wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb wel een heel lang kind ;) (vind ik zelf)
    Hij was met de geboorte al 52,6 cm.. maar maar 3250 gram.
    Hij is wel heel magertjes, komt nu eindelijk een beetje baby-vet op.
    (mij kon je rollen als baby..)

Iniedergeval.. hij zit wegens zijn lange armpjes en beentjes (en romp) nu ook in 62.. ik hou niet van die te korte mouwtjes enzo..
    kwa breedte zou hij zo nog op 50 zitten...

Maar groot is hij dus niet echt.. vooral lang, en zijn hoofd is een curve hoger dan de rest van hem :p (een kurve boven gemiddelde)

In de wagen lijkt hij dus heel wat! door zijn grote hoofd, en lange lijf hihi, maar als ik hem er dan uit til, en tegen mijn borst hou, en die spillebeentjes vouwen onder zijn buik.. krijg ik de 'aaahhwww wat klein nog!' reacties hihi..

dus niet een reus of 'groot'.. wel lang en groot hoofd hihi.
    (man en ik zijn beide klein en compact zegmaar.. dus van wie hij het heeft? hij heeft zelfs een nek!! nou dat heb ik nieteens! :p )

2. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik had zelf een topic geopend over grote baby's tot ik werd gewezen op dit topic!
    Het is teveel om bij te lezen maar ik ga het vanaf nu wel bijhouden.
    Ik ben 2 weken geleden bevallen van een gezonde zoon van 60 cm en 5460 gram!
    Het badje is al bijna te klein en ik vraag mij ook af hoe lang hij nog in de bak van de kinderwagen past.
    Maar ik vind het eerlijk gezegd wel lekker om zo'n stevige baby te hebben. Tenminste niet zo kwetsbaar!

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn kindje was met 8 weken 60,5cm en meer dan 6 kg.hij paste wel in bad, dat tot 12maanden oud, nu was ik heb zittend in zijn badje. het is veel te vroeg voor een gewoon zitje, liggend zitje heb ik nooit gehad, ik weet niet of dat iets toe kan voegen.

kinderwagenbak is 74cm lang mijn zoon vond het nooit leuk, slechts maar n paar keer gebruikt, maar paste wel er in tot 6 maanden oud of zo. ik heb maxicosi op kinderwagen gedaan en dat ging beter.

gefeliciteerd met je baby!ik zou ni weten hoe jij hem er uit kon persen, lijkt me erg pijnlijk...

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    waarom ze passen ligt aan dat ze hun benen niet recht houden, met gebogen benen passen ze langer in bad en wagen dan je verwacht.

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @moosey,

Mijn zoontje was ook erg lang, kinderwagenbak die ik had was 72 cm lang.. na een half jaar paste het niet meer en heb ik hem in de kinderwagen gelegd, helemaal plat.
    Het badje heb ik gebruikt tot hij 1 was.. eerst liggend, toen met zon lig ding van de prenatal, daarna badring van prental, en toen zelf zittend.. nu gaat ie gewoon lekker mee onder de douche, vind hij fijner dan in bad.

Enig idee waarom hij zo groot was bij de geboorte? houden ze hem extra in de gaten?

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en pas op een grote baby is net zo kwetsbaar als een kleine....
    misschien groeit je kindje niet zo snel, mijn zoon was niet zo enorm bij geboorte maar hij groeidde juist hard.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kuido;vind collin douche lekker?oh wat handig, hier hebben we n paar kkeer hysterische angst gehad met douchekop. zo. hij moet het niet eens zien, niet zo handig.hij moet binnekort wel er onder.weet niet hoe ik hem zover kan krijgen.

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    #828 Aurin, 17 jan 2011
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
    @belize, t heeft even geduurd.. maar hij vind het prachtig.. ik zet de douche gericht ik een hoek, op de laagste stand van de stang.. en laat hem lekker zijn gang gaan, hij gaat dan bekertjes vullen onder de straal, gaat eronder zitten, of op de grond liggen water slurpen van de grond...
    Dan zeep ik zijn haar in, en gaat ie er zelf onder staan en zijn haartjes wassen, ook als zijn gezicht nat wordt vind hij dat niet erg.. moet zeggen ideaal! Maar t heeft even geduurd hoor, heb wat strijd gehad om hem te mogen douchen!

Nou heeft hij angst voor water (zodra hij de controle kwijt is...), en t zwembad is een hel! zodra zijn voetjes de grond niet meer raken klampt hij zich aan mij vast en begint hysterisch te huilen.. (dus zijn we maar gestopt met babyzwemmen... )

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    J. vindt douchen heerlijk. Al van jongsafaan. In bad en zwemmen vindt ze ook geweldig. Echt een kind van haar moeder. ;)

Misschien kun je je zoontje eerst eens met de douchekop laten spelen zonder dat er water uitkomt? Er samen een gek spelletje mee doen ofzo? En dan opbouwen? Klein beetje water er uit laten komen, meer water, gewoon normale hoeveelheid? Of na het spelen hem eerst eens laten kijken hoe jij douchet en daarna samen douchen ofzo?

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Belize: Het was helemaal niet zo pijnlijk en ze hebben ook niet veel hoeven in te knippen. Heb maar 4 hechtingen volgens mij. Ben wel 1,5 liter bloed verloren en heb een bloedtransfusie gehad.
    Ze hebben mij gewoon heel goed begeleid tijdens de bevalling. Nu moet ik wel zeggen dat de laatste paar persweeën er lomp aan toe gingen. De vk ging op een stoel staan en duwde op mijn buik, terwijl de gyn de baby eruit trok!
    En je hebt gelijk dat ze net zo kwetsbaar zijn, alleen durf ik gewoon al sneller meer bij Diede dan bij een kleine baby.

@Kuidebokibi: Ik heb op het einde van mijn zwangerschap zwangerschapsdiabetes gekregen, dus daar kan het mee te maken hebben. Maar het is ook gewoon zo dat mijn vriend en ik allebei niet klein zijn.
    Er is geen reden om hem extra in de gaten te houden. Hij is verder helemaal gezond!

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag

Zo heb ik dat wel gedaan.. eerst ik douchen, hij spelen in de badkamer.. dan samen op de grond zitten, met de douchekop spelen, beetje water eruit.. spetteren op de grond, stampen op de grond, bad speelgoed erbij (heb zon eend waar je water in moet gieten en dan gaat er iets draaien en zijn bek open)
    En er echt een ritueeltje van maken.. zo heeft Collin een badjas, waar hij helemaal weg van is, wil hij ook vaak aan over zijn kleren enzo.
    Dus dan zeg ik kom haal jij je badjas, gaan we douchen, en dan wordt hij al helemaal enthousiast want na t douchen mag hij in zijn nakie, met zijn badjas aan door huis rennen (en vervolgens alles onder plassen ;))
    En samen tandjes poetsen onder de douche, vind hij helemaal geweldig, t liefst ook met mijn tandenborstel (zucht). En de muren borstelen met een afwasborstel ook heel leuk...

En daarna t afdrogen.. ik wikkel hem helemaal in een grote handdoek, op de grond.. en hij gaat dan heel stil liggen.. en dan zeg ik.. owwww wat ligt hier nu? een kadootje?? Dat ga ik is even uitpakken..
    en dan doe ik net of ik strikjes los maak, maar dat doe ik dan door te kietelen... en dan pak ik de handdoek uit, en zeg ik heel verbaasd.. KIJK NOU tis een kindje!!! en dan is hij helemaal blij en ondertussen bijna droog ;)

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @moosey, owjee dat klinkt heftig zeg dat duwen en trekken (ben zelf kraamverzorgster, en weet dat dat niet zo goed is en er dan toch wel haast is..) Wel fijn dat je t gewoon zelf hebt kunnen doen!
    Ik had bij coll 1 hechting, was niet geknipt..
    Ahh.. suiker.. dat zal wel geholpen hebben, wel een kans dat ie dan wel minder hard groeit nu.. of groeit ie wel hard?

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Komende donderdag gaan ze hem weer wegen bij het cb. De kraamhulp kon hem niet goed wegen met haar weegschaal. Weet dus niet of hij is gegroeid!
    Zijn hoofdje was al best een tijdje zichtbaar bij de bevalling maar ik kon niet goed zijn schoudertjes eruit krijgen. Vandaar dus dat geduw en getrek :D!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ahumz, wil ik net posten hoe groot Renske is. Lees ik Moosey's onderschrift :$ OMG. 60 cm!? 5,4 kilo!? 'Gewoon' eruit geperst?! (respect :D) Da's een lekkere reus zeg!!! :)

Maar goed, Renske met 11 maanden: 11 kilo precies en 78,5 cm. Lang en lekker mollig, maar langer dan dik en ze valt nog boven de twee bovenste lijnen van de curve en is perfect in verhouding.

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Mijn dochter is 10 maanden en ongeveer 10 kilo en 74 cm. Best wel zwaar maar eigenlijk vind ik helemaal niet dat ze er echt heel dik uitziet? :s

16. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    wow, respect voor dames met de grote baby's en toch gewoon bevallen. Voor mij is het een bizar idee; onze baby is bijna 5 maanden en haalt nu pas de 4500 gram, het idee dat je je dat moet ronddragen, erg knap!!
    Maar kan me voorstellen dat het ook allemaal wat steviger en minder breekbaar voelt bij de jonge baby.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maat 50 was veel te groot vr tim toen hij was geboren, maat 50/56 was echt niet te doen. de lengte meten ze hier niet meer.4160gr.dus niet echt big.hij kwam met zijn hoofd op zijn schouder geplakt. ik had knip en zoveel hectingen, toen ik vroeg hoeveel, zei de Co-arts dat ze het niet tellen in mijn geval..hahaha. het was echt mooi gedaan en binnen 3 dagen dicht. ooooh ik was zo blij toen ik hem vast mocht houden. geweldig gevoel!ik mis heel vaak die babytijden van tim.dus geniet meid!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De bevalling van mijn 9,5 ponder heeft maar 2 uur geduurd. Mijn dochtertje van 7 pond had er 16 uur over gedaan, dus ik had me weer ingesteld op zo'n tijd. 2 uur was echt verschrikkelijk, haha, ik was bij hem echt opgelucht dat hij er uit was. De gyn had gezegd dat het wel een grote baby zou kunnen zijn, zo'n 8,5 pond, de verloskundige leek het wat overdreven, die schatte hem op 8 pond.
    Ik moest een dagje en nachtje blijven in het ziekenhuis om zijn glucose te meten, maar dat was allemaal in orde.
    Weet niet waarom het zo'n joekel was, wij waren allemaal van die krielkipjes bij de geboorte van 5,5 pond en mijn man gewoon 7 pond. Mijn vader was wel aardig groot en mijn opa scheen een 10-ponder te zijn, dus het zal toch wel ergens in de familie zitten, maar een generatie hebben overgeslagen ofzo ;).

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier meten ze in principe ook de lengte niet, maar omdat de verloskundige was enorm verbaasd door het geboortegewicht, ook omdat ze er niet dik uitzag en had zo iets van 'waar heeft ze dat zitten dan?!'. Om die reden heeft ze toch ook de lengte gemeten.

Ik was blij dat ik geen maatje 44 had gekocht, zoals iemand me een paar weken voor de geboorte nog aanraadde (zij had een heel klein kindje gehad). En om de één of andere reden had ik ook maar één pakje in maat 50/56, de rest was allemaal 56 of groter...misschien onbewust aangevoeld oid...? ;)

Vooraf hebben ze mij geen schatting gegeven van haar geboortegewicht...na de bevalling zeiden ze wel dat ze op een 8-ponder hadden gerekend.

Toen ze bij me werd gelegd had ik echt zo iets van 'is dit een pasgeboren kindje?!', was best verbaasd. Zes weken later beviel mijn beste vriendin en toen had ik echt zo iets van 'dát is een pasgeboren kindje!' en ik vond haar dochter behoorlijk klein, terwijl die heel normaal was. :)

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    dat had ik ook hoor, heb veel baby's gezien in mijn werk, maar toen collin op mijn borst gelegd werd was mijn 1e reactie... jezus hij is groot! :p

Deel Deze Pagina