wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb van name it 2 broeken gekocht 92 en 98 er zit voldoende ruimte voor luier. maar ik kan die van 98 nog niet uit proberen want zelfs 92 is veel te groot voor mijn zoontje. hij is ook jonger natuurlijk. ik kijk altijd goed of die ruim zitten in maat 98, heb maar n paar dingen hoor. rompertjes zitten prima van 98-104. maar broekjes heeft hij kleinere maten.
    probeer esprit, hun baby lijn gaat tegenwoordig tot 92, en die vallen ook erg groot in vergelijking tot andere merken. hoe groot is je dochter eigenlijk?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb natuurlijk geen verstand van meisjes kleding.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Geen idee hoe groot ze precies is, maar het zal een cm of 88 zijn, denk ik. Ze zit qua broeken nu in 92 (rompers 98-104, truitjes 92/98 ) en daarbij heb ik tot nog toe geen probleem. Wilde nu broeken in 98 kopen, ook omdat het nu uitverkoop is, scheelt toch weer, maar dan dus wel echt in 98. Had er één van Name-it gekocht en daarbij hangen de zakken dus heel laag, terwijl de rest goed zit. Maar kan natuurlijk ook aan het model liggen? Had er ook één gekocht van Mexx en die zat beter. Heb er net één gehaald van Review (ken het merk niet, dus ben benieuwd), eens kijken hoe die zit.

Voor meisjes vind ik Esprit trouwens juist klein vallen, of in ieder geval kort, de bovenkleding dan tenminste. Vind het zo raar dat dat per jongens-/meisjescollectie soms zo verschilt...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik blijf het sowieso lastig vinden om kleertjes te kopen, omdat de maten zo verschrikkelijk verschillen per merk. Eerst trok ik hem zijn kleertjes pas aan nadat ik ze een keer gewassen had. Maar tegenwoordig trek ik het toch maar even een keer bij hem aan. Niet handig, met al die labels er nog aan. ;) Maar ik vind het wel zonde als (weer) blijkt dat iets toch te kort of te strak is.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    De broek van Review is helaas niets... Misschien komt het ook weer door de luier, maar hij zit aan de achterkant heel laag en heel los, maar aan de voorkant zit hij heel strak... :( Misschien dan maar een tijdje jurken/rokjes en leggings/maillots ofzo...? Gelukkig maar dat ze een meisje is. ;)

@tupp: Ja, irritant is dat, he, dat het allemaal zo anders valt... Had behalve de broek vandaag ook twee jurkjes (van de C&A) gekocht, ook in maat 98 en die vallen dan weer vrij klein, had beter 104 kunnen kopen...

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja het is erg lastig.ik heb gelukkig een paar merken die bij zijn lichaam passen(hij heeft geen lange benen) ik weet niet hoe lang dus...je moet kijken bij de modellen die ook in kleinere maten te koop zijn en dan 98-104 kopen. heb je bij babywals gekeken? ik heb nu ook een duitse merk gevonden van de maattabel kan ik zien dat die groot vallen.tragwerk heet het.maar die heeft ongeveer hetzelfde dingenjes(bij jongens blijft het beperkt) maar ik heb nu niks meer nodig denk ik. dus nog niks gekocht. duitse winkels hebben vaak grotere maten en groot vallende dingen.
    ik heb nu een rits pakje retro, moonkids heet het. met aankleden ben je zo klaar hoef geen shirt apart broek, en een keer aan blijft het gewoon zitten, zakt niet. die heeft ook grotere maten, maar je moet aanbiedingen zoeken anders best duur.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier een foto

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij is waarschijnlijk 80cm en wel boven 12kg nu en past zo in maat 86 van deze pakje.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wat een mooi mannetje! :)

Ik ken weinig tot geen merken die dezelfde dingen in babymaten en in grotere maten verkopen (zie er bij Babywalz nu één van Name-it staan...maar ik vind online bestellen niet zo handig, kun je helemaal niet inschatten wat voor model het is...)?

Op zich weet ik wel merken die goed passen, maar het verschilt toch ook steeds weer per maat... En ik wil in eerste instantie ook gewoon dingen die ik leuk vind, maar die niet achterlijk duur zijn, en dat heeft niet ieder merk in iedere collectie... Frendz (V&D) is bijvoorbeeld goed betaalbaar en valt over het algemeen wel redelijk, maar ik vind dat ze in de huidige collectie niet echt leuke dingen hebben (of ik heb het al :D). En bij de C&A was het één grote zooi, zag daar helemaal geen spijkerbroeken...

H&M kan ik ook nog kijken en anders nog ergens een broekje van Mexx zoeken oid...is dan wel duurder, maar ja, als dat als enige wel goed zit? En dan verder maar rokjes en jurkjes of zelf achter de naaimachine.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankewel,hij is erg leuk, vind ik ook,hahahha

als n broekje aan achterkant laag zit en voorkant strak dan is de maat te klein(denk ik altijd)want zo zie ik dat een broek die wel past klein wordt omdat hij gegroeid heeft.

ik koop meestal online.als ik in winkel iets koop dan is het vaak miskoop...kan het moeilijk in schatten in winkel want krijg heel veel stress alsof hij elk moment hard kan huilen of zo...hij heeft dat nooit gedaan maar ik doe het makkelijk online, past niet stuur ik terug...

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik denk dat in dit geval het model gewoon niet was voor J. of niet berekend was op een luier, want hij was lang zat. ;) :)

Bij mij is het juist omgekeerd, ik koop meestal in de winkel, kan online juist niet inschatten. :D Bovendien vind ik het vaak zonde van de verzendkosten, als je dan niet heel veel in één keer besteld komt er voor één of twee kledingsstukken vaak gewoon weer vijf euro bij waardoor het toch weer aardig aan de prijs wordt. En veel in één keer kopen doe ik eigenlijk zelden: ze hebben vaak niet tegelijkertijd heel veel wat leuk vind en ik vind het leuk om iedere keer wat te kunnen kopen ipv maar één keer.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Jeans - online bestellen! - babywalztabea van babywalz heeft grote maten, maar het blijft online winkel.ik krijg van puntjes of periodes kadoo van gratis verzenden. esprit zonder kosten verzenden ook..

hier een broekje van je meisje, ik weet niet of je van bloemen houdt.ik niet zo maar goed, heb gelukkig een zoon...

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    voor je meisje bedoelde ik. ik moet naar bed merk ik van mezelf...slaap lekker straks!

14. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

mijn zoontje gaat nu ook al naar maat 62!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier zit Mitchell in maat 80, maar begint nu te twijfelen. 86 is te groot maar 80 word eigenlijk te klein..
    Maar ik denk dat hij hier nu de kleinste baby is, hij eet de laatste tijd weer heel slecht. Dus denk dat hij niet echt aangekomen is...

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Na een jaar gaat het ook gewoon minder snel, he? En het gaat ook met sprongen...hier is het tenminste zo dat ze soms weken stil staat en dan opeens komt ze veel aan of schiet ze weer een stuk de lucht in, d'r is geen peil op te trekken.

Weltrusten dan vast, belize! ;) :)

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Minder snel?
    Pff ik blijf nieuwe kleren en schoenen kopen voor Collin... inmiddels zit hij al in maat 92/98 van broeken en 98/104 van shirts.. en maat 25 schoenen.

allemaal de beste wensen!!

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Dat wel, maar in het begin was het zo ongeveer iedere maand, terwijl het hier nu toch vaak wel een paar maanden duurt voordat ze het echt niet meer past. ;)

Gelukkig nieuwjaar iedereen! :)

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maat 25 schoenen????wow collin is echt een big big big boy he.hier 19-20 voetenmaat.maar nog niks aan natuurlijk.

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    jup maat 25, kan ongeveer elke 2 maanden nieuwe schoenen kopen. :( hij had laatste weken alleen zijn snowboots aan gehad,... en ging logeren bij oma, dus andere schoenen mee.. die paste dus niet meer (2,5 maand oud :() En die krengen zijn niet goedkoop!

Deel Deze Pagina