Silly moest jij naar de KA vanwege zijn gewicht? Ik voelde me door de arts bij het CB behoorlijk aangesproken. Alsof ik hem volstop met chips en cola. Hij krijgt gewoon slappe thee zonder suiker, fruithapje zelf gemaakt en nu laat in de middag een half potje olvarit. Meneer wil mijn eigen gemaakte eten nog niet eten maar we blijven volhouden.
Waar ik trouwens ook mee zit is dat Stian uit zijn maxicosi aan het groeien is. Maar voor het autostoeltje wat daarop volgt is zijn zit balans nog niet goed genoeg voor. En bij de AH hebben ze nu een mooi karretje waar je de maxicosi op kan zetten, maar die gaat maat tot 9 kg, dus daar mag hij niet meer in. Maar hij kan ook nog niet voldoende zitten om in het winkelwagentje voorop te zitten. Lastig hoor.
jaa ben heel blij dat alles zo goed gaat !! wij moesten inderdaad naar de KA. met 6 weken zijn we via het CB doorverwezen omdat hun vonden dat het abnormaal was hoe snel hij aan kwam. 2 kilo in de maand dus. met 3 maand al 10 kilo. allerlei onderzoeken gedaan in verschillende ziekenhuizen. ze dachten eerst aan een syndroom. ondertussen kunnen ze nog steeds niks vinden en is die kleine eindelijk in de groeicurve beland!
kijk dit is zn groeicurve. denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor anders had je het allang te horen gekregen
Hier ook een mama van een grote knul, bij de geboorte 4280 gram en 56 cm, nu, 6 weken oud 5100 gram en 61 cm! Ik sluit me bij jullie aan als dat mag.
hai mijn ventje was geschat op 3500 gram heb met 35 weken zwangerschap nog een groeiecho gehad en alles was goed.. Ik woog zelf voor mn zwangerschap 50 kile na 41,5 week 81 kilo .. En meneer word geboren met een gewicht van 4900 gram en 56 cm .. Alles ging hellemaal top had binnen 6 uur tijd 9 cm .. dus ik wou lekker thuis bevallen( zou eigenlijk naar ziekenhuis gaan) tot het moment van persen hij zat vast met zn schouder ,, 10 min met alleen zn hoofd eruit en toen 3 knippen en der halve arm naar binnen was hij er eindelijk uit! Maar hij ademde niet 112gebeld ambulance voor de deur trauma was ook aL onderweg.. maar na 5 min begon hij eindelijk te ademen .. eind goed al goed ! Hij is nu 5/5 week en ga hem binnenkort weer laten wegen dus dan kom ik er op terug ... groetjes
vraagje: hebben jullie kindjes grote voetjes (voor hun leeftijd dan he) in de buik had zoonlief al ruim 8 cm..nu is hij 13mnd en moet bijna naar maatje 22. volgens velen is dit een forse maat voor zo'n jong jochie...(ik heb geen idee.)
Hier begin ik ook een klein dikkertje te krijgen...! Maar nog niet zoals ik ook wel zie staan hierboven. Hij kreeg tot 2 weken geleden alleen nog maar flesvoeding, netjes zoals het mag, dus daar zal het niet aan liggen. Maar nu we met groente en gisteren ook fruit zijn beginnen: meneertje eet alles!!! En ook veel als ik hem toelaat! De eerste keer een peer: helemaal op! Gek kind! Ben dus benieuwd hoeveel spekjes hij nog meer gaat krijgen! Bij de geboorte was hij 2950 gr en 49 cm, ukkie dus. Maar met de 6 maanden check was hij 8140 gr en 66,2. Lengte dus niet groot, en gewicht is net over het lijntje. Maar in verhouding wel een beetje een dikkertje dap! Ik vind het prima, gaat er met kruipen en lopen wel weer af!
Roes geen idee wat groot is hihi Isabella heeft nu maat 17 heel soms 18. Jalou, je hebt sommige autostoelen die tot 18 kilo zijn die je ook nog achteruit kan doen, die gaan wij ook kopen omdat Isabella er ook uit is gegroeid, gaat echt nog maar nét! en vind het ook eng om haar al vooruit te laten rijden.
Dat mc probleem hebben wij ooh gehad, met bijna 8 maanden kwam haar hoofdje boven de mc uit dus we moesten wel over naar de volgende autostoel. Ze was net geen 9 kg overigens. Stoel in de ligstand en even niet te lang in de auto was advies van de winkel en CB. De weekboodschappen deed ik tijdelijk 's avonds als mijn man thuis was. Ook niet ideaal aangezien hij pas om half acht thuis maarja het was niet anders. Inmiddels kan ze goed zitten in het winkelkarretje en kunnen we weer langer in de auto en boodschappen doen overdag (als het niet zo druk is) @schoenmaat Onze dochter heeft nu met 9 maanden maat 18, heb wel het idee dat het een beetje in verhouding is gegroeid.. Afgelopen week bij CB geweest, onze dochter is 77 cm en 8950 gram, niet zwaar maar wel lang dus
Een tip voor het autostoeltje. Emma had een helm met 6 maanden en kwam boven de rand van de maxi cosi uit ermee dus ze moest wel naar de volgende stoel terwijl ze nog niet kon zitten. Dus we hebben een stoel gekocht die je in 5 standen kan zetten en in het begin dus alleen de ligstand.
Zo Silly dat is inderdaad een mooie groeicurve Ik ben dan blij dat het nu goed gaat. Stian heeft ook erg grote handen en voeten. Ik weet niet hoe groot, maar al sinds zijn geboorte zeggen ze het. Het ziet er wel grappig uit als hij schoenen aan heeft. Dan is het behoorlijk uit verhouding. Ik moet met zijn grote voeten altijd aan onze hond van vroeger denken. Ze zeggen nl dat als een puppy grote poten heeft, het een grote hond wordt. Ik vraag mij af of dat met babietjes ook zo is Zijn vader is nl 2,02 m. Grote kans dat mijn (nu nog) kleine jongen ook groot wordt. Verder vind ik het gewoon raar. Ik was vroeger erg klein en mijn vriend was vroeger normaal qua groei. Hoe komt dit dan? Bedankt trouwens voor de MC tips. Hij groeit er nu met zijn hoofd nog niet bovenuit. Dus even kijken hoe lang dat nog goed gaat
over de maxicosi.... ff opletten sommige mogen nl maar tot 9kg.... hier dus met 4 maanden al in de vervolgautostoel....
Oh echt? Volgens mij is die van ons tot 13kg (maxicosi cabriofix) zal voor de zekerheid eens googlen hihi
hier dus tot 9kg... maar het verschilt idd per model.... (meestal zit het boekje in het klepje verstopt ...)
Ja boekje zit inderdaad in het klepje, alleen maxicosi zit in de auto dus ik googlen makkelijker hihi maar die van ons is idd tot 13kg, moeten nu echter een nieuwe omdat ze er bovenuit gaat groeien.. Maar wat vervelend zeg, een stoel die maar tot 9kg is :S
Hey wat leuk om allemaal 'oude' bekenden tegen te komen! Silly, Seth...! Ik dacht dat ik een grote baby heb, maar jullie winnen volgens mij. 7.5mnd, 71,5cm, 8500kg.
mijn oudste had met 14mnd mt 22. maar heeft nu met 4 jr. mt 27/28 normale maat dus. hij leefde als kleine vent op grote voet. maar dat valt nu heeel erg mee. de 2de had met een 1jr een nette mt 21