Ik lees hier op het forum dat een hoge progesteron niks met zwangerschap te maken heeft. Ik had 5dpo (na slikken clomid) een waarde van 81.7 (zou ook 87.1 kunnen zijn geweest, weet het niet zeker). De assistente zei dat de gyn zei dat je dit vaak zag bij een prille zwangerschap. Wie heeft ervaring hiermee? Ik ben bang dat ik dalijk blij ben gemaakt met niks
Ook een keer gehad met clomid, was toen helaas niet zwanger. Met 7 dpo een veel lagere waarde was ik wel zwanger. Vrees dat je er niet veel van kunt zeggen...ze prikken immers niet voor niets op HCG ipv progesteron. Vind het nogal een domme opmerking eerlijk gezegd...ze maken je toch blij met iets wat nog helemaal niets zegt Hoop dat je gewoon zwanger bent hoor!
Nou helaas denk ik dat ze je blij maken met een dooie mus.. ik had een progesteronwaarde van 121 5 dagen na de eisprong ook met clomid.. en ik ben helaas weer niet zwanger.. Dus het zegt niks..
Ja ik voel me ook helemaal niet zwanger en vandaag 9 dpo negatief getest. Stom ziekenhuis! Ik vind dat ze daar best over na kunnen denken..
Ik vind het een rare en misplaatste opmerking van je gyn. Een hoge progesteron waarde kan gunstig zijn voor een zwangerschap, maar op 5 dpo kan dit met geen enkele mogelijkheid een teken/ gevolg zijn van een zwangerschap. Met andere woorden er zal vast wel een correlatie bestaan tussen het progesteron niveau op 5 dpo en de kans dat je die maand zwanger wordt, maar om dit tegen een patient op deze manier uit te spreken vind ik misleidend! Ik ga voor je duimen!
Ook ik heb torenhoge progesteronwaardes gehad bij Clomid. Ben er helaas nooit zwanger door geraakt. 5 dpo is een embryo ook nog niet ingenesteld. Dus, sorry, van een prille zwangerschap kan nog geen sprake zijn. Ik vind net als mijn voorgangers het een kansloze opmerking van je gyn. Naw wilde hij jou moed of hoop inspreken. Maar dan had hij beter kunnen zeggen dat dit een prachtige progesteronwaarde is en dat hij het beste er van hoopte voor jou.. Veel succes anyway! Ik hoop voor je dat dit idd het super ei bleek te zijn!
Ja ik baal er echt van omdat ik nu denk dat het dalijk zo is maar goed aan de andere kant is het wel bewijs dat ik een eisprong heb gehad..
Het enige bewijs dat je hebt is dat je een mooie eisprong hebt gehad. De opmerking over prille zwangerschap zou ik zo snel mogelijk vergeten. Tuurlijk kan het, maar ik vind het een kansloze en ongefundeerde opmerking.