13 maanden is dit een fase?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ons kleine mannetje is al een ruime maand flink aan het kwakkelen met zijn gezondheid nadat het van de week even helemaal weer fout ging knapt hij nu ineens enorm op hij is zijn verkoudheid nog niet kwijt, wel koortsvrij en alles komt goed los.

Nu heeft meneer een enorme eigen wil momenteel eten waarom zou je dat doen, slapen is niet nodig toch echt de tent afbreken, overal om huilen en gillen enorm jengelig.

eerst dacht is steeds hij is ziek dus ahhh, maar nu krijg ik het idee dat hij een loopje met ons neemt, hij wil zelf eten maar het lukt hem nog niet helemaal, soms wel soms niet maar nee mama of papa mag niets geven aan je.

nu is mijn vraag is dit een leeftijd dat dit soort dingen voorkomen of zou het echt met het ziek zijn te maken hebben, vanavond lag hij op de commode en opeens weer enorm gillen en niet willen blijven liggen op zijn ruggetje terwijl hij al even lag, toen werd ik even een beetje "boos" deed hem even waarschuwen zeg maar toen was die stil gelijk en lag vrolijk te lachen naar me niets meer aan de hand,

zou dit uitproberen zijn, meneer is nu helemaal ontstekingsvrij, dus hij heeft geen oorontsteking of iets wel gehad mara is nu helemaal schoon, dus ja weet het gewoon even niet mijn gevoel zegt dat hij momenteel een loopje neemt met ons!!!!

weet iemand dit is dit herkenbaar iemand tips hoe ga je hier mee om???

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een jongetje van bijna 13 maanden die precies hetzelfde heeft. Altijd ontzettend goede eter, naar nu nee hoor. Etenw aarom. Spelen is leuker. Een idd krijsen en huilen als hij zijn zin niet krijgt. Behoorlijk de grenzen opzoeken. 's nachts vaak wakker. Overdag minder slapen en op de commode liggen, nee hoor dat wil hij echt niet meer. Behoorlijk vermoeiend. Gaat hier nu een dag of 4 zo. Eerst een week ziek geweest en daarna overgegaan naar dit gedrag. Heb het boek oei ik groei erbij gepakt en ja hoor het is een sprongetje. Hopelijk is het heel snel voorbij!

3. marilouise

HMMMMMM hoe lang zou die sprong ongeveer duren het is hier een paar dagen geleden echt flink begonnen en ook overal mee gooien!!!

zijn knuffels in de boxen enz die worden allemaal de kamer doorgegooid maar ook afstandsbediening enz. alles wat die pakt eten en geen eten alles gaat de kamer door. vandaag verjaardag van overgrootoma nou ik schaamde me was die niet aan het gooien dan was dei wel aan het huilen en niet aan het huilen of gooien dan was het wel gillen!!!

maar goed hoop dat het weer overgaat, heb wel de oplossing voor het avondeten, een lepel in zijn hand en dan kan ik met een andere lepel zijn eten naar binnen schuiven!

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Klinkt als een fase die bij de leeftijd hoort...
    Het is echt een enorm vervelende en heftige fase (vind ik) en het vreet écht al mijn energie.
    Mijn jongens zijn nu ruim 13 maanden en zitten al een week of 3 in deze sprong .. :$

Het is dat ik geen behang heb .. :p

5. marilouise

Hm dat voorspelt nog wat!!!

Maar in het nieuwe huis we gaan over 1,5 week verhuizen hebben we wel behang!!!

nee het is heel vervelend heb het idee zelf dat die grenzen an het zoeken is ofzo!

6. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon zit er nu een dag of 5 in. Ook overal mee gooien idd. Gisteren eventjes bij mijn vader geweest, daar ook alleen maar vervelend aan het doen. Vannacht gelukkig goed geslapen, maar 1x wakker geweest. Is nu zijn broodje aan het eten end at gaat goed. Geef hem op dit soort momenten wat extra, kan namelijk zo zijn dat hij de rest van de dag niet meer eet, maar ermee gooit.

Idd erg vermoeiend. Volgens het boek, moet het bij ons volgende week weer over zijN . Nou ben benieuwd!

7. happymama

happymama Niet meer actief

hier mijn dochter , als ik alleen al nee zeg is t meteen huilen . ik laat haar maar doen ik schenk er geen aandacht aan .
    eten doet ze overgens nog steeds als een dolle , hahaha ze is dol op eten

8. marilouise

heb hem net in zijn bed gelegd met een speeltje en hij is zowaar in slaap gevallen, als ik nee zeg begint die te huilen en niets wil hij af en toe wordt ik er moe van!!! iedere dag begin ik vol goede moed maar ben ik ook wel blij als het tijd is dat die naar bed gaat!!!

schaam me dood dat ik het durf te zeggen, ben heel gelukkig met hem maar tot nog toe is dit wel de meest vermoeiende periode.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ons meissie vertoond ook al een paar weekjes dit gedrag, ze is over 6 dagen pas 1 maar ik denk dus wel degelijk dat ze ook een sprongetje heeft, als is het wat vroeger dan..
    af en toe kan ik dr wel achter het behang plakken grrrr

10. marilouise

dames het is vandaag eigenlijk best wel goed gegaan dus heb nog wat behang over voor een van jullie !!!

zelf ben ik helemaal op dus ik ga meneer op bed leggen en dan zelf ook mijn bedje opzoeken!!

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Waarom laat je hem niet gewoon zelf eten?
    Eten in stukjes en gewoon zelf laten pakken en in zijn mond laten stoppen.
    Mijn zoon is even oud maar is nog nooit gevoerd.
    Kan ie nl prima zelf.
    Lang leve schortjes met lange mouwen!

12. twijfelaar

17 sep 2008
    75
    0
    0
    wat herkenbaar!
    mijn zoontje is ook 13 maand, een week ziek geweest en doet nu sinds een week zo driftig. gooien, veel huilen en al een paar keer echt een beetje een driftbui, krijsend op de grond. sneu om te zien.
    hoop dat het snel over gaat. de dagen duren lang en het kost veel moeite om het leuk te houden!
    het komt vast wel goed en we hebben maar geduld!

13. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    o, dit is herkenbaar.
    Mijn zoontje is opeens ook 's nachts wakker maar gaat niet huilen. Hij ligt in bed te kletsen en te "zingen".
    Het eten is idd ook een stuk minder opeens. Terwijl dat hij eerst de stempel van ons kreeg van holle bolle gijs. Alles wat eetbaar was ging naar binnen maar nu een stuk minder.
    En boos.... ja dat kan onze kleine vent ook maar nog niet zo extreem. Op de creche huild hij wel meer maar thuis iets meer.
    Zullen wij ook in een sprong zitten ??

Tja ik weet het niet. Maar het is niet altijd leuk. Voor hem niet en voor mij ook niet.

Ik lees met jullie mee.

14. marilouise

even over het eten, meneer wil het zelf doen doet het zelf en doet dan niets meer hij vindt het best om gevoerd te worden hij probeert het eet 3 hapjes zelf en verder niets ik vindt het best. maar hij ook!!! dus vandaar dat we hem helpen en dat gaat heel goed!

Deel Deze Pagina