wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik vind het juist steeds sneller gaan met groeien.

Ze zeggen dat ze na een jaar minder groeien,
    Mijn jongste was met 12 maanden:87,2 cm lang en 15 kilo.schoenmaat 24/25
    Met 18 maanden: 96 cm en 18 kilo.schoenmaat 27
    Met 24 maanden: 1m01 en 23 kilo.schoenmaat 28/29
    Nu met 3,4 jaar is hij: 1m15 en 22,5 kilo:)
    schoenmaat 31/32 en kledingmaat 122/128.

Ik vind het dus steeds sneller gaan met de lengte,gewicht is nu gelukkig stabiel en in verhouding:)

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar bianca; er is toch iets met de stofwisseling van je zoontje waardoor hij te snel grooeit of zoiets?of heb ik het slecht onthouden dit?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @Bianca: Ondanks zijn stofwisselingsziekte (dat was de jongste, toch?, waardoor ik me voor kan stellen dat de 'normale' dingen niet gelden, groeit volgens mij ook jouw zoontje steeds minder hard na dat eerste jaar... Van 1 tot 1,5 jaar is hij 11,8 cm gegroeid en daarna minder (5 cm in een half jaar en daarna 14 cm in 1,4 jaar) en ik ga er vanuit dat het in het eerste jaar juist (veel) meer was (een cm of 30 in een jaar?).

@kuidebokibi: Hadden ze geen leuke aanbieding meer? Hier laatst twee paar schoenen gekocht, waarbij op het tweede paar 50% korting zat (ik had een paar snowboots en een paar schoenen, maar twee paar schoenen had ook gekund).

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Coll heeft hele moeilijke voeten, extreem hoge wreef en brede voeten, dus ik kan niet zo maar schoentjes kopen, en de schoenen die hij dan past zijn vaak niet zo veel afgeprijsd...

5. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

He dames!

Levi staat/stond ook op de lijst. Hij moet binnenkort weer naar het CB, dan zal ik de nieuwe gegevens doorgeven hier. Laatste keer was hij niet zo heel veel gegroeid, dus ben benieuwd...
    Waar kan ik de nieuwe lijst vinden?? Bedankt alvast!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Dat is wel balen dan...dan wordt het inderdaad erg kostbaar...

J. heeft ook niet de makkelijkste voeten (ook brede voeten en een flink hoge wreef, ze paste in een dure zaak maar één paar...), maar heb dus laatst toch goedkope(re) schoentjes gevonden. Als ze weer nieuwe nodig heeft ga ik ook gewoon weer overal kijken, wie weet vind ik weer wat betaalbaars.

De link naar de lijst staat op pagina 72 bovenaan. Ik zal het lijstje binnenkort weer eens bijwerken.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    De aangevulde lijst staat HIER. Heb zo veel mogelijk aangevuld, maar van sommige mensen stond er maar zo weinig dat dat lastig was...iedereen die nog iets in de lijst mist, moet dus maar even laten wat er nog bij moet! :)

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nieke en kuido kunnen jullie ff aangeven waar jullie die schoentjes gevonden hebben.in ziegs zeiden ze aan mij dat mijn big boy ook dikke en brede voeten heeft. ze hadden echt niks voor hem helaas.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Het laatste paar komt van de Schoenenreus, maar heb bij Van Haren en Scapino ook wel schoentjes gezien waarvan ik dacht dat het wel moest passen (Van Haren verkoopt bv. ook breedtematen).

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    1 paar nu van een schoenenwinkel in oostburg (zeeland, daar woont oma) en ik heb op de gok 1 paar bij de schoenenreus gekocht, weet nog nie of hij die past hij komt dinsdag pas terug van logeren bij oma.

de vorige schoentjes komen bij de dolcis, van haren, en nelson vandaan.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankeweldames!

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0

hoe heette dat ook alweer? ik moet zo naar de KA dus ik denk dan vraag ik het gelijk even.. hier ondertussen met 3 maanden al 10 kilo!!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb even gezocht en gevonden :)

Mika heeft dus de stofwisselingziekte die te maken heeft met vetopname en vetafbraak,
    genaamd familieair hypercholesterollemie.
    Hij krijgt hier Lipitor simvastatine voor

Sterkte ermee! Lijkt me lastig als je weet dat er iets is, maar niet wat. Want je kan er nu sowieso niets aan doen en je weet ook nog niet welke gevolgen het heeft.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is trouwens echt geen grote baby meer: met 5 maanden woog ze 9 kilo en was ze 68 cm, nu (9,5 maand) weegt ze bijna 9 kilo en is ruim 70 cm ;). Maar ze is van de sonde af en eet en drinkt alles nu zelf, dus het was te verwachten. Eva, die dus nooit sondevoeding heeft gehad, was trouwens ook de eerste 7 maanden zo groot en daarna groeide ze heel langzaam. Lisa heeft altijd hoog in de curve gezeten door de sondevoeding, Eva zat wat lager. En nu zit Lisa op hetzelfde lijntje als Eva destijds.

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wow jou ventje gaat idd snel zeg, 10 kilo is Mitch nu..
    Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is meid.
    Sterkte!

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Gister weer naar het cb geweest, Collin woog vorige week bij de ha nog 15 kilo, maar is erg ziek geweest.

Gister woog hij 14 kilo en is 89,6 cm lang. En weer helemaal goed gekeurd..

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @kuidebokibi: Collin ook al zo ziek geweest... Gaat het nu weer wat beter met hem?

J. is ook erg ziek geweest de afgelopen anderhalve week. Zij is ook een kilo afgevallen en ik denk dat ze nog steeds wel afvalt, want ze eet vrijwel niet en drinkt ook nog steeds heel weinig...

Misschien dat ze deze week 'officieel' gemeten en gewogen wordt, dan zal ik het wel weer laten weten.

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @nieke, ja Coll had eerst griep, daarna keelontsteking.. dus is deze maand al 2x ziek geweest! Nu tot dinsdag nog een antib kuurtje..
    Eten gaat nu gelukkig weer als vanouds! maar hij heeft de afgelopen weken amper gegeten, ook geen flessen gedronken, alleen maar thee, water en ijs :p

Hoop dat J, Snel weer opknapt!

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ah collin is ziek geweest?en zo snel veel afgevallen zeg.maar toch wel goed op gewicht. ik ben een beetje fan van collin, big boy, goed om te horen dat hij weer goed eet.gr!

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @Belize hihi fan van Collin, wat lief! Ja hij is echt snel afgevallen maar idd nog prima op gewicht! En eet nu weer als een malle dus komt goed!

Deel Deze Pagina