,5 maar lijkt wel 2 kwa grote dan want kwa doen en laten is hij echt nog 1,5 van een klein popje naar een reus dochter vond ik al erg groot met 104cm en 16,5kg en is net 3 jaar. papa en mama zijn bijde 1.80 maar mijn vader is 2 meter. ik denk dat nando die kant op gaat want hij heeft ook al schoenmaat 25
lijst gevonden, niet erg geruststellend voor me jammer genoeg .. ik hoopte dat er misschien nog meer zo zwaar waren als hij maar zo te zien is hij het zwaarst hij is nu met 2 maanden al 8350 gram...
Silly, je zoontje groeit net als mijn kindjes. Ben je al bij de ka geweest? mijn jongste zoon: geboorte 3800 gram en 53 cm. 6 maanden: 76 cm en 12 kilo. 9 maanden: 82 cm en 14 kilo. 12 maanden: 87,2 cm en 15 kilo. 18 maanden: 96 cm en 21 kilo. 24 maanden: 1m01 en 23 kilo. 30 maanden: 1m08 en 24 kilo. 36 maanden: 1m13 en 25,8 kilo. 39 maanden: 1m14 en 23,5 kilo. en mijn oudste: Mijn oudste zoon. geboorte: 4800 gram en 56 cm(ruim 1 maand te vroeg) 2 maanden: 68 cm en 8700 gram. 4 maanden: 79 cm en 10,7 kilo. 6 maanden: 86 cm en 12 kilo. 12 maanden: 93 cm en 16 kilo. 18 maanden: 98 cm en 18 kilo. 24 maanden: 1m04 en 19 kilo. 30 maanden: 1m10 en 21 kilo. met 37 maanden: 1m17 en 22 kilo. Mijn jongste mannetje heeft de stofwisselingziekte fh. Die is ook flink stevig maar ook ontzettend lang voor zijn 3,3 jaar. 15 dec weer naar de ka denk dat hij nu wel al 1m15 is want hij is weer een spurtje aan het maken in de lengte Ben benieuwd wat de ka zegt als hij mijn mannetje nu ziet nu hij 4 kilo kwijt is(moet ook ivm overgewicht).
ik zie het inderdaad ja! ons kindje komt elke maand 2 kilo aan waardoor hij dus nu met 2 maanden al 8250 weegt. maar je ene kindje heeft een stofwisselings ziekte..is dat blijvend? hoe zijn ze daar achter gekomen? heeft je oudste niks? ik loop bij de KA en moet allemaal onderzoeken ondergaan met hem. ze gaan hm testen op syndroom beckwith biedemann en een stofwisselings ziekte wat met vet opname/afbraak te maken heeft. donderdag word zijn bloed geprikt en over 2/3 maanden hebben we pas de uitslag
Hoi, Mika heeft dus de stofwisselingziekte die te maken heeft met vetopname en vetafbraak, genaamd familieair hypercholesterollemie. Hij krijgt hier Lipitor simvastatine voor, hij heeft 2 gemuteerde gennen. Hij zal heel zijn leven onder controle moeten blijven bij de ka en internist. Hij zal ook altijd op zijn eten moeten letten als hij later groot is,nu ben ik het natuurlijk die hem zo goed mogelijk moet begeleiden. Ze zijn er achtergekomen omdat hij de eerste 4 maanden ook1,5 tot 2 kilo per maand groeide op de bv. Daarna ging het in raptempo verder en ik had het vermoeden al dat hij iets zou mankeren, ik kaarte het steeds aan bij het cb maar die wimpelde het gewoon af met hollandse welvaart op de bv. Ik heb hem 20 maanden bv gegeven,dan zal je ook wel verwachten dat zijn gewicht af zou nemen,maar tegen zijn 12 maanden woog hij al 15 kilo en toen heb ik zelf aan de bel getrokken. Ook aan zijn lengte zag ik dat hij veelste snel ging,net als mijn oudste. Hij moet vaak naar het ziekenhuis en het amc ziet ons volgende maand, hij was door het slechte eten en diaree al 4 kilo afgevallen,dus ben eigenlijk wel benieuwd wat ze nu van zijn gewicht vinden. Hij snoept bijna nooit,alleen als hij op een verjaardag is krijgt hij een klein stukje taart,maar liever geef ik het hem niet. Ik wens je heel veel suc6 en ik hoop dat het gewoon komt omdat familie ook groot is(hier ook grote familieleden waardoor kids lang zijn). Ik duim voor je mannetje en natuurlijk ook jullie als ouders dat er geen gekke dingen uit komt. groetjes Bianca
Flinkerd zeg! Met zijn geboorte zat jouw kindje op de +1 lijn, met de 2e meting op de +2 lijn en nu met de 3e meting is hij daar bovenuit geschoten. Lengte volgt netjes het +1 lijntje. Maar maak je vooralsnog niet te druk; eerst maar eens de onderzoeken afwachten he! Mijn zoontje heeft ook op de +2 lij gezeten en zit nu gewoon op +0,5. Geef je borst of fles en zijn jullie ook groot?
Hoi allemaal! Ik heb hier ook een flink kereltje Bij geboorte 4400 gram en 54 cm.. daarna afgevallen en na een week weer terug op gewicht (bijna dan) en nog een week later en nu weegt hij 4800 ,of nouja dat was vorige week. Alleen hoe deden jullie dat met eten ? ik heb het idee dat ij steeds meer honger heeft maar ik kan toch niet zijn voeding blijven ophogen? en 2 voedingen per dag eet hij net de helft...en de rest heeft ie mega honger
Ook hier een flinke dame!!! Een ''suikerbaby'' zoals ze het in het ziekenhuis noemen... aangezien ik zwangerschapsdiabetes had. Hier in het ziekenhuis worden baby's niet gemeten maar met een zwangerschapsduur van 38,6 was onze dame maarliefst 4840 gram!!!! Woensdag gaan we voor het eerst naar het cb en daar wordt ze volgens mij wel gemeten toch? Ben dus erg benieuwd!!!
er is van de week bloed geprikt wat naar het AMC en daarna na het UMC gaan en dan weer terug naar ons. dat word onderzocht en de uitslag krijgen we over 2-3 maanden. dat syndroom word onderzocht en een iets met afbraak/aanmaak vet wat begint met de L (ben het weer vergeten) vandaag bij de fysio geweest met hem en die zei dat omdat ie zo groot is, hij moeite heeft met zn hoofd omhoog houden. de strek spieren gaan goed alleen die aan de voorkant (buik & borst) moeten we beetje gaan trainen. ze tilde hem vanaf zn rug aan zn armen omhoog en hij nam zelf zn hoofdje niet mee dus vandaar. was dat bij jullie ook? volledige borstvoeding krijgt ie. ik ben 1.75 en mn vriend is 1.85. hier werd ie bij het Cb wel gemeten de eerste keer
ik vraag me af wat jullie je "grote baby's " te eten geven. thijs weegt bijna 11 kg, en krijgt nog steeds 4 flessen, waarvan alleen de laatste niet helemaal op gaat. hij krijgt wel fruit, brood en groente. ben me aan het orienteren om wat te veranderen, want dat mag wel volgens mij.