nou die moet je lekker laten gaan. baby's zijn gewoon (vaak) lekker spekkig, waarom noemt men het dan ook babyvet ? die kleine hier weegt nog zwaarder als jou kindje, en heeft voor 100 onderzoeken gelopen in het ZH. en ze kunnen niks vinden. het lijkt zich zelf te stabiliseren. wat zegt 6 maanden nou? ik was ook dik als baby, met 7 maanden ook 10 kilo geloof ik nou er was niks meer van over toen ik ging kruipen/lopen enz zeker omdat die kleine hier heel erg zwaar is kan ik niet zo goed tegen die opmerkingen. af en toe kan je mensen wel schieten
Ik was ook een dikke baby! En toen ik ouder werd was ik erg dun. Nu ben ik nog steeds slank. Dus maak je nog maar niet druk JufD! En ze zeggen toch dat je met bv niet kan overvoeden..?? Hoe moet je dat gaan aanpakken dan? Gewoon lekker laten gaan!
Hier ook een grote babyboy!!! Onze Tycho was bij de geboorte 48,5cm en woog 3kg520. Nu op 6 maand meet hij 71cm en weegt 10kg620!!! De meesten denken ook dat onze jongen al bijna een jaar is. Goed mis dus!!! haha. Kleertjes zijn nu 80/86. Hij zit volledig boven de curve van K&G. Keano was ook groot maar niet zoals Tycho. Ach, vind't best wel leuk zo... hij is dan ook een echte lach- en knuffelbaby. Zalig manneken. hehe
Hoi hier ook een redelijk grote meid. he silly, wat grappig om te lezen, wij zaten samen in het topic, toen we bijna moesten bevallen...weet niet of je het nog weet? ik kan me goed herinneren dat jij eerder werd ingeleid, omdat jouw kindje toen al groot was, toch? mijn kleine grote meid, doet het ook erg goed. De laatste keer op het cb, was ze wat minder qua gewicht gegroeid, en dat was wel mooi.Ze loopt voor qua mentale ontwikkeling....is erg bijdehand, wil alles zien, meemaken, overdag niet graag willen slapen(dat heeft ze vanaf de geboorte al), en raakt op het moment gefrustreerd omdat ze niet alleen maar wil liggen, ze wil vooral zitten(wat ze nog niet zelfstandig kan), vooral staan(doet ze al vanaf 3 maanden heel goed, en alles maar dan ook alles wil pakken, en natuurlijk veel aandacht. Herkennen jullie dit ook? ben wel nieuwschierig of dit met elkaar te maken kan hebben? Ze is nu 6 maanden, en 3 weken. Geboorte: 4260 gr, en 52 cm 1 maand: 5030 gr, 56,5 cm 2 maand: 6230 gr, 60 cm 3 maand: 7630 gr, 64,5 cm 4 maand: 8130 gr,66,5 6 maand; 8855 gr,71 cm Ik zelf vind het wel meevallen qua grote, maar krijg ook veel reacties van anderen. Qua kleding staat overal in dat het 9 tot 12 maanden is, ja dan valt het wel op, maar ja alles verschilt zo per merk. Zij heeft 68,74 en ook 80 aan. alhoewel 68 echt aan de krappe kant is.
Ik merk dat ik ook steeds minder tegen al die opmerkingen kan. Het lijkt soms wel alsof mensen alleen maar kunnen zien dat Nicholas een grote baby is, en dat ze niet meer zien hoe leuk, schattig en lief hij eigenlijk is. Ik heb mezelf maar weer eens voorgenomen om me niks aan te trekken van het cb, want mijn kleine Boedha is ontzettend vrolijk en blij en dat is het belangrijkste. Bedankt voor jullie reacties.
JufD je hebt helemaal gelijk. Als je kleine kerel zich maar goed ontwikkeld, blij en gezond is. Nou, en als hij dan wat groter is dan het 'gemiddelde kind', SO WHAT! De arts zei maandag tegen mij, dat gewicht nu een heel erg speerpunt is. Ook omdat dat vanuit de overheid ook een beetje wordt opgedragen. Ik had een gesprek met haar na mijn afspraak voor Maud. Ik heb aangegeven dat ik helemaal klaar ben met het gezeur over Maud haar gewicht. Ze krijgt wat ze mag hebben voor haar leeftijd en verder niets. Ik wil ook wel eens wat horen over hoe ze zich ontwikkeld. Daar hoor ik namelijk nooit iets over. Ja afgelopen maandag ' toevallig' wel. Er is meer aan een kind dan gewicht.
Hier ben ik het juist die zich soms nog wel eens druk maakt om haar gewicht, het CB vind het allemaal wel meevallen en laat dan maar weer de curve zien en dan zie ik dat ze met gewicht op de plus 1 lijn zit en met lengte op de plus 2, nou dan composeert dat weer met elkaar en is ze gewoon groot en niet dik..
Ik zat vandaag in de wachtkamer van de fysiotherapiepraktijk (wij moesten naar osteopaat). Vraagt een mevrouw of mijn dochter al loopt, nee dus.. Zegt ze ow daarom moet ze natuurlijk fysio, ja zeg ik, het is echt onnatuurlijk dat een baby van 81/2 maand nog niet loopt.. *zucht*
ik heb juist een hele kleine baby. met 7 maanden 1 week en 1 dag woog hij 6670 gram en was hij 66.4 cm lang. ieniemini dus
hier ondetussen een grote dreumes die erg klein begonnen is maar zo snel groeide dat hij van onder aan de curve al heel snel boven aan de curve zat . geboorte 2270gr/44cm 3 maanden 6695gr/61cm 6 maanden 9kg / 69cm 12 maanden 12,5kg/83cm 1,5 jaar 14,5kg/87cm nu is hij bijna 2, heeft maat 98 van broek en shirtjes 98/104. schoenmaat 25 en echt een beer van een ventje gelukkig liep hij erg snel en krijg daar geen opmerkingen over maar wel bijv over zijn taalontwikkeling. o ken hij nog maar een paar woordjes, hoort hij nog niet met zinnen te praten etc. hallo hij is nog geen 2 hoor. op de peuterspeelzaal waar zijn zus zit kan hij kwa lengte zo mee. hij is kwa lengte echt groter dan de kindjes van 2 daar (op een meisje na die wordt reus ). alicia is ook erg groot voor de leeftijd maar nu ze ouder wordt trekt wel aardig bij. ze is nu ruim 3,5 en is zn 18 kilo en 107cm lang
Hier was Simon bij de geboorte 4 cm en 2950 gram. Op de -2 lijn dus. Nu is hij met 6 maanden 66 cm en 8140 gram. Hoort hij er ook bij?
Geen lange baby, maar wel het gewicht. Geboren 3060 gram en 48 cm Nu 18 weken 7200 gram en 63 cm. Flink gegroeid als ik het vergelijk met broer. geboren 2820 gram en 47 cm toen met 19 weken 6005 gram en 63 cm Wat een versschil. De jongste zit nu kw groei volgens het cb boven het lijntje... Ben er stiekem wel trots op!!..