wie nog meer een grote baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hihihihihihi 4 cm! volgens mij was hij toch wel langer in mijn belevenis!

maar het is al een flinke knul!!!
    ivo was toen 71 cm 8200 gram! hahahahaha
    leuk he?

tot snel!
    liefs

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nou vandaag bij de kinderarts geweest en HUH?! Isabella is in 2 dagen ineens 1,5cm groter haha ze is 72cm en 20gr. aangekomen dus 9140gr.

3. misa

misa Niet meer actief

@Keina: Kan jij het niet meer herinneren die 4 cm..? Hij was ja zo klein! ;)
    Nee, het moet natuurlijk 49 cm zijn!
    Ivo was met 6 maanden 71 cm en 8,2 kilo? Dan was hij echt wel een heel stuk dunner toen (dan simon nu). Dan heb ik hier echt wel een plofkopje..! ;)

@Springmuis: 1,5 cm in 2 dagen..?? Pff! Misschien verkeerd gemeten 2 dagen geleden? :)

4. misa

misa Niet meer actief

Gewoon tegenin gaan als mensen er wat van zeggen. Zo van: hij is niet alleen groot, maar ook erg leuk, lief, geweldig...... (enz). Dan zijn de mensen vast wel stil.

5. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik had vorige week een boze mevrouw op straat (ik ben nog aan het nastomen grrrrr)
    T is nu met 4 maanden 70 cm en 7 kilo (en 5 gram hihi) een hele flinke kerel die vaak al op minstens een half jaar geschat word.
    Deze mevrouw vond het schandalig dat mijn kind in zo'n klein bakje lag (mutsy heeft idd een klein bakje en hij past er nog maar net in) zo'n kind moest toch allang in een buggy zitten en lekker rond kunnen kijken. Ik was gemakzuchtig om hem zo mee te nemen en te laten slapen etc. Ze wilde me niet geloven toen ik zei dat hij 4 maanden was en nog niet lang rechtop kon zitten en dat een buggy dus voor hem niet prettig was. Ze begon tegen hem te praten en toen meneer alleen maar lief lachtte maar (natuurlijk) geen woord terug zei, kreeg ik ook nog adviezen dat ik daar nog maar eens goed naar moest laten kijken door een dokter en dat ik hem toch echt harder moest pushen om te leren spreken.
    Echt ik had het niet meer maar ik ben dan ook nog eens zo'n muts (haha de muts achter de mutsy) die koste wat kost beleefd wil blijven.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje werd nooit zo ouder geschat terwijl hij met 4 maanden oud qua lengte en gewicht op +2 lijn zat.

hij is nu al maanden op de +1lijn. met 1,5 jaar 86cm en 13600gr.
    hij kan al wat spreken maar hij wordt door mensen op straat wel nog steeds als n baby behandeld. maar dan een reuze baby.

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb thuis ook een lekker dikkerdje zitten. Met 3 maanden woog hij 7,2 kg!! Ik kreeg toen eht advies om hem minder eten te geven. Iets was ik onzin vond, want hij kreeg BV.
    Nu ben ik de BV aan het afbouwen en mag morgen naar het CB, maar volgens mijn eigen weegschaal, weegt hij nu 8,4 kg en draagt hij maatje 74/80. En dat voor 6 maanden.

Ik moet er alleen maar om lachen. Ik krijg weinig vervelende opmerkingen gelukkig. Ik ben erg benieuwd wat ze morgen gaan zeggen op het CB. Maar als ze zegen dat hij op dieet moet, ontplof ik:)

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    allanieeuw, ik zie net dat mijn zoontje nog wat zwaarder woog dan die van jou. Hij paste ook niet meer in de bak haha. Ik vind het wel schandalig hoe je werd aangesproken. Gewoon om lachen om die naïviteit en aan mw voorstellen om ook eens een bezoekje aan de dokter te laten brengen om haar oren uit te laten spuiten:)

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb hier een joekel van 70cm en 8360 gram bij 3,5 maand. Ja, echt giga. Ik gooi het er maar op dat de ouders ook behoorlijk lang zijn en waarschijnlijk zal hij over een tijdje wel een beetje afnemen qua groei.
    Maar is behoorlijk apart om een andere baby van 11 maanden te zien die kléiner was dan mijn knullie. (nou was die baby wel aan de kleine kant, maar toch).

10. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    onze kerel zit met zijn 77cm en 12,7kilo boven gemiddeld. (was met zijn 36wk 7,5pond en 52 cm ook al ruim aan de maat)
    mensen schatten hem ouder waardoor ik veelal vreemde blikken aan de kassa krijg als ik de vraag "mag hij een zouten stengel" met een volmondig NEE antwoord. Ook dat onze knul nog niet alleen loopt vindt men raar..totdat ze zijn leeftijd horen..
    moe moe moe kan je ervan worden............maar goed, tis nie anders

11. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine was ook groot!
    Bij de geboorte met 37 weken woog ze 4710 gram!
    Ik was ook blij dat ze er eindelijk was!

12. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben vandaag naar het CB gegaan en hij weegt 9,8 kg en is 71 cm lang. En dat bij 6 maanden!!

pff ik schrok er best van. houden jullie rekening met de voeding bij jullie kleine buddha´s. Ik ben nu een beetje bang dat ik aan het overvoeden ben.

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    vorige week weer bij de KA geweest voor controle. hij is nu met 8,5 maand 75 cm en 12 kilo. hij is eindelijk op het bovenste randje van de groeicurve beland :D dus het gaat de goede kant op. ja het is zwaar, maar niet zo abnormaal meer als dat het was :)

14. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mick was met 4 maanden bij het CB 66cm en 7600gr. Gewicht en lengte zijn mooi in balans met elkaar, maar weer werd er gezegd dat hij ver boven gemiddeld zit. (Tja, kan hem moeilijk in een malletje leggen he! ;))

Bij zijn geboorte was hij 53 cm en 3770gr..

Toen hij 6 weken was gingen we bij de babydump iets kopen voor hem. De babysit voor op de Stokke Stoel. Zegt die verkoper; Het is maar voor kindjes tot 6 maanden, dus hij past er niet lang meer in..
    Meneer maar even duidelijk gemaakt dat hij pas 6 weken was.. ;)

15. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Silly, wat goed dat je zoontje nu op het bovenste randje van de groeicurve zit! Na al die onderzoeken die jullie hebben gehad zal dit wel heel fijn zijn.

@Jalou, mijn zoontje was met 6 maanden 9.5 kilo, ook een kleine buddha dus. Mijn zoontje krijgt borstvoeding op verzoek(best nog vaak op een dag) en in de ochtend krijgt hij fruit(vers), in de middag een broodkorst en in de avond groente(vers). Soms krijgt hij tussendoor een rijstwafel(zonder zout). Zoete dingen mag mijn zoontje niet, niet omdat hij zo groot is hoor, maar ik vind gezond eten gewoon belangrijk.

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

onze kleine is wel groot ruim 70 cm met 6 maanden.. meneer wou zijn benen niet helemaal strekken dus ze hebben 70,5 gemeten dus waarschijnlijk is hij nog wel iets groter..
    qua gewicht was hij precies goed.. dus wel een grote baby in lengte maar niet in gewicht:)

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@silly wat fijn joh!

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mijn oudste is geboren met 39+2 en was 4200 gram precies... Hij heeft altijd op de bovenstde lijn van de groeicurve gezeten, en was altijd de grootste van de klas (op de psz bijvoorbeeld was hij de jongste maar wel de grootste ;)). Hij is groot, maar niet dik, nog steeds.

Mijn jongste is vorige maand geboren met 40+4 en was maarliefst 4800 gram precies!!! We wisten dat hij groot zou zijn omdat ik naar aanleiding van het gewicht van de oudste deze keer goed in de gaten was gehouden met groeiecho's o.a., maar zo groot had niemand ingeschat! Ik heb geen zwangerschapssuiker gehad (dat vragen mensen meestal), ik baar gewoon om een of andere reden grote kinderen :). Hij was met 1 maand oud 5560 gram op het Cb, weer een helemaal bovenin de groeicurve ;)

19. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik kom net binnenvallen, en weet niet precies over welke opmerkingen je het hebt...;) Ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vind dat men na de geboorteaankondiging van mijn kleintje alleen maar op kan merken hoe groot hij wel niet is ja ;), wat een beer het is, hoe enorm hij is etc etc. Want ondanks dat hij 4800 gram was, is het toch nog steeds een pas geboren baby. Ja vergeleken met andere babies die minder zwaar zijn is hij groot, maar het is nog altijd maar een hummeltje hoor.

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Oh nou ga ik het groeiboekje van mijn oudste er even bijpakken, want ik denk dat er een klein kansje is dat die van mij hier overheen gaat :D

Deel Deze Pagina