wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mag ik ook even mee kletsen? Of is dat al een club met een redelijk vaste samenstelling? Onze knul groeit langs het bovenste lijntje, om het zo maar te zeggen.
    Hij was 4170 gram en 56 cm bij zijn geboorte.
    Met 1 maand 5560 gram, lengte heb ik toen niet gemeten.
    Toen hij bijna twee maanden was woog hij 6745 gram bij 61 cm. En bij 3 maanden 7730 gram en 65 cm.
    Vandaag (3m1w) heb ik hem thuis gewogen en kwamen we uit op 8,0 kg.

Ons zoontje is niet alleen vrij stevig, maar ook behoorlijk sterk en ontzettend bewegelijk. Hij tilt al vanaf de eerste week zijn hoofdje echt lang op. Voordat hij 1 maand oud was draaide hij al zelf van buik naar rug. Sinds een week of twee wil hij steeds ontzettend graag rechtop zitten. Hij kan nog niet zelf gaan zitten als hij op zijn rug ligt. Maar als hij zeg maar half liggend bij ons op schoot zit, gebruikt hij zijn buikspieren om rechtop te gaan zitten. Hij wordt ook echt boos als we dat niet toestaan. Hij moet en zal rechtop zitten! Van het cb mocht dat af en toe wel om te oefenen, maar wat meneer betreft is gewoon liggen er echt niet meer bij. Dat is voor baby's ;). We proberen (ondersteund) zitten op schoot en liggen wat af te wisselen, maar het is niet altijd even gezellig meer als hij bij ons ligt.

Heeft dat iets met elkaar te maken: groot zijn en sterk zijn / motorisch snel ontwikkelen? Zien jullie dat bij jullie grote kindjes ook?

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @tupp.. mijn zoontje is ook groot, vanaf zijn geboorte al.. En ook sterk, en motorisch erg snel.. (liep met 9 mnd en 3 wkn).
    Geen idee of het met elkaar te maken heeft, mij werd juist verteld als een kind groot is is het vaak logger en slomer.. maar goed.. dat gaat hier niet op.
    Nou is Collin met alles erg vlot.. niet alleen op motorisch gebied, ook fijne motoriek, maar ook spraak loopt ie voor mee.

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter is ook zwaar (bijna 10 maanden en al 10,5 kilo en 74 cm). Zij is ook sterk en vrij snel qua ontwikkeling.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    had jij niet zwangerschapssuiker toen? of ben ik in de war :)?

tja commentaar.. word het wel zat. noem me kind niet dik aub dat kan iik niet waarderen maar goed hij is ook niet klein.. maar noem hem dan groot, en niet dik.. klinkt toch anders
    geboorte: 54 cm en 4290
    2 maanden: 61,5 cm en 8250
    en met 2,5 maand: 9000
    3 maanden: daar kom ik 4 januari achter, hoop dat ie nu wat minder gegroeit is maar zal wel niet
    dus ja hier nog wel erger. heb sinds van de week maat 68 aan bij hem. bij hem word zn groei onderzocht. misschien over 2 maanden de uitslag ervan

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @holagirl: Hier ook wel redelijk wat commentaar, maar dat zal me een zorg zijn. Bovendien kloppen dingen als 'wat is ze groot' ed ook, dus waarom zou ik me er druk om maken? En dingen als 'geef je haar pokon' ed reageer ik gewoon op met iets als 'ja, vindt ze lekker' ofzo.

@tupp:Ik zou zeggen, welkom! ;) :)
    Ik heb niet het idee dat J. zich enorm snel ontwikkelt oid. Sterk is ze, denk ik, wel, maar ja, ze heeft haar postuur dan ook mee. ;) Qua grove motoriek is ze volgens mij gewoon gemiddeld. Ze ging zitten met 7,5 maanden, kroop en stond met 8 maanden en liep met 14,5 maanden. Fijn motorisch heb ik geen idee, maar ze kan in ieder geval puzzelen als de beste. Praten boeit haar dan weer niet zo veel, al zegt ze wel wat woordjes. Beweeglijk is ze wel...heel erg. Kan niet stil zitten, is altijd bezig, enz. Is al zo vanaf de geboorte.

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    geef je pokon?
    zit er slagroom in je borstvoeding?
    geef je kracht voer?

ja die ken ik wel ;)

of jij dacht, ik begin niet aan een baby, maar gelijk een peuter

7. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    hey silly, ja bij mij kwamen ze er met 32 wk achter dak zw.suiker had! Maar toen wassie al heel groot! Jij had geen suiker, maar of je kindje iets mankeert wordt nog onderzocht he? Spannend zeg...ik duim voor je dat hij gezond is, of er iets aan te doen is... Al sinds de geboorte vragen mensen: hoeveel maanden is hij? Dan zei ik: 4 wk... WAT? Riepen ze dan...meteen maar plekje op de kleuterschool geregeld? En constant constateringen als: wow, wat een flinkerd ed....dikkie dik enz... Ik weet het, het is ook zo maar pfff.....ELKE keer weer!

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb diabetes en dan krijg je vaak wat "dikkere" kindjes.
    Onze dochter was 3315 gram en 50 cm en geboren met 37 weken.
    Onze zoon was 3910 gram en 51 cm en geboren met 38+3.
    Hij groeit als kool, iets wat onze dochter niet deed. Hij is ook gek op zijn fles, wij zijn na 1,5 week overgegaan op voeding voor hongerige baby's.
    Hij woog met 4 weken 4240 gram en met 9 weken 5975 en was 58,5 cm lang. Hij is nu 12 weken en woog afgelopen zondag 6800 gram, lengte weet ik zo niet. Hij is best fors.
    Lars heeft van broekjes maat 56 en van shirtjes 62 of 68, ligt eraan hoe het valt. Onze dochter heeft t/m de 3e maand in maat 56 gezeten.
    Maar heb zoiets zo lang als eht goed met hem gaat moet ik me er maar niet druk om maken. Ik kan er verder niets aan doen. Hij krijgt verder niets toegevoegd aan zijn fles waar hij van groeit.
    Gelukkig krijgen we weinig opmerkingen. Soms wordt er dan wel gezegd: poeh wat een flinkerd!

9. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter was ook groot bij de bevalling!
    4610 gram!
    ik ben zelf diabeet.... en ze heeft lekker lopen snoepen in mijn buik :) maar verder is ze helemaal gezond :D

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Coll was ook groot bij de geboorte 4640 en 56 cm.. maar ik had geen suiker ofzo..
    Ach.. hij is gewoon groot.. even groot nu al als mijn neefje van ruim 2..
    Doe je niks aan, gewoon genieten :D

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik krijg ook wel veel opmerkingen over zijn formaat. Maar mij stoort het niet zo. Hij is inderdaad groot. Hij is gezond, dat vind ik het belangrijkste. Ergens ben ik ook wel trots op onze stoere grote jongen. :) (Waarmee ik niets wil zeggen ten nadele van kleinere baby's hoor, dan zie je als moeder wel weer wat anders om trots op te zijn.)

12. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    liam was bij:

geboorte: 4050 en 52cm
    1 maand: 5420 en 59cm
    2 maand: 6220 en 63cm
    3 maand: 6950 en 65 cm

hij zat de elke keer boven de curve en nu begint hij er weer een beetje in te komen maar nog steeds boven gemiddeld.

iedereen schat hem ouder in maar dat komt ook doordat hij zich al omdraait en goed rechtop kan zitten met een beetje steun.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Geen idee of het met elkaar te maken heeft, mij werd juist verteld als een kind groot is is het vaak logger en slomer

dat klopt hier dus wel, thijs wordt morgen 9 maanden. hij rolt wel, maar als het hem uitkomt, laatste week steeds vaker trouwens. hij kan nog niet zelf zitten. dan valt ie of naar voren of opzij.
    hij is 11 kg trouwens. echt een flinke kerel.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier Owen bijna 10 maanden en bijna 12 kilo.
    Maar loopt niet echt voor in ontwikkeling.
    Hij kan wel stevig blijven zitten. Maar uit zichzelf gaat ie niet zitten.

Kruipen kan ie ook nog niet. Hij probeert het wel maar hij geeft het zo snel op en word vreselijk boos!
    Het liefste zit ie gewoon de hele tijd. Volgens mij word het een billenschuiver net als zijn broer. Die wilde ook niet kruipen. Werd ie hartstikke boos als ie op zijn buik lag. Owen precies zo.

15. oxbow

oxbow Niet meer actief

DAn heb ik hier lichtgewichtjes denk ik.

De oudste is bijna 5 en weegt net 16 kilo
    De middelste is 2 jaar en 3 maanden en weegt 12.8 kilo
    De jongste is 5 maanden en weegt 6760gram

16. Lala2009

Lala2009 Lid

21 dec 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn hun lengtes anders weet je niet of ze lichtgewichtjes zijn..?
    Mijn zoontje is ook al net zo groot dan sommige 2 jarigen op de creche. En hij is pas 17 mnd. Maar 87cm is ook op de bovenste curve dus. Hij is trouwens traag motorisch loopt nog niet alleen..kan t wel maar durft t niet goed. Deze week liep hij 6 stappen door de kamer. Maar fijne motoriek is echt heel goed daar ligt hij op voor. Hij kan al puzzels maken als ik hem zeg welk stukje waar moet en sommige stukjes weet hij zelf al. En kan al iets van 20 woorden zeggen en toren bouwen van 10 blokken en bouwt al met de duplo.
    Tegen mij hebben ze gezegd dat hij motorisch iets trager is doordat hij nogal groot is. Dan kunnen ze lastiger evenwicht houden dan die kleintjes blijkbaar.

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    de kinderfysio van het ziekenhuis heeft ook tegen mij gezegt dat ze juist trager zijn inderdaad. hij liep ietsje achter volgens haar met 2 maanden omdat zn spieren op het zelfde niveau zitten als elk kind van 2 maanden, maar omdat ie zo zwaar/groot is moeten ze veel meer gewicht tillen dus heb je kans dat ze eerder gaan achterlopen

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

DE oudste weet ik niet, maar die zit in broek maat 110 (wat lengte betreft, maar breedte moet hij eigenlijk 98, dus dram aom goede broeken te vinden

De middelste is 90 cm, zij kroop ook naar deonderste lijn wat gewicht en lengte betrof.

En de jongste zal zo'n 66 cm zijn nu.

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter is nu 90cm en 12,5kg (18 maanden). Lange dame dus. Ze is niet traag, scheelt misschien dat ze wel lang is maar niet zwaar.

Ben benieuwd hoe groot ze is als ze is uitgegroeid. Papa en mama zijn allebei 1.80m

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Vraagje aan de moeder met lange meiden (zoals bv. Flutterby) die nog niet zindelijk zijn: Welke broeken trekken jullie dochters aan? J. is namelijk hard op weg naar 98, maar ik heb het idee dat die broeken niet berekend zijn op luiers...de twee die ik gekocht zitten in ieder geval niet echt mooi (de kontzakken hangen ergens onderaan haar billen ipv dat ze er op zitten). Het lijkt me dat lang niet ieder kind met maat 98 al zindelijk is...vandaar de vraag welke broeken dan wel goed zitten?

Deel Deze Pagina